• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocklådan ekar tom. Vad göra för 50k?

Compiss

Patek
2-Faktor
Tycker ni att rolex passar den yngre generationen? Jag är lite splittrad och kanske tycker att tudor känns lite mer modernt. Även fast en vit Explorer vore ganska läckert :cigar:
Funkar!
image.jpeg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
seachrono9.jpg


Om du gillar lite större klockor så är detta en grym början på en kvalitativ samling. Lär bara öka i pris och har en väldigt modern men tidlös design. Jag hade lätt haft en om jag inte tyckt moderna klockor är så läskigt tunga på armen.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Vi kan väl iallafall enas om det är bättre med några få (2) klockor än 4. Då blir det bättre grejer och det är större chans att du blir nöjd. Men om du har en Oris dykare vill du då inte ha ngt mer välklätt alternativ?
116200?
watch-club-rolex-datejust-blue-dial-roulette-date-17473-402x402-01.jpeg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag röstar på den uppsättningen jag sitter på just nu. En speedy och en datejust :D en tuff och sportig kronograf+ en vattentät dressare som på oyster blir en sportig diskret klocka som fungerar till allt :)
 

Olaola

Panerai
Ett angenämt problem du skall lösa! :cigar:
Jag själv har verkligen snöat in på två av alternativen du nämner, Speedy prof och Explorer II, var nyligen och testade de båda på Bergströms i Gbg, känslan jag fick av Explorern översteg Omegan ordentligt! Mitt val faller således på Exp II.
Men två schysta klockor! :)
 

Makkanxd

Rolex
Återigen tack allesammans för era svar! Dock vet jag inte om det gör mig något klokare eller om det bara blir värre! :D
Ska testa pelagosen i veckan och även speedyn då jag inte ägt eller testat dem förut. Hursom så tror jag det blir 1 klocka iallafall, sen vilken det blir återstår att se!
 

Zalath

Panerai
Återigen tack allesammans för era svar! Dock vet jag inte om det gör mig något klokare eller om det bara blir värre! :D
Ska testa pelagosen i veckan och även speedyn då jag inte ägt eller testat dem förut. Hursom så tror jag det blir 1 klocka iallafall, sen vilken det blir återstår att se!
Det kommer bli bra! Är alltid speciellt att känna den på handleden och känna hur den passar, hur den ser ut inomhus och i solljus etc.
 

isbjörn

Panerai
Med lite flyt borde budgeten tillåta att klämma in:
1 st Speedy Pro (20k)
1 st Datejust vintage (20k)
1 st SMP quartsare (10k)
Då har du en odödligt klassisk kronograf, en oöm och dykare, och en snygg dressare som dessutom är vattentät.

Om endast en klocka: en svart stålsub, med eller utan datum, ELLER en Exp 2 ELLER en modern Datejust.
 
Senast ändrad:
Explorer 2! Som du skriver bör du kunna få en i fint skick för 35-40k, vilket gör att du har 10-15k till något annat roligt.
 

isbjörn

Panerai
Vi kan väl iallafall enas om det är bättre med några få (2) klockor än 4. Då blir det bättre grejer och det är större chans att du blir nöjd. Men om du har en Oris dykare vill du då inte ha ngt mer välklätt alternativ?
116200?
watch-club-rolex-datejust-blue-dial-roulette-date-17473-402x402-01.jpeg

Landade nyligen en 116200 precis som på bilden och är helsåld. Vilken härlig klocka! Jag brukar annars mest gilla vintage men denna vill upp på armen hela tiden. Den kommer nog att stanna.
 

Ninen79

Audemars
seachrono9.jpg


Om du gillar lite större klockor så är detta en grym början på en kvalitativ samling. Lär bara öka i pris och har en väldigt modern men tidlös design. Jag hade lätt haft en om jag inte tyckt moderna klockor är så läskigt tunga på armen.
Fin klocka men har för mig att urverket cal 31xx i den hade en hel del problem.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fin klocka men har för mig att urverket cal 31xx i den hade en hel del problem.
Kronografverk överlag kan vara knepiga. Med lite kärlek så tror jag inte detta är värre än något annat.

Nu ska sägas att jag helt väljer mina ur av estitska skäl. Servicekostnad får man acceptera när man har riktiga klockor. Omegan är knappast mycket dyrare i drift än andra kronografer.
 
Topp