Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockförvaring

Diskussion i 'Lifestyle' startad av SSL, 20 november 2014.

1. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
  2. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Tycker den såg rätt schyst ut men gillar ändå "Rainers" klockboxar mer till utseendet. Men vet som sagt inget om kvalitén på den du länkar till.

3. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Ville ha en svart fyra av honom men han hade slutat tillverka dom. Rainer verkar vara det enda vettiga på marknaden för ok pris

4. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Jag har den för sex klockor men hade velat ha den för fyra, synd att han slutat tillverka dem. Rainer gör bra grejer för pengen helt klart, har inte hört om något alternativ som är bättre i den prisklassen (vill gärna veta om det finns något!).

5. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Förstår inte meningen med en klockbox.. Rulle för att bära med sig, absolut. Winder? Självklart.

Men vilken nytta gör en box? Ha de i hyllan eller en låda bara? Fattar inte hajpen med klockbox helt enkelt ;)

6. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Testa en box från Rainer så kommer du nog ändra uppfattning ;) Det gjorde jag!

gurta_g gillar detta.
  7. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Vadå låda? Då kan man ju lika gärna ha en snygg box eller?

8. gurta_g

gurta_g Stadsbo

Från:
    Linköping

Smidigdigt att förvara all klockor på samma ställe när dom inte används. Visst går ju att använda original boxarna, men tycker att rainers box är både snygg och smidig förvaring till ett kanon pris :)

9. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Varför är denna tråd under lifestyle?
    Inget OT eller lifestyle med en klocklåda ;)

10. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    För att chockera

Wii och Erikmelin gillar detta.
  11. Khaleesi

Khaleesi Bonde

Från:
    Sthlm
    Jag har en från Rainer med plats för 4 klockor, äger dock bara en klocka. Får inte göra annonser av något skäl. PM:a.

12. nissehult

nissehult Friends of KS

Jag har en box i hyllan i sovrummet, men klockorna i rotation (2-4 st) ligger aldrig i den utan på själva hyllan istället. Jag har letat lite efter ett miniskåp med två lådor totalt i storleken typ 2x A4-buntar. Denna skulle kunna vara i garderoben och innehålla klockor, armband och tillhörande verktyg.

Är det någon som har koll på om/var man hittar något sådant? (Eller som förstår vad jag menar? :) )

(Klockor med läderband och viklås kan förstår få lite problem att få plats.)

I värsta fall får jag väl flytta tummen ut från mitten av handen och bygga min egna förvaring...

13. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Den borde vara märkt med OT då det är lifestyle-OT... :pompus:

Wii gillar detta.