• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 17 maj 2014 - Kaplans

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Några fler objekt som har dykt upp!

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019197
image.jpg


http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1017827
image.jpg


http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019198
image.jpg
 

Whedda

Rolex
Åhfan, tackar, jag är blind uppenbarligen. :D Undrar vad den kommer klubbas för...

Om man skall följa tidigare resultat och den rådande trenden gällande Vintage Daytona är det minst en miljon som gäller. Jag tror personligen att den går för ca 1.5 pga B/P och skicket. Dock inte lika ovanlig tavla som den som slog rekord för något år sedan.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Daytonan ser kanonfin ut. Senaste PN de körde hade tandpetsluggar och var allmänt risig och gick ändå för över miljonen va? Den kändes rejält överprisad men kanske den tavlan nu flyttat till en finare klocka? Denna lär väl landa mellan 1-1.5m även om auktionshetsen säkert kan driva den än högre. Ingen aning ärligt talat. Skulle iofs inte bli jätteförvånad om marknaden lugnar sig lite och denna blir billigare. Spännande att följa. :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Daytonan ser kanonfin ut. Senaste PN de körde hade tandpetsluggar och var allmänt risig och gick ändå för över miljonen va? Den kändes rejält överprisad men kanske den tavlan nu flyttat till en finare klocka? Denna lär väl landa mellan 1-1.5m även om auktionshetsen säkert kan driva den än högre. Ingen aning ärligt talat. Skulle iofs inte bli jätteförvånad om marknaden lugnar sig lite och denna blir billigare. Spännande att följa. :)
Undra om det är en ''skada'' längst ner på tavlan eller om det är något annat? Ping Harre

Förövrigt älskar jag klockan och det är en riktig graal för mig!

Namnlös.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Nu är bilderna uppe på Kaplans hemsida!

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019336

''ROLEX, Oyster Cosmograph, "Daytona", s.k. "Paul Newman", "Units per hour 200", Ref nr. 6263, Serie nr. 3048240, Cal 727 Valjoux , Boett nr. 6262, kronograf, herrur, 37 mm, stål, manuell, plexiglas, skadad urtavla (7/10), Oysterlänk, viklås, Ref nr. 78350/557, cert (ej komplett), ca 1972, box, ytterkartong.''

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ja jag känner mig lite skeptisk, har dock ingen koll på vad en fin 825 memovox kostar, men då har jag lite att gå på i alla fall ;)
Dom är dyra. Utifrån det är utgångspriset lågt.
Men mitt svar är min högst personliga åsikt. Memovoxen är en av de klockor där jag tycker tavlans skick är extra viktigt. Det gör att en dålig tavla - som denna - gör att den är helt ointressant för mig. Därmed dyr. :)
Men vi är alla olika och prioriterar olika saker.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Dom är dyra. Utifrån det är utgångspriset lågt.
Men mitt svar är min högst personliga åsikt. Memovoxen är en av de klockor där jag tycker tavlans skick är extra viktigt. Det gör att en dålig tavla - som denna - gör att den är helt ointressant för mig. Därmed dyr. :)
Men vi är alla olika och prioriterar olika saker.

Jo jag är helt enig, jag vill ha en så ren och fin memovox som möjligt utan att bli helt ruinerad. Har du någon kunskap om ungefär vart man hamnar om man vill ha en vettig memovox (tillbehör behövs ej)?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jo jag är helt enig, jag vill ha en så ren och fin memovox som möjligt utan att bli helt ruinerad. Har du någon kunskap om ungefär vart man hamnar om man vill ha en vettig memovox (tillbehör behövs ej)?
Om du bara vill ha en klassisk ok-looking Memovox: från 15 och uppåt.
 

poormans

Rolex
ska bli intressant att följa både PN daytonan och 5512'an, PN klockan lär väl gå utomlands, de flesta större spelarna har fått upp ögonen för kaplans kvalitet, inget konstigt när de gräver fram PN klockor på löpande band (kanske har ngt med senaste priserna och göra)

vore mkt intressant med en tavelbild på daytonan då yttre ringen ser lite "tropical" ut

synd att tavlan till 5512 är borta och att den patinerade 5513 tavlan har en lume skada

den ska väl troligtvis ha en sån här urtavla, ifrån min 5512 med 87x,xxx serie

det finns ju flera varianter av gilt dials till 5512 både med och utan minute track och scoc text

synd att man inte har några mille över till en daytona men vete fan om jag inte hade beställt en fullspec milsub av jed istället, tycker personligen att de är grymmare

cheers
christian
 
Topp