• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockförvaring

SSL

Audemars
Brukar fredmans ur ha sjysta grejer, eller?
Har vant mig med att när sidor skriver att det är "äkta läder" så är det ofta nåt skumt på g.
http://www.fredmansur.se/sv/klockti...ockboxar/etui-for-5-klockor-i-akta-lader.html

19700509-origpic-23eaba.jpg_0_0_100_100_450_450_100.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Tycker den såg rätt schyst ut men gillar ändå "Rainers" klockboxar mer till utseendet. Men vet som sagt inget om kvalitén på den du länkar till.
 

SSL

Audemars
Tycker den såg rätt schyst ut men gillar ändå "Rainers" klockboxar mer till utseendet. Men vet som sagt inget om kvalitén på den du länkar till.

Ville ha en svart fyra av honom men han hade slutat tillverka dom. Rainer verkar vara det enda vettiga på marknaden för ok pris
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Ville ha en svart fyra av honom men han hade slutat tillverka dom. Rainer verkar vara det enda vettiga på marknaden för ok pris

Jag har den för sex klockor men hade velat ha den för fyra, synd att han slutat tillverka dem. Rainer gör bra grejer för pengen helt klart, har inte hört om något alternativ som är bättre i den prisklassen (vill gärna veta om det finns något!).
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Förstår inte meningen med en klockbox.. Rulle för att bära med sig, absolut. Winder? Självklart.

Men vilken nytta gör en box? Ha de i hyllan eller en låda bara? Fattar inte hajpen med klockbox helt enkelt ;)
 

gurta_g

Cartier
Förstår inte meningen med en klockbox.. Rulle för att bära med sig, absolut. Winder? Självklart.

Men vilken nytta gör en box? Ha de i hyllan eller en låda bara? Fattar inte hajpen med klockbox helt enkelt ;)


Smidigdigt att förvara all klockor på samma ställe när dom inte används. Visst går ju att använda original boxarna, men tycker att rainers box är både snygg och smidig förvaring till ett kanon pris :)
 

Khaleesi

Omega
Jag har en från Rainer med plats för 4 klockor, äger dock bara en klocka. Får inte göra annonser av något skäl. PM:a.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Förstår inte meningen med en klockbox.. Rulle för att bära med sig, absolut. Winder? Självklart.

Men vilken nytta gör en box? Ha de i hyllan eller en låda bara? Fattar inte hajpen med klockbox helt enkelt ;)
Jag har en box i hyllan i sovrummet, men klockorna i rotation (2-4 st) ligger aldrig i den utan på själva hyllan istället. Jag har letat lite efter ett miniskåp med två lådor totalt i storleken typ 2x A4-buntar. Denna skulle kunna vara i garderoben och innehålla klockor, armband och tillhörande verktyg.

Är det någon som har koll på om/var man hittar något sådant? (Eller som förstår vad jag menar? :) )

(Klockor med läderband och viklås kan förstår få lite problem att få plats.)

I värsta fall får jag väl flytta tummen ut från mitten av handen och bygga min egna förvaring...
 
Topp