• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockköp från utlandet - lite nojig

Mille79

Trollungen
Detta är hans svar. Vad ska man tro ...

After more than two hours of waiting today the post has finally tracked the parcel. The reason for not being delivered to you by now is that it has been shipped together with a shipment of fashion accessories heading up to a customer in Spain. This happened due to an internal error which resulted in a zip code mix-up, they say. What I have to do now is to wait for the watch to return from the Spanish postal office, as this is where it has been stuck. Once the parcel is here I can send it back to your location after I have inspected it and make sure it has not been affected in any way. I had quite a harsh chat with the postal management and have strongly requested to speed up the process as much as possible. I am truly disappointed with the current status but definitely it is your choice now whether to wait for an approximate of 10 days more for the watch to get to your place or cancel the deal.
 

Thorn

Friends of KS
Verkar ju vara en ganska otrolig historia men å andra sidan så överträffar ju ofta verkligheten dikt. Förtroendegivande att han erbjuder att avblåsa köpet i alla fall.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag lider med dig, jag var i samma situation tidigare i min näthandlarkarriär och i detta fallet var det bara inom Sverige.
Jag satt och uppdaterade postens hemsida flera ggr i timmen medans svetten dröp. Till slut gav jag upp och kontaktade säljaren som hade bevis på att han postat det(något). Det visade sig att kuvertet hade ramlat ner någonstans hos posten och så fort det hittades dök det upp dagen efter.

Som sagt jag lider med dig och hoppas det löser sig på något sätt.
Hoppas du kan njuta av morgondagens ledighet ändå.
 

jabla

Sarlacc
Tycker du skall ta hans erbjudande om återbetalning eftersom du haft så mycket grubbel över den här affären. Det finns gott om andra klockor till salu. Kanske till och med här på KS.
 

Mille79

Trollungen
Sunda förnuftet säger att hans förklaring känns lite svårsmält. Samtidigt har jag väntat såpass länge o har inget emot att vänta några veckor till. Faaan
 

KMS

Rolex
Är för dålig på bedrägerier och liknande utsvävningar, men hur otrolig än storyn låter, varför skulle en eventuell bedragare svara överhuvudtaget? Om det hade vart nån som var ute efter att blåsa nån annan, varför avslutar inte den personen all kontakt isåfall?

Att brev/paket hamnar på fel ställe är nog inte så ovanligt. Men det är nog skönast att dra sig ur och köpa på hemmaplan (är väl värt dom extra pengarna för sinnesfriden).

Hoppas allt löser sig till det bästa!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Storyn låter snarlik en blåsning jag åkte på för några år sen. Cancel om det går men min aning är att något problem kommer dyka upp även där. Hoppas jag har fel i det!
 

Mille79

Trollungen
Storyn låter snarlik en blåsning jag åkte på för några år sen. Cancel om det går men min aning är att något problem kommer dyka upp även där. Hoppas jag har fel i det!

Det hoppas jag verkligen. Om allt nu går bra så undrar jag om det är ok att ändå lägga upp säljarens info här?
 

san

Cartier
2-Faktor
Det hoppas jag verkligen. Om allt nu går bra så undrar jag om det är ok att ändå lägga upp säljarens info här?

Varför skulle du göra det? Om säljaren visar sig vara tillmötesgående och går med på att avblåsa köpet så är han i min värld en "goodguy" som sannolikt talat sanning från första början, och då finns det ingen anledning att hänga ut honom.
 

Mille79

Trollungen
Varför skulle du göra det? Om säljaren visar sig vara tillmötesgående och går med på att avblåsa köpet så är han i min värld en "goodguy" som sannolikt talat sanning från första början, och då finns det ingen anledning att hänga ut honom.

Tänkte mer att man kanske inte vill ha strul. Jag har inte berättat hela storyn men det har varit många irriterande moment. Han skulle egentligen skicka med ett annat fraktbolag men det blev tydligen dyrare än vad han först hade fått veta så det blev polska posten (detta kom fram så klart efter att han fått pengarna) Sedan upptäckte jag att han angett felaktig leveransadress på fraktsedeln och han påstår att han kontaktade posten (3 dagar efter att det skickats) och posten hade korrigerat detta (är det ens möjligt?) Detta var med droppen för mig att han påstår det skickats fel men men om någon vill veta personuppgifter så kan jag ta det på pm
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Mkt låter osannolikt men vänd på det. Skulle detta verkligen inte kunnat ske?
Hade det vart blås tror jag hen slutat svara dig för länge sedan.

Sitt lugnt i båten. Tror din klocka dyker upp.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
I mitt fall fortsatte bedragaren, en tysk herre, att svara på mail och hitta på nya omständigheter i ett par veckor minst. Även efter att jag gjort en anmälan fortsatte han att hävda sin oskuld. Han greps sedermera av tysk polis och dömdes till flera års fängelse då han genomfört ett otal bedrägerier tidigare, bland annat mot en gammal KS-medlem. Engelskan var mycket bra och historierna likaså. Först när den sammantagna storyn var för präglad av snökaos, att DHL missat upphämtning, att DHL skrivit fel postnummer, att de skickat den till sitt lager i Madrid istället för Köln osv. Han skickade tom ett fysiskt paket till Sverige, gav mig tracking nr men det var adresserat till någon helt annan person bosatt på Söder. Även det var DHLs fel som märkt försändelsen fel. Det var så många turer att jag inte kan komma ihåg alla. Dock svarade han snabbt och utförligt på alla mail under en lång period trots att han hade mina pengar.
 

Mille79

Trollungen
I mitt fall fortsatte bedragaren, en tysk herre, att svara på mail och hitta på nya omständigheter i ett par veckor minst. Även efter att jag gjort en anmälan fortsatte han att hävda sin oskuld. Han greps sedermera av tysk polis och dömdes till flera års fängelse då han genomfört ett otal bedrägerier tidigare, bland annat mot en gammal KS-medlem. Engelskan var mycket bra och historierna likaså. Först när den sammantagna storyn var för präglad av snökaos, att DHL missat upphämtning, att DHL skrivit fel postnummer, att de skickat den till sitt lager i Madrid istället för Köln osv. Han skickade tom ett fysiskt paket till Sverige, gav mig tracking nr men det var adresserat till någon helt annan person bosatt på Söder. Även det var DHLs fel som märkt försändelsen fel. Det var så många turer att jag inte kan komma ihåg alla. Dock svarade han snabbt och utförligt på alla mail under en lång period trots att han hade mina pengar.

Låter precis som denna herre. Fan blåser han mig på pengarna åker jag ner och tar tag i det sj
 

Mille79

Trollungen
Kan tillägga att jag bett att avbryta affären. Radiotystnad så länge och då svarade jag 5 min efter hans ovan mail...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har du fått chansen, så dra dig ur direkt…!
Ju längre tiden går, desto längre bort kan säljaren komma om det inte är som det ska.
Händer inget och svar uteblir, se mitt tidigare inlägg.

Det finns fler klockor...

Lycka till!!
 

Mille79

Trollungen
Tyckte jag hade gjort min hemläxa med referenser och allt och det kändes ok. Har skrivit till referenserna om strulet, får se om jag får nåt svar
 

Mille79

Trollungen
Låter lovande, fick svar precis nu

I have just ordered my bank to move funds from my savings account to checking and as soon as this is done I shall forward the refund to you. Most probably by the end of the day.
 
Topp