• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocklådebygge!

Freddas

Omega
Ser otroligt trevligt ut!

Väntar på slutresultatet med klockor och band på plats. Önskar man själv vore händigare för det där är ju grymt kul om man kan bygga efter egna behov och önskemål.


Inga konstigheter att bygga! Jag har till och med hållit till i lägenheten till min sambos stora förtjusning=) Betsning och lackeringen fick jag dock lov att göra på balkongen! De är nog ingen hitt att låta en 2 månaders tös suga i sig lukten av lack!!
De ända som behövs är en såg, trälim, pensel, lack, bets och ett sandpapper!
Till själva indelningen använde jag mig av "mellanläggen" som ligger i mellan virkes högarna hos närmaste bygghandel.
Bra dimensioner så man slipper klyva!! Sen är de bara att bygga efter dina behov.
Lådan köptes färdig på http://www.skapamer.se/tralada-35-5-x-22-x-10-5-cm-obehandlat-furu

Vore kul att se mer fina klocklådor, kom igen och bygg en vetta!!
 

Freddas

Omega
Det där blir ju inte dumt alls det! Snyggt som tusan!
Du skulle nog kunna slänga på ett lager lack till redan ikväll om du blir för sugen. Viktigaste är härdningen (och slipningen) innan topplackningen.


Jag brukar vilja slipa av lite lätt mellan varje lager lack, och då är de bra om de har härdat ordentligt annars blir de bara gegga av allting. De kanske inte behövs slipas mellan varje lager, men de känns bra att göra de!
Har byggt en del soffbord och matbord tidigare och har fått riktigt bra yta när jag slipat mellan varje lager!

Hoppas kunna visa upp slutresultatet i slutet av veckan!
 
Några sådana här hörnbeslag i mässing vore nog inte fel. Eller vad tror du?
Hörnbeslag.JPG

http://www.specialbeslag.se/mobelbeslag/dekorhornmobeldekor-c-158-1.aspx
 

jbbs

Omega
Blev ju riktigt bra. Blev sugen på att göra en själv, kanske klä insidan i något tyg och ha en glasskiva i toppen så man ser klockorna.
 

Freddas

Omega
Uppdaterat klocklådan lite! Facken i locket för armbanden är inte fast satt ännu men jag tänkte lägga upp några bilder iaf!
image.jpg

Vaderad kudde i stora facket där man kan lägga uret när man pillar och byter band och så!
image.jpg

image.jpg

Sen blev de en led belysning som tänds när man öppnar locket! Blev inge bra på bild men ser riktigt flott ut live:)

Ursäkta bildkvaliten!!
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Bra gjort :) Det måste kännas skönt att ha lyckats så bra med ditt projekt.
 

Erikmelin

Breitling
Fick lite inspiration av tråden och byggde ihop något eget. Min lilla nybörjarsamling behövde något ställe att gro.
Vänligen undvik att titta på mina trista klockor och ha istället ögonen öppna för min 50(!!)kronors-låda.

Köpte lådan för 30kr på second hand, en gammal te-låda med färdiga fack. Kompletterade med rörisolering som kuddar för 20kr från Clas Ohlson! Mer pengar över till min framtida samling helt enkelt! ;)

ejunepah.jpg


yzy9edyd.jpg


Toppenfin låda TS har fått ihop, ska försöka olja eller måla insidan jag med! :)


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

rogart-63

Patek
Fick lite inspiration av tråden och byggde ihop något eget. Min lilla nybörjarsamling behövde något ställe att gro.
Vänligen undvik att titta på mina trista klockor och ha istället ögonen öppna för min 50(!!)kronors-låda.

Köpte lådan för 30kr på second hand, en gammal te-låda med färdiga fack. Kompletterade med rörisolering som kuddar för 20kr från Clas Ohlson! Mer pengar över till min framtida samling helt enkelt! ;)

ejunepah.jpg


yzy9edyd.jpg


Toppenfin låda TS har fått ihop, ska försöka olja eller måla insidan jag med! :)


Skickas från min iPad via Tapatalk

Lite bets på insidan och lite tyg på rullarna och du är där .Stiligt .
 

joh.jonsson

Panerai
Tja. Håller på med ett låd (väska) projekt. Men behöver skumgummi. Vart fasen köper man det!? Standard grått/svart i olika tjocklekar
 

joh.jonsson

Panerai
Ägnade större delen av eftermiddagen åt att leta skumgummi utan resultat, bah! slutade med att jag köpte en sån "okrossbar" väska på clasohlsson. tips på online skumgummi affärer? =)
 
Topp