Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockköp och funderingar kring IWC IW377701

Diskussion i 'Diskussion' startad av Galaxy, 29 maj 2014.

1. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Tjenare!

Min fasters man fyller 40 inom några månader, och berättade för mig att han då var intresserad av en klocka. Han har främst kikat på en IW377701. Han undrade dock om det fanns någon annan klocka runtom samma pris, som vore ett bra alternativ. Han suktar efter någon pilotklocka med kronografunktion, så egentligen är väl IWC det självklara valet kanske.

Han köper helst nytt, eller i absolut nyskick i alla fall (vilka återförsäljare i Sthlm säljer IWC)? Vad har ni för generella åsikter om denna klocka? Finns det någon annan referens som är aningen mindre (tror visserligen att han kan bära upp 43mm, men skadar dock inte att kika på alternativ)?

Dela gärna bilder, erfarenheter och allt annat som finns om IWCs (och andras) pilotklockor!

Och så en bild: iw377701-1.jpg

Edit: Spitfire-modellerna med vita urtavlan gillade han inte särskilt mycket.

Björne Bergmark och per nordström gillar detta.
  2. aleks

aleks Friends of KS

NK och Krons vet jag säljer IWC. Nymans också va? Jag tycker om föregångaren dvs. 3717 lite mer och den är aningen mindre och lägre har jag för mig. Men 3717 är ju inte längre i produktion så om det är nytt som gäller får det ju bli en 3777! Klockan är rätt hög så hade provat den på armen innan köp.

Gavve och Galaxxy gillar detta.
  3. garfield

garfield Friends of KS

Speedmaster är ju naturligtvis ett alternativ. Men jag gillar IWC skarpt, hög kvalitetskänsla. 377701 är snygg men lite "plottrig" kan jag tycka. En 3717 i bra skick kan man få för knappt 25, kanske ett alternativ. En sak som kan vara viktig är hur han är klädd på jobbet. IWC pilotkronografer är väldigt höga (ca 15 mm) . Går dåligt under manschetten om man måste ha kostym och skjorta på varje dag.

Galaxxy och Björne Bergmark gillar detta.
  4. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Tackar för svar! Ska kika in 3717 och se om någon i bra skick hittas. Han jobbar inom finans och har således kostym på sig varje dag, så det kanske kan bli ett problem, kan höra med honom om det.

garfield gillar detta.
  5. Gavve

Gavve Greven

Pilot... klart han ska ha en GMT 1675....

3777 är sjukt rörig, dessutom alldeles för fet

6. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Tycker jag med men han gillar varken Rolex eller Omega... Han tycker att det är för mainstream, en riktig hipster... :meh:

7. X3M TUX

X3M TUX Torpare

Från:
    Mälardalen
    IWC Spitfire Pilot är väl helt klockren.

Mårtenssons ur Brookfield