Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

klocklåda

Diskussion i 'Diskussion' startad av Schmitza, 26 november 2013.

1. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    tjenis

har tänkt att köpa mig en ny fin klocklåda men frågan är vad man ska titta efter?!

är modalo bra saker?

ser att amazon tar halva priset för dom jämfört med i sverige och nästan hela europa...(alltså ca 1300 )

annars så tas tips gärna emot !

maxgräns ligger väl på kanske 1500

(fast sen är frågan om man kanske bara ska köra på dom man har och köpa en seiko sarb017 istället:nailbiting:?!)

Lico gillar detta.
  2. Sond

Sond Friends of KS

Efter tips här på KS är jag glad att jag köpte den här:
    [

3. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Cliffhanger! :nailbiting:

Frosse, Nexus, Camo00 och 1 annan gillar detta.
  4. Sond

Sond Friends of KS

Nytt försök:
    [

5. Sond

Sond Friends of KS

Fixar länk i morgon.

wundlander gillar detta.
  6. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

7. Lico

Lico Torpare

Från:
    Jakobsberg, Sweden
    Köp alpinisten! Jag är tok nöjd! PM:a om du undrar ngt

Skickas från min iPhone via Tapatalk

8. Sond

Sond Friends of KS

9. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag har köpte en modalolåda på amazon.uk för tioklockor för just 1300 SEK (den kostar 2500 här). Den kom igår och är sjukt fin. Rekommenderas!

10. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
  11. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

12. 4cie

4cie Biskop

Hur är kuddarna i den lådan?
    Har nämligen det problemet att kuddarna brukar vara för stora för mina klockor med länk.

13. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Vet ej ännu. Min SUB är på service hos Rob E. Den beräknas klar till slutet av Januari :(

14. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG

På den Modalon jag har är det stora kuddar, men man kan ta av ett "ytterhölje" för att få mindre kuddar. Så det borde passa de flesta.

Boris Balkan gillar detta.
  15. Helvetia

Helvetia Friends of KS

När jag ser alla tråkiga klocklådor som finns blir jag lite sugen på att starta upp egen produktion. Bara massa tråklackade grejer eller svartmålat därute, som det verkar. Usch

Camo00 gillar detta.
  16. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Ett tips när man kommunicerar (och vill sälja) är att koncentrera sig på det det positiva - dvs i det här fallet idén om din egen eventuella produktion. Så berätta nu om din fantastiska produktidé. Vad ska du locka mig med med? En cerise låda?

17. Sond

Sond Friends of KS

Det där är lite intressant. Har provat några olika och jag som kräver lite storlek på banden kan uppleva att kuddarna är precis för de med länk.

18. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vaaaad äärrr uuussssppeeennn??!

19. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Modalo har jag två stycken av, är kanonnöjd, inget trassel, tysta är de, samt sist men inte oviktigast rätt snygga

20. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Att klocklådan är tyst känns rätt viktigt..!! :D

DrSbaitso, Sond, wundlander och 1 annan gillar detta.
  21. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Vafalls! :pompus:

Aquaracer2 gillar detta.
  22. Helvetia

Helvetia Friends of KS

Haha, tack för tipset, men jag försöker inte sälja in någonting. Det här är ju ett forum för att ventilera ganska subjektiva åsikter kring klockrelaterat. De flesta klocklådorna ute på marknaden är inte i min smak helt enkelt. Ofta ser det ut som man försöker få en låda att se "lyxig" ut med rätt dåliga material. Den där gamla smyckesskrin-looken kräver exklusiva träslag för att funka. Och den mattsvarta looken är bara tråkig. Tror mig dock ha sett en säljare på ett av de internationella forumen som gör snygga lådor där han låter trä vara trä.

Jag återkommer med en fantastisk sälj-pitch om jag en dag skulle få för mig att faktiskt ta fram en produkt. Lovar också att isåfall göra en limiterad variant i cerise bara för dig ;)

23. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Själv vore jag nöjd med en välbyggd låda UTAN glaslock. Har ännu inte hittat någon. Eller jo, en men där svarade dom inte på mail.
    Tips?

DrSbaitso gillar detta.
  24. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Fick hem en låda med plats för 8 klockor förra veckan. Beställde den från Rainer i Tyskland. Tycker att man får riktigt bra kvalitet för priset man betalar. Känns gedigna och välbyggda rakt igenom.
    Rainer är smidig att göra affär med så kan varmt rekommendera honom.

Mvh

maxmol och wundlander gillar detta.
  25. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm

26. Martinuz

Martinuz Bonde

Hej!
    Vet att det är längesen det var aktivitet på den här tråden, men gör ett försök.
    Ni som köpt Modalo-winders via Amazon.co/uk, hur blev det med strömförsörjningen? De har väl andra "uttag" i Tyskland/England? Eller levererades dem med svenskt "plugg"?
    Är ju rätt stor prisskillnad om man jämför med priserna här i Sverige, både i butik o på nätet:)

27. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Köpte en likadan av rainer, rekommenderas både för små och stora klockor. På något sätt ser klockorna ännu snyggare ut i en sådan box:cool:

28. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Dulwich köpt via amazon. Bra kvalitet och praktisk förvaring av band och diverse småprylar i den utdragbara lådan.

29. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Ja kan tyvärr inte ge input på winderköp från amazon.co.uk. Lådan jag köpte är utan winder.

30. GurraG

GurraG Stadsbo

Från:
    Stockholm/Boston

Riktigt fin! Gillar lådan för extra förvaring det blir ju alltid lite extra band, bandstift, verktyg etc som man inte vet var man ska göra av.

Sneglat lite på den här boxen: http://www.amazon.com/dp/B00G5KIA06...TF8&colid=23D25MIGYF8OE&coliid=I19QSBSAHS97VN

StarMan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield