• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes KLOCKJULKALENDERN 2013 - NU SÄNKER VI DE SISTA!

Totte

Panerai
Nu börjar det lacka mot Jul och vi är ju alla barn på sätt och vis. Och barn älskar ju julkalendrar! Så varför inte hitta en julklapp till dig själv eller de nära och kära i Klockjulkalendern 2013? Happy hollydays!

(Alla klockorna är mycket sparsamt använda om inget annat anges och priserna är inkl rek. Klockor under 1000 kr skickas i postens gröna. För mer info dra ett PM)

hUUuQ9s.jpg


LUCKA 1: Tissot Visodate Utagen hos svensk AD 2011, Box och alla papper: 2700 kr SÅLD
LUCKA 2: Issey Miyake Trapezoid AL, På gummiband, lite skav på spännet: 1500 kr 1100 kr
LUCKA 3: Zodiac ZO2105 Biffig dykar-quartzare med fräsigt band i carbon-look. inkl box 1400 kr 1200 kr SÅLD
LUCKA 4: Bulova BVA510 Präktigt, skelleterad Richard Mille-flört 1800 kr 1500 kr SÅLD
LUCKA 5: Seiko SNK805K2 Göntavlad automatsik aviator på textilband + Camo Nato 550 kr SÅLD
LUCKA 6: Armani Chrono Pippigul Parfymklocka kommer med låda och allt: 700 kr 500 kr SÅLD
LUCKA 7: Wenger City Chokladbrun alarm-quartzare. Kommer på Bund-strap i fin plåtask: 1200 kr 900 kr
LUCKA 8: Orient Star Retro Camera Riktigt cool automatare med sköna kamera referenser. Kommer på originallänk: 2700 kr SÅLD
LUCKA 9: Timex Vintage Välanvänd automater. Ingen koll på historik men den tickar 400 kr 300 kr
LUCKA 10: Nooka V ZOT Pimpig digitalare, kommer med läder och mesh 1100 kr 800 kr
LUCKA 11:Vostok Amphibian Automatic. Skön vittavlad ryssdykare på vitt NATO. Kommer i liten plastbox: 550 kr SÅLD
LUCKA 12: Alessi Castiglioni Chronograph AL6021 Elegant quartz-chrono från den italienska juice-press-kungen. Kommer med italy-NATO + original läder och box. 1200 kr 900 kr
LUCKA 13: Favre-Leuba Sea King Vintage, handjagad, tavlan kan vara ommålad. kommer på trevligt matchande NATO. Jag bjuder på ett års medlemskap i Branteviks Bouleklubb. Pris 600 kr SÅLD
LUCKA 14: Steinhusen Dunn Horizon Lövtunn tysk quartz'are. Kommer med två läderband och box. 700 kr SÅLD
LUCKA 15: ALBA Chrono Gräddvit quartz-chrono. Mörkbrunt läder följer också med. 650 kr 450 kr SÅLD
LUCKA 16: Seagull 1963 Använd en gång, kommer med solid bakboett (glasbaksida följer med) 2 Nato: 1650:- SÅLD
LUCKA 17: Wenger Brigade Panerai-flörtande quartzare. Läderbandet börjar bli slitet: 500 kr SÅLD
LUCKA 18: Luminox Navy Seal Skön mörking kommer komplett plus ett rött pvd-nato, nytt batteri 1600 kr 1400 kr SÅLD
LUCKA 19: Seiko FFF Forums-klassiker! Kommer med länk och nato 1500 kr SÅLD
LUCKA 20: Zodiac V-Wolf Biffig quartz-dykare på rejäl länk. Riktigt snyggt original läder följer med. 2000 kr SÅLD
LUCKA 21: Zeno Basel AS1130 Limiterad handjagad pilotare kommer på brunt läder, Svart originalläder kommer med: 2500 kr 2100 kr
LUCKA 22: G-Shock G-056B-V8 Nu är det dags att skicka min Tennis-klocka vidare 200 kr SÅLD
KUCKA 23: Seiko Premier 7D46 Elegant Kinetic perpetual med sköna funktioner som viloläge och minne 2500 kr 2100 kr
LUCKA 24 Orient Automatic BEM5L004WP Ché och Fidel bar Rolex. Det gjorde inte Kubanerna i allmänhet. När jag besökte Kuba för ett antal år sedan var det Orient som var finklockan hos Havanas urhandlare. Ergo en klocka åt folket.
Därav det facila priset 0 kr BORTSKÄNKT
GOD JUL WATCHLOVERS!!! (PM med lite motivering uppskattas :) )
 

Totte

Panerai
Kom på att den nog är en bra idé att posta lite större bilder på klockorna eftersom luck-bilderna är ganska så små. Så så får det bli när det vankas lucköppning framöver. :) Men tre av de första klockorna finns redan som separata annonser. Här är länkarna:

Bulova BVA510 https://klocksnack.se/threads/bulova-bva-510-automatic.14351/
Issey Miyake https://klocksnack.se/threads/2-x-issey-miyake-trapezoid-prissänkta.14834/
Tissot Visodate https://klocksnack.se/threads/tissot-visodate.15337/
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fantastiskt säljes-tråd. Slår allt jag sett så här långt. Bara att ha så många klockor och dessutom vilja sälja dom. Hade jag varit en samlare och inte en användare hade jag köpt hälften redan ...

Ursäkta kladdet, men detta är en unik tråd så det måste vara tillåtet med glada tillrop! ;)
 

Totte

Panerai
LUCKÖPPNING!!
Retro Camera är en favorit så den får två bilder :) En arty-farty med överdrivna foto-referenser och en mer representativ. Personligen föredrar jag att ha den på läder. Första kalenderklockan är såld! Det blev lucka 1 som gick först :)

1OMnFN4.jpg


3gslCG2.jpg
 
Topp