• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 17 maj 2014 - Kaplans

ErikGBG

Audemars
Någon som ska dit och kolla in får gärna höra av sig.vill ha åsikt om en klocka där.
Skicka ett.pm om ni ska förbi kaplans innan 17e
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Grym, någon här som är sugen?

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1026299

0
Trevlig!
 

Falcone

Cartier
2-Faktor

Falcone

Cartier
2-Faktor
Är den där röd eller är den 'korall'?

Villa röda Stellas finns? Oxblod, korall och ytterligare en 'vanlig' alltså?

Just begreppet "coral" har jag sett användas för vanliga röda men även för orange. Egentligen finns det bara oxblod, röd och orange om vi snackar "röda" färgtoner. Det jag tror ligger bakom begreppet är att de röda urtavlorna kan ha en lite krämigare ljusare röd ton som kan anses ligga i linje med färgen korallröd (se nedan).

26e9b920.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det någon eller några som kan tala om för mig varför jag inte skall köpa någon av dessa klockor! En 5508:a just nu för 29k + 20% känns billigt, även denna 1680 Röd blir man sugen på, trots att det känns som den behöver komma till en spa behandling. Och vad det kan gå på kan man bara gissa sig till kanske. Men visst känns båda som ganska så bra deal, eller är jag ute och snurrar. Är fruktansvärt köpsugen på någon ny klocka.

5508_zps3cc873b7.jpg


1680red_zpsa660e86d.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Är det någon eller några som kan tala om för mig varför jag inte skall köpa någon av dessa klockor! En 5508:a just nu för 29k + 20% känns billigt, även denna 1680 Röd blir man sugen på, trots att det känns som den behöver komma till en spa behandling. Och vad det kan gå på kan man bara gissa sig till kanske. Men visst känns båda som ganska så bra deal, eller är jag ute och snurrar. Är fruktansvärt köpsugen på någon ny klocka.

5508_zps3cc873b7.jpg


1680red_zpsa660e86d.jpg


well, inga av de två klockor du refererar till är en 5508:a och 5512 har fel tavla tillhörande en 5513. blir därför dyrt att få den i originalskick.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
well, inga av de två klockor du refererar till är en 5508:a och 5512 har fel tavla tillhörande en 5513. blir därför dyrt att få den i originalskick.



Haha...tack för att du rättar mig, va fan fick jag 5508 ifrån :clown:, menar naturligtvis 5512an, men vad säger du om 1680 rödisen då, kan det vara något?!
 

Apansson

Torpare
Det är ju själva fan att man ska jobba när auktionen är... Inte för att jag ska handla något just där, men ändå en kul upplevelse, kan jag tro.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är lite förvånad över utgångspriserna på Heuer. Dom modellerna jag gillar har ganska låga utrop och modellerna jag har svårare för ligger ca 30% högre.

Är det jag som har konstig smak?
Är värdet verkligen högre på dom där 70-talsmodellerna med dom speciella boetterna?

Låga utrop:
Carrera 2447 - 9900kr
Autavia 2446 - 9000kr

Höga utrop:
Montreal 110.503 - 13000kr
Montreal 110503w - 13000kr
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Är lite förvånad över utgångspriserna på Heuer. Dom modellerna jag gillar har ganska låga utrop och modellerna jag har svårare för ligger ca 30% högre.

Är det jag som har konstig smak?
Är värdet verkligen högre på dom där 70-talsmodellerna med dom speciella boetterna?

Låga utrop:
Carrera 2447 - 9900kr
Autavia 2446 - 9000kr

Höga utrop:
Montreal 110.503 - 13000kr
Montreal 110503w - 13000kr

Lockisar...
 
Topp