• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockdragare + liten handled = problem

Hejsan!

Jag har följande klockdragare som har hittills fungerat felfritt: http://www.amazon.de/Modalo-Unisex-...id=1425569512&sr=8-2&keywords=Modalo+timeless

Mitt problem uppstår när jag vill stoppa in en klocka på länk. De på läder går enkelt att ställa om, men länken, not so much. Mina handleder är väldigt små i omkrets så även den lilla paddan är lite för stor för att jag ska kunna stänga länken.

Har ni några tips på vad jag kan göra? Att ställa om länken till en större storlek gör det obekvämt på handleden så det undviker jag helst.

Tack på förhand.
 

JAH42

Friends of KS
Hej,
Jag viker lite mjukt papper (typ kleenex) tills jag får till en lagom tjock kudde bakom låset som håller klockorna på plats.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Köp svart konstläder, tunn stoppning , smältlimpistol och en bit MDF board.
Sedan har du ett trevligt litet projekt att tillverka nya mindre kuddar som passar :)
 
Köp svart konstläder, tunn stoppning , smältlimpistol och en bit MDF board.
Sedan har du ett trevligt litet projekt att tillverka nya mindre kuddar som passar :)

Usch, vad jobbigt. Ska försöka hitta något online och se om Modalo kanske kan hjälpa. Om någon har en kudde till salu som passar så tar jag den!
 

jabla

Sarlacc
Köp en rörskål i lagom diameter och kapa till önskad bredd. Tänk på att trycka ihop den oval när du testar med klockans storlek. Finns på närmsta byggmarknad.

rorskal.png
 

adress

Friends of KS
Hejsan!

Jag har följande klockdragare som har hittills fungerat felfritt: http://www.amazon.de/Modalo-Unisex-...id=1425569512&sr=8-2&keywords=Modalo+timeless

Mitt problem uppstår när jag vill stoppa in en klocka på länk. De på läder går enkelt att ställa om, men länken, not so much. Mina handleder är väldigt små i omkrets så även den lilla paddan är lite för stor för att jag ska kunna stänga länken.

Har ni några tips på vad jag kan göra? Att ställa om länken till en större storlek gör det obekvämt på handleden så det undviker jag helst.

Tack på förhand.
Inget ovanligt med smala handleder och Watchwinder. Den hållare som är till min nuvarande är fjäderbelastad - så denna expanderar efter länkens längd. På det minsta klarar jag mig precis.
Hade en förr där jag fick offra en kudde och plocka ur lite stoppning - innan jag kunde få på klockan i stängt läge - och sedan sätta i maskinen. Tycker förslaget från "jabla" om rörskål var riktigt finurligt.
 
Inget ovanligt med smala handleder och Watchwinder. Den hållare som är till min nuvarande är fjäderbelastad - så denna expanderar efter länkens längd. På det minsta klarar jag mig precis.
Hade en förr där jag fick offra en kudde och plocka ur lite stoppning - innan jag kunde få på klockan i stängt läge - och sedan sätta i maskinen. Tycker förslaget från "jabla" om rörskål var riktigt finurligt.
Jag skar upp en kudde, men insidan är hårdplast så inte mycket jag kan göra där tyvärr.
 

adress

Friends of KS
Provade på lösningen med rörskydd fungerade riktigt bra. Bad en kompis som är rörpulare om en bit man isolerar rör med. Skar till en bit som passar löst i urtaget för klockan. Därefter pressade jag in en sådan tub man får med brustabletter. Skar av den på båda sidor om rörskyddet. Sedan tog jag locket från tuben och en lika dan - och pressade in i ändarna på röret. Slutligen en bit kardborreband runt - för att få det lite stumt - och skydda mot klockans nötningar mot den skumplast som rörskyddet är gjort av. Sedan var det vara att sätta klockan runt - som vanligt - och trycka dit i hålet på watchwindern. Det sa klick - och passade perfekt. Nu är det lätt att sätta klockan på plats och ta ur den.

image.jpg
image.jpg
 
Topp