• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 14 november 2015 - Kaplans

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Halvt OT: Lämnade in min klocka lördagen 19e i kassan med tanken att den ska gå på kvaliten. Finns tydligen inget klockfolk där under helger men dom skulle återkomma i dagarna med deras tanke på utrop och auktion att säljas på.
Har ringt 3 gånger för att fråga vad som händer och utifall det kanske är bättre att jag hämtar ut klockan en vardag, tar en kölapp och lämnar in igen.
Bitter fråga; är det vanligt att det tar sådan tid? Börjar tröttna...
 

Patrik J

Rolex
Halvt OT: Lämnade in min klocka lördagen 19e i kassan med tanken att den ska gå på kvaliten. Finns tydligen inget klockfolk där under helger men dom skulle återkomma i dagarna med deras tanke på utrop och auktion att säljas på.
Har ringt 3 gånger för att fråga vad som händer och utifall det kanske är bättre att jag hämtar ut klockan en vardag, tar en kölapp och lämnar in igen.
Bitter fråga; är det vanligt att det tar sådan tid? Börjar tröttna...
Jag skickade in några klockor som de hämtade ut den 18e. Fick mejl veckan efter att de fått klockorna och att de skulle återkomma med ett värderingsförslag på 2-3 veckor. Så det kan nog ta lite tid.
 

JohnDoe

Rolex
Halvt OT: Lämnade in min klocka lördagen 19e i kassan med tanken att den ska gå på kvaliten. Finns tydligen inget klockfolk där under helger men dom skulle återkomma i dagarna med deras tanke på utrop och auktion att säljas på.
Har ringt 3 gånger för att fråga vad som händer och utifall det kanske är bättre att jag hämtar ut klockan en vardag, tar en kölapp och lämnar in igen.
Bitter fråga; är det vanligt att det tar sådan tid? Börjar tröttna...
Vet inte men jag är där rätt ofta och kollar på grejer. Ofta kunder där som får svar direkt.
 

Apansson

Torpare
Halvt OT: Lämnade in min klocka lördagen 19e i kassan med tanken att den ska gå på kvaliten. Finns tydligen inget klockfolk där under helger men dom skulle återkomma i dagarna med deras tanke på utrop och auktion att säljas på.
Har ringt 3 gånger för att fråga vad som händer och utifall det kanske är bättre att jag hämtar ut klockan en vardag, tar en kölapp och lämnar in igen.
Bitter fråga; är det vanligt att det tar sådan tid? Börjar tröttna...
Lämnade in min DD den 11e, den blev klar idag. De ville ha den på kvalitén, men jag är ej nöjd med utropspriset så jag tror inte den kommer få lämna ännu.
 

JohnDoe

Rolex
Har du tid så gå förbi en vardag och snacka med dem direkt. Du behöver ju inte hämta ut den. Är själv lite sugen på att lämna in en speedy jag har liggande.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det är ju en sådan där i klockkretsar "hatad" limited. Finns med bilder på fratello http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-omega-speedmaster-1957-50th-anniversary-2007/
Refnr är 311.33.42.50.01.001, tycker iof den är skoj med lådan, verktygen och böcker etc men är lite för "lat" för att ha en manuell klocka.
Aha, de där är säkert uppskattade av de riktiga Omega torskarna. Kul med alla verktyg o grejer som hängde med. Men, använder man det inte så är det lika bra att sälja :) Hade för min egen del hoppats på att det var en vintagepjäs. Lycka till med säljet :)
 

Apansson

Torpare

JohnDoe

Rolex
Jo jag vet, kul låda men köper hellre nåt annat skoj. I sverige är den lite svårsåld men hoppas på bättre "räckvidd" på omegaspecialen.
 

JohnDoe

Rolex
Flertalet tiotusingar under vad jag känner/får uppfattning av att den är värd. Man får ett bevakningspris som är lite lägre än utropet. Visserligen lär den gå upp en del på en sån auktion, men jag vill safea upp om jag ska sälja. Gillar ju klockan.
De ska ju ha utrymme för sina 20% på utropet. Sen tar de 15% av dig...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Flertalet tiotusingar under vad jag känner/får uppfattning av att den är värd. Man får ett bevakningspris som är lite lägre än utropet. Visserligen lär den gå upp en del på en sån auktion, men jag vill safea upp om jag ska sälja. Gillar ju klockan.
Ja den är kool, onödigt att sälja om du fortf gillar den :) Priserna kommer fortsätta uppåt.. Kanske nått för Geneve istället :)
 

Apansson

Torpare
Ja den är kool, onödigt att sälja om du fortf gillar den :) Priserna kommer fortsätta uppåt.. Kanske nått för Geneve istället :)
Möjligt, eller få till ett byte med någon handlare som sysslar med både nytt och gammalt. Det enda jag stör mig på med den är att jag inte kan bära den så ofta som jag skulle vilja.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Nu fick jag svar från Kaplans, dom ville inte ha min klocka på kvaliten utan på Klockor med reservationspris på 2200kr.

En LeBois kronograf i solitt roseguld med ett Valjoux 72... I MIN värld är det sanslöst lågt, men, jag är ju väldigt partisk. :O

20150819_205311.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Nu fick jag svar från Kaplans, dom ville inte ha min klocka på kvaliten utan på Klockor med reservationspris på 2200kr.

En LeBois kronograf i solitt roseguld med ett Valjoux 72... I MIN värld är det sanslöst lågt, men, jag är ju väldigt partisk. :O

20150819_205311.jpg

inte enligt mig om jag ska vara ärlig. tavlan är ju rätt så "defekt" trots allt.
 
Topp