• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén 17 maj på kaplans nästa lördag....

Hardy

Thug
fretig,
Tack för svar.
HAr någon tips om var man köper just Seamaster 120 är jag tacksam. (har letat runt lite på nätet, inte hittat någon, men kanske jag bara haft dålig tajming...)

Finns det månne någon på forumet som har en 120 reserv? ;-)

Aurum,
om du inte gillar denna dykare, vad kan du rekommendera? (behöver som sagt förkovra mig)

JS
Har du kvar min gamla? Du ville väl sälja ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ni som var där i torsdags, hur såg rödingen ut??! Och va tror expertisen att det kostar att snygga till den, fixa ställaxel osv. Är det 10 lök eller?!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kommer precis därifrån. Fina speedys.
Mmm - såg dem oxå. Dålig koll på rimligt pris dock

image.jpg


Denna gillade jag mest
image.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Speedyn på läderstronk för 42.5 kakor exkl provision? Lite väl dyrt eller? Sen gick väl Autavia 2446 rätt billigt?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Stor prisskillnaden på speedysarna, men den med läderband tyckte jag hade finast tavla och visare . Men ändå, dubbelt så dyr som en annan från samma år som har länk .
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Vem som helst får köpa min 105.012 som är finare inkl länk för 40 vilken dag som helst. Fullkomligt vansinnigt pris. Vet inte vad jag missar på den...

CB case med lite annorlunda slipning, ovanliga särskilt på 321 men varför det skulle vara nån större premie är oklart för mig... men om man måste ha en samling med alla varianter så visst... ;-)

Men det var det visst på en av de andra också?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
CB case med lite annorlunda slipning, ovanliga särskilt på 321 men varför det skulle vara nån större premie är oklart för mig... men om man måste ha en samling med alla varianter så visst... ;-)
Ah.. Kan du illustrera skillnaden mellan de som såldes? Nyfiken på vilken jag har. :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Boettillverkare skiljer, står i baklocket HF=Huguenin Freres, den vanligare, CB=Le Central Boite, ovanligare, har en facett på insidan av luggarna typ, osäker på om alla CB har det?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Boettillverkare skiljer, står i baklocket HF=Huguenin Freres, den vanligare, CB=Le Central Boite, ovanligare, har en facett på insidan av luggarna typ, osäker på om alla CB har det?
Inser att jag kan nada om speedys. Priset var i vart fall överraskande. :)

Hoppas köparen blev happy.
 

Fred72

Cartier
Vem som helst får köpa min 105.012 som är finare inkl länk för 40 vilken dag som helst. Fullkomligt vansinnigt pris. Vet inte vad jag missar på den...
Det enda jag kan tänka mig är att Caseback är stämplat CB, en annan casetillverkare än vanligt (HF). Lite mer sällsynt case (1966). Tycker den boetten är lite finare har twisted flat lugs ev. fetare timmarkeringar. Mer finns mer att läsa på Hodinkee.com. Jag var med och budade till vad som var rimligt. Tror inte säljaren på Kaplans hade riktigt koll på detta, det verkade inte så. Hur som helst, den var finast av de tre på auktionen. Ligger en på ebay för nästan 9000$…Har varit på Skansen hela dagen och missade att buda på slutet. Lika bra det, intalar jag mig.
 

Hardy

Thug
caset är ju grymt på speedyn med läder. och tavlan också. lite väl dyrt men 321 speedys har börjat klättra i pris internationellt.
 
Topp