• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 17 maj 2014 - Kaplans

paradis

Audemars
Om man skall följa tidigare resultat och den rådande trenden gällande Vintage Daytona är det minst en miljon som gäller. Jag tror personligen att den går för ca 1.5 pga B/P och skicket. Dock inte lika ovanlig tavla som den som slog rekord för något år sedan.




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Här är förra årets.........
IMG_2564.JPG
 
D

Deleted member 1265

Guest
Fråga:
Varför har så många klockor skadade urtavlor som är hos kaplans?
 

Marckus

Panerai
För att tillägga: Vid granskning och kontroll använder de lupp, varför vi inte alltid ser ''skadorna'' med blotta ögat
 

Hardy

Thug
Tack för alla smygtittar Harre, det uppskattas verkligen! :)

Har någon en uppfattning om vad denna Speedy kan tänkas gå för, och hur servicekostnaderna skulle se ut?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1004104
Screen Shot 2014-03-18 at 17.09.26.png


beroende på vad som måste bytas i 321 kan det väl kosta mellan 5-15k för en totalservice. dyrt urverk. men det finaste som finns enligt mig!

ang vad den kan säljas för för så är det svårt att säga. mellan 15-25 + prov. kanske.
 

fc2

Rolex
beroende på vad som måste bytas i 321 kan det väl kosta mellan 5-15k för en totalservice. dyrt urverk. men det finaste som finns enligt mig!

ang vad den kan säljas för för så är det svårt att säga. mellan 15-25 + prov. kanske.

+1 på detta med reservation för det högre prisintervallet för den servicen. Räkna med minst 10k och 6 månader.
 
Topp