• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 14 maj - Kaplans

Vintage92

Audemars
2-Faktor
WOW!

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3035/vara/1201303

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Frän Omega. Kostar verkligen antika omegor 100k+? Antar de vet vad de gör men hade aldrig trott det. Jag kan absolut noll i ämnet så jag antyder inte att det är fel. Blev bara förvånad.

Hoppas de kan få fram en stark katalog i år igen. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Frän Omega. Kostar verkligen antika omegor 100k+? Antar de vet vad de gör men hade aldrig trott det. Jag kan absolut noll i ämnet så jag antyder inte att det är fel. Blev bara förvånad.

Hoppas de kan få fram en stark katalog i år igen. :)
Skämmes på dig! Finns ju även typ vintageseikos där.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad gjorde jag nu? :)

Festligt utrop på dulddatejusten.
Har fördommar om dessa antika pjäser! Nej, var inte helt seriös. Var bara en kul kommentar. Har faktiskt aldrig sett en till salu så ska bli kul att få en prispunkt om den är kosher.

DJn var väl med innan tidigare men blev inte såld? Är utrop så galet?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har fördommar om dessa antika pjäser! Nej, var inte helt seriös. Var bara en kul kommentar. Har faktiskt aldrig sett en till salu så ska bli kul att få en prispunkt om den är koscher.
Marknaden för dessa måste vara relativt smal. Fullt möjligt de kostar så mycket. Har ingen aning som sagt. Såg iaf rätt mint ut. Ägaren måste sett lagom dum ut på 30-talet med en väggklocka på armen. Eller bar man aldrig dessa utanför flygplanet?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Marknaden för dessa måste vara relativt smal. Fullt möjligt de kostar så mycket. Har ingen aning som sagt. Såg iaf rätt mint ut. Ägaren måste sett lagom dum ut på 30-talet med en väggklocka på armen. Eller bar man aldrig dessa utanför flygplanet?
Förmodligen gjorde man inte det. Annars är det ju Longines varianter som är mer kända. Han en lite nyare och lugnare tysk hemma i lådan. Såg du mitt tillägg angående DJn ovan?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Förmodligen gjorde man inte det. Annars är det ju Longines varianter som är mer kända. Han en lite nyare och lugnare tysk hemma i lådan. Såg du mitt tillägg angående DJn ovan?
Nä.

Jag tycker det är nära galet iaf. Blir nog inget hett budkrig iaf. Inte riktigt min kopp med te med kanske det finns någon med mycket pengar som går igång på det där. Hade ju iaf lite krimskrams som jag missade vid en första anblick. Vad var utropet senast?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nä.

Jag tycker det är nära galet iaf. Blir nog inget hett budkrig iaf. Inte riktigt min kopp med te med kanske det finns någon med mycket pengar som går igång på det där. Hade ju iaf lite krimskrams som jag missade vid en första anblick. Vad var utropet senast?
6605a i roséguld och cert kan inte vara vanliga? Har iof iiingen koll på prisläget och nu när jag tänker efter tror jag att det var en nyare roségulds dj jag tänker på sedan tidigare.
 

BCKSTRM

Rolex
Låga utrop va...?
Skulle gärna köp gmtn och den vita Breitlingen men misstänker att de kommer dra iväg som alla gjorde förra gången :(
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Antar att Lemania klockorna kommer sticka som i förra Auktionen. Viggen tror jag hamnar på en överdrivet hög siffra.
 

M.M

Cartier
Fråga ang Pepsi gmt:n; är visarna bytta? Kan de vara så 'fräsha' annars el är det lightboxen/bilden?
 

Laurentius

Cartier
Usch, har fortfarande mardrömmar sedan auktionen i maj 2014 då jag la ett bud på den Paul Newman Daytonan som fanns med. Jag har ju en jäkla ovana att klocksurfa på fyllan och då jag precis lagt varenda krona jag hade på att köpa en butik så var det ett av de mindre smarta valen jag gjort. Jag led några dagar men blev, till min stora glädje, överbjuden. Sedan dess har jag inte klocksurfat på auktionssiter mer på fyllan...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Usch, har fortfarande mardrömmar sedan auktionen i maj 2014 då jag la ett bud på den Paul Newman Daytonan som fanns med. Jag har ju en jäkla ovana att klocksurfa på fyllan och då jag precis lagt varenda krona jag hade på att köpa en butik så var det ett av de mindre smarta valen jag gjort. Jag led några dagar men blev, till min stora glädje, överbjuden. Sedan dess har jag inte klocksurfat på auktionssiter mer på fyllan...
Hade du bara haft råd att lösa den så hade det garanterat varit en av de bästa investerngarna du gjort i ditt liv. Nu låter det väl kanske inte som att det var en prio men det hade iaf inte varit en dålig affär. :)
 

Laurentius

Cartier
Hade du bara haft råd att lösa den så hade det garanterat varit en av de bästa investerngarna du gjort i ditt liv. Nu låter det väl kanske inte som att det var en prio men det hade iaf inte varit en dålig affär. :)
Jag vet så det är lite tveeggat, den som gick ett år senare gick väl för närmare fem miljoner! Iofs i ett betydligt bättre skick men ändå!
Det hade varit kul att se hur min bankman hade reagerat om jag bett om att belåna mitt hus för att köpa en "begagnad" klocka haha
 
Topp