• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocklunch

par

Patek
2-Faktor
Alltid härligt när folk börjar intressera sig som man känner. Lunchade med Hebbe idag som precis upptäckt hur kul det är med klockor! Han hade precis inhandlat sin första riktiga dinka, riktigt trevlig gmt.

Tack för en trevlig lunch!

BwAKZC6.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Seamastern är fin i GMT-utförande, tycker jag. Inte så vanlig, men ändå i förväntad förpackning. Ett riktigt bra resealternativ till Rolex Explorer 2 för den aktive. Bättre, kanske, då den har dykring också.

A
 

Clocksauce

Cartier
Ovanligt att se den versionen av seamaster och den är riktigt snygg enligt mig!

Haft haft en replica version av den seamastern som jag fick av en polare som älskade att köpa allt på internet så länge det var falskt och billigt. (True story).

Den var dock mer ''avancerad'' än originalet då GMT-visaren inte liksom inte hoppade i timmar utan man kunde liksom ställa in den hur som helst. Typ 21:23 eller 23:05 om man så vill. Dessutom levde GMT-visaren ett eget liv och kunde ibland gå fyra varv på 24 timmar för att stundtals stanna ett par dagar innan den fick för sig att det var dags att börja röra på sig igen. Bytte sedan bort den till en polare mot ett par öl på krogen. Den stannade ett par veckor senare.
 

par

Patek
2-Faktor
Ovanligt att se den versionen av seamaster och den är riktigt snygg enligt mig!

Haft haft en replica version av den seamastern som jag fick av en polare som älskade att köpa allt på internet så länge det var falskt och billigt. (True story).

Den var dock mer ''avancerad'' än originalet då GMT-visaren inte liksom inte hoppade i timmar utan man kunde liksom ställa in den hur som helst. Typ 21:23 eller 23:05 om man så vill. Dessutom levde GMT-visaren ett eget liv och kunde ibland gå fyra varv på 24 timmar för att stundtals stanna ett par dagar innan den fick för sig att det var dags att börja röra på sig igen. Bytte sedan bort den till en polare mot ett par öl på krogen. Den stannade ett par veckor senare.

Aaa håller med, gmt gör den kul! Låter ju som en klassisk kopia:)
 
Topp