Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockdragare + liten handled = problem

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lindrian, 13 april 2015.

1. Lindrian
    Trådstartare

Lindrian Bonde

Hejsan!

Jag har följande klockdragare som har hittills fungerat felfritt: http://www.amazon.de/Modalo-Unisex-...id=1425569512&sr=8-2&keywords=Modalo+timeless

Mitt problem uppstår när jag vill stoppa in en klocka på länk. De på läder går enkelt att ställa om, men länken, not so much. Mina handleder är väldigt små i omkrets så även den lilla paddan är lite för stor för att jag ska kunna stänga länken.

Har ni några tips på vad jag kan göra? Att ställa om länken till en större storlek gör det obekvämt på handleden så det undviker jag helst.

Tack på förhand.

2. JAH42

JAH42 Friends of KS

Hej,
    Jag viker lite mjukt papper (typ kleenex) tills jag får till en lagom tjock kudde bakom låset som håller klockorna på plats.

3. Lindrian
    Trådstartare

Lindrian Bonde

Jag kanske inte var tillräckligt tydlig: kudden (utan något tillägg) är för stor för min klocka. Om jag inte låser klockan är det ett enormt utrymme som ska fyllas.

Icaras gillar detta.
  4. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Köp svart konstläder, tunn stoppning , smältlimpistol och en bit MDF board.
    Sedan har du ett trevligt litet projekt att tillverka nya mindre kuddar som passar :)

yonsson gillar detta.
  5. Lindrian
    Trådstartare

Lindrian Bonde

Usch, vad jobbigt. Ska försöka hitta något online och se om Modalo kanske kan hjälpa. Om någon har en kudde till salu som passar så tar jag den!

6. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Dive extension?

F-L-P gillar detta.
  7. Lindrian
    Trådstartare

Lindrian Bonde

Funderade på det. Är det dumt att klicka ut in och in den morgon och kväll?

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Köp en rörskål i lagom diameter och kapa till önskad bredd. Tänk på att trycka ihop den oval när du testar med klockans storlek. Finns på närmsta byggmarknad.

rorskal.png

Burgundy, adress, Jonte73 och 2 andra gillar detta.
  9. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Kan jag inte tänka mig. Har den en sådan borde den vara byggd för dykare och dom borde ju göra det rätt ofta :)

10. christian-h

christian-h Biskop

SubC - glide lock. Har du fru, flickvän eller pojkvän så bör han eller hon förstå ditt problem och stötta dig till fullo.

tissoter och yonsson gillar detta.
  11. adress

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Inget ovanligt med smala handleder och Watchwinder. Den hållare som är till min nuvarande är fjäderbelastad - så denna expanderar efter länkens längd. På det minsta klarar jag mig precis.
    Hade en förr där jag fick offra en kudde och plocka ur lite stoppning - innan jag kunde få på klockan i stängt läge - och sedan sätta i maskinen. Tycker förslaget från "jabla" om rörskål var riktigt finurligt.

12. Lindrian
    Trådstartare

Lindrian Bonde

Jag skar upp en kudde, men insidan är hårdplast så inte mycket jag kan göra där tyvärr.

13. adress

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Provade på lösningen med rörskydd fungerade riktigt bra. Bad en kompis som är rörpulare om en bit man isolerar rör med. Skar till en bit som passar löst i urtaget för klockan. Därefter pressade jag in en sådan tub man får med brustabletter. Skar av den på båda sidor om rörskyddet. Sedan tog jag locket från tuben och en lika dan - och pressade in i ändarna på röret. Slutligen en bit kardborreband runt - för att få det lite stumt - och skydda mot klockans nötningar mot den skumplast som rörskyddet är gjort av. Sedan var det vara att sätta klockan runt - som vanligt - och trycka dit i hålet på watchwindern. Det sa klick - och passade perfekt. Nu är det lätt att sätta klockan på plats och ta ur den.

image.jpg image.jpg

JayLar, Lindrian, jabla och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield