Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockköp från USA och ParcelPro

Diskussion i 'Diskussion' startad av Dirac, 2 mars 2016.

1. Dirac
    Trådstartare

Dirac Torpare

Sitter och funderar på en klocka från USA. Har hört en hel del om Parcel Pro, men hur fungerar det egentligen i praktiken att försäkra en försändelse via dem? Vad är skillanden till att direkt anlita en firma som FedEx? Är det att vissa inte vill försäkra klockor och smycken?

Är det tex möjligt att få hem paketet försäkrat, men så att värdet inte framgår på/i själva paketet..?

2. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Varför vill du inte ha värdet på paketet?

När jag har fått paket skickade från världen utanför EU och Posten inte tydligt kunnat utläsa värdet, har de hållt kvar paketet och bett mig skicka in kvitto på inköpet.

3. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Finns ett gäng trådar om just detta, sök lite så hittar du mycket matnyttigt.
    Men en kort sammanfattning, parcel pro är ett tredjepartförsäkringsbolag om jag fattat det rätt. Dvs man kan försäkra transporter som dom själva inte tillhandahåller, tex Fedex, UPS, etc. Det dock vissa krav ang transporten, dessa vet jag inte men det går tyvärr inte att försäkra postens utrikespaket.

Om du ska köpa nåt från USA så antar jag att det är säljaren som ska försäkra paketet?

Det sista du nämner har jag ingen åsikt om, då det förmodligen är olagligt

4. galácticon

galácticon Biskop

Ett vänligt råd är att inte ta just detta här på forumet, då det är olagligt och därmed inte ok att diskutera.

Spencer gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield