• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockköp i USA

Någon vet säkert hur det funkar då staterna verkar besökas relativt frekvent av klocksnackare.

Jag har spanat på ett par klockor vi C24 som jag är intresserad av men stämmer priserna med vad man faktiskt får betala om man åker över för att hämta hem en ny snygging.

Jag är medveten om att man kan fastna i tullen på Arlanda och bli fattigare men vad gäller vi själva köpet.

Har bland annat tittat på denna

http://www.chrono24.se/panerai/lumi...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Handlarna har jag googlat på och de verkar seriösa men kommer de vilja ha någon form av avgift eller skatt utöver priset när man väl "kommer till kassan"

Tacksam för hjälp!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Läcker Panna du är sugen på.

Skulle ha svårt att tro att klockan skulle kosta mer om du köper över disk där borta. Ring eller skicka ett mail till säljaren? Vill inte låta dryg men varför gör du inte det först innan du frågar på ett forum. Då du troligtvis får rätt svar direkt av säljaren.
 

leicaphile

Panerai
Om du betalar s.k. sales tax i delstaten (gäller nästan alla delstaterna) så får du lägga till 4-7.5% eller så till priset beroende på var du gör köpet. Det går att få dessa pengar tillbaks via delstaten men då löper du risken att det kommuniceras till svenska myndigheter och om planen var att försöka smita undan det så kan det nog gå åt skogen.
 

F-L-P

Panerai
Någon vet säkert hur det funkar då staterna verkar besökas relativt frekvent av klocksnackare.

Jag har spanat på ett par klockor vi C24 som jag är intresserad av men stämmer priserna med vad man faktiskt får betala om man åker över för att hämta hem en ny snygging.

Jag är medveten om att man kan fastna i tullen på Arlanda och bli fattigare men vad gäller vi själva köpet.

Har bland annat tittat på denna

http://www.chrono24.se/panerai/luminor-collection-luminor-1950-8-day-power-reserve-monopulsante-gmt-pam-275--id2347374.htm?query=Panerai 275&suchen=Söka&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Handlarna har jag googlat på och de verkar seriösa men kommer de vilja ha någon form av avgift eller skatt utöver priset när man väl "kommer till kassan"

Tacksam för hjälp!



Som sagt: oftast är inte sales tax inkluderat i priset i butiker. oklart hur det är på deras c24 annonser. maila och fråga.
skatten är för övrigt 8.875% på dessa varor i NY, NY.

David säljer ju en 311 här på forumet som är ganska lik iaf enligt mina panerai obildade ögon..
 

Pistol_Pete

Panerai
I New Jersey finns det så kallade Urban Enterprise Zones där är sales tax endast 3.5% (normalt är den 7%). Kan vara värt att ta sig till en sådan om man ska handla en dyr klocka och råkar befinna sig i New York.
 

GurraG

Cartier
Generellt sätt i USA betalar man sales tax i staten man köper till inte köper ifrån när det är postorder. T.ex. så bor jag i Massachusetts där det inte är nå'n sales tax på kläder så beställer jag kläder över nätet betalar jag heller ingen sales tax när min shipping address är i MA.

Alltså tillkommer inga amerikanska skatter på klockan från Chrono 24 men istället svensk moms och tull. Knallar du in i butiken på Manhattan tillkommer med allra största sannolikhet sales tax för NY.
 
Generellt sätt i USA betalar man sales tax i staten man köper till inte köper ifrån när det är postorder. T.ex. så bor jag i Massachusetts där det inte är nå'n sales tax på kläder så beställer jag kläder över nätet betalar jag heller ingen sales tax när min shipping address är i MA.

Alltså tillkommer inga amerikanska skatter på klockan från Chrono 24 men istället svensk moms och tull. Knallar du in i butiken på Manhattan tillkommer med allra största sannolikhet sales tax för NY.
Tack för ett tydligt svar! Får fundera på vilken väg jag går. Priserna är ju inte lika intressanta om man ska lägga på ca 8% men samtidigt i många fall är de klart bättre än hos AD I Svedala. Fråga är väl om det är värt mödan i slutändan
 

GurraG

Cartier
Tack för ett tydligt svar! Får fundera på vilken väg jag går. Priserna är ju inte lika intressanta om man ska lägga på ca 8% men samtidigt i många fall är de klart bättre än hos AD I Svedala. Fråga är väl om det är värt mödan i slutändan


Som tidigare påpekats är skillnaden i sales tax mellan staterna och till och med countys ganska stora och några procent på 100K finansierar ju iallafall en del av resan. Och NYC är ju alltid ett trevligt resmål...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Någon vet säkert hur det funkar då staterna verkar besökas relativt frekvent av klocksnackare.

Jag har spanat på ett par klockor vi C24 som jag är intresserad av men stämmer priserna med vad man faktiskt får betala om man åker över för att hämta hem en ny snygging.

Jag är medveten om att man kan fastna i tullen på Arlanda och bli fattigare men vad gäller vi själva köpet.

Har bland annat tittat på denna

http://www.chrono24.se/panerai/luminor-collection-luminor-1950-8-day-power-reserve-monopulsante-gmt-pam-275--id2347374.htm?query=Panerai 275&suchen=Söka&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Handlarna har jag googlat på och de verkar seriösa men kommer de vilja ha någon form av avgift eller skatt utöver priset när man väl "kommer till kassan"

Tacksam för hjälp!


Kan gå förbi och kolla på klockan om du vill, Pma isåfall... Kan även genomföra affären här om du vill.

Som tidigare påpekats är skillnaden i sales tax mellan staterna och till och med countys ganska stora och några procent på 100K finansierar ju iallafall en del av resan. Och NYC är ju alltid ett trevligt resmål...
I NYC är det 8,875% :)
 
Topp