• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockmärken = bilmärke

Ministern

Founder
2-Faktor
Du har rätt, jag har också hört att MB/AMG inte har en susning om det där med väghållning, kurvtagning och körbarhet..

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Ja särskilt som man dominerade racing ända till dödsolyckan som ledde till att de var borta till 54. Tilläggas bör att BMW gjorde trehjulingar då..
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tilläggas ska att bilarna som nämndes var G65 och SLS (den vanliga versionen) och ingen av bilarna du visar så ta inte mitt citat ur sitt sammanhang.
 

billo

Cartier
Du har rätt, jag har också hört att MB/AMG inte har en susning om det där med väghållning, kurvtagning och körbarhet..

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Hmmmmm de där MB bilarna är starkt modifierade för att köras på barna eller byggda för barna.

Men de finns ingen bil idag som är byggd för en barnfamilj som är gjord för att köras på vanliga vägar som knäcker en BMW M5. Sorry alla bilnördar/klocknördar den är en klass för sig.

Vi snackar om en sedan som knäcker de flesta exklusiva sportbilar som pumpar skiten ur muskelbilar som äter övriga bilsegment till frukost som man i praktiken kan tävla med på barna i standard utförande och vinna.

Sorry men BMW Motorsport har överlägsen teknik och har en gammal och fin historia på sin sida.

Sedan har vi alpina och flera andra firmor som förstår att BMW är bilen man skall modifiera om man vill piska lyxiga sportbilar.

Som bilgalning så ser man de fina i alla bilmärken. Men det går inte att ducka för BMW M5 dominans.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hmmmmm de där MB bilarna är starkt modifierade för att köras på barna eller byggda för barna.

Men de finns ingen bil idag som är byggd för en barnfamilj som är gjord för att köras på vanliga vägar som knäcker en BMW M5. Sorry alla bilnördar/klocknördar den är en klass för sig.

Vi snackar om en sedan som knäcker de flesta exklusiva sportbilar som pumpar skiten ur muskelbilen som äter övriga bilsegment till frukost som man i praktiken kan tävla med på barna i standard utförande och vinna.

Sorry men BMW Motorsport har överlägsen teknik och har en gammal och fin historia på sin sida.

Sedan har vi alpina och flera andra firmor som förstår att BMW är bilen man skall modifiera om man vill piska lyxiga sportbilar.

Som bilgalning så ser man de fina i alla bilmärken. Men det går inte att ducka för BMW M5 dominans.

Vad räknar du som historia?
 

billo

Cartier
Vad räknar du som historia?

Bmw m inhouse skapad av BMW själva för att piffa till bilarna.

MB amg startade som ett eget företag som modifierade MB bilar typ som alpina gör idag med BMW. Bara på senare tid är amg helägt av mb

Så i min värd gillar jag BMW inhouse satsning som jag tycker är en finare historia än MB köp av amg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hmmmmm de där MB bilarna är starkt modifierade för att köras på barna eller byggda för barna.

Men de finns ingen bil idag som är byggd för en barnfamilj som är gjord för att köras på vanliga vägar som knäcker en BMW M5. Sorry alla bilnördar/klocknördar den är en klass för sig.

Vi snackar om en sedan som knäcker de flesta exklusiva sportbilar som pumpar skiten ur muskelbilar som äter övriga bilsegment till frukost som man i praktiken kan tävla med på barna i standard utförande och vinna.

Sorry men BMW Motorsport har överlägsen teknik och har en gammal och fin historia på sin sida.

Sedan har vi alpina och flera andra firmor som förstår att BMW är bilen man skall modifiera om man vill piska lyxiga sportbilar.

Som bilgalning så ser man de fina i alla bilmärken. Men det går inte att ducka för BMW M5 dominans.

När Mercedes köpte upp AMG så var det ett desperat försök att försöka köpa sig ikapp BMW M vilket lyckades till 20 %.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Bmw m inhouse skapad av BMW själva för att piffa till bilarna.

MB amg startade som ett eget företag som modifierade MB bilar typ som alpina gör idag med BMW. Bara på senare tid är de helägt av mb

Så i min värd gillar jag BMW inhouse satsning som jag tycker är en finare historia än MB köp av amg

Pratade vi inte racinghistoria? Det har BMW ingen..
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Du snackar ofta och mycket om inget..

Jag orkar inte bråka med dig om vilket bilmärke som är bäst. Min uppfattning är att MB tillverkar bilar med många hk och en tung motor fram. Viktfördelningen är en smärre katastrof vilket gör att de är snabba rakt fram men urusla vid stillastående start samt när de svänger. Gällande BMW så ligger de steget före med en mer komplicerad bakhjulsupphängning, bättre viktfördelningen samt ett chassi som är mer inriktat på sport jämfört med MB som är mer åt komforthållet.
 

billo

Cartier
MB racing historia är gedigen, håller med dig till 100%.
Jag trodde vi prata om gatbilar som både kunde köra rakt fram men även svänga, ha fem passagerare men ändå piska skiten ur en Ferrari eller MB.
 

Ricrob

Patek
Hmmmmm de där MB bilarna är starkt modifierade för att köras på barna eller byggda för barna.

Men de finns ingen bil idag som är byggd för en barnfamilj som är gjord för att köras på vanliga vägar som knäcker en BMW M5. Sorry alla bilnördar/klocknördar den är en klass för sig.

Vi snackar om en sedan som knäcker de flesta exklusiva sportbilar som pumpar skiten ur muskelbilar som äter övriga bilsegment till frukost som man i praktiken kan tävla med på barna i standard utförande och vinna.

Sorry men BMW Motorsport har överlägsen teknik och har en gammal och fin historia på sin sida.

Sedan har vi alpina och flera andra firmor som förstår att BMW är bilen man skall modifiera om man vill piska lyxiga sportbilar.

Som bilgalning så ser man de fina i alla bilmärken. Men det går inte att ducka för BMW M5 dominans.
Tilläggas ska att bilarna som nämndes var G65 och SLS (den vanliga versionen) och ingen av bilarna du visar så ta inte mitt citat ur sitt sammanhang.
"Merca är och förblir en bil du åker rakt fram med."
 

Ricrob

Patek
MB racing historia är gedigen, håller med dig till 100%.
Jag trodde vi prata om gatbilar som både kunde köra rakt fram men även svänga, ha fem passagerare men ändå piska skiten ur en Ferrari eller MB.
Det gör E63S 4-matic också, t.o.m. bättre än M5 enl många internationella testpiloter. Missförstå mig inte och tro att jag föredrar MB före BMW, det för jag inte, men man ska inte försöka lura fakta med känslor.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En bil som jag verkligen ser fram emot att köra är nya C63 med 4 liters V8 med dubbelturbo. Hoppas den får fyrhjulsdrift.
 

Ricrob

Patek
Kör du någon M version idag ?
Om du menar mig så nej, det gör jag inte. Efter 4 års heltidsstudier, en mammaledig fru och tre barn, så pruttar jag nöjt omkring i en Mits Outlander 2,2D. Men det har missbrukats några genom åren, mest prisvärd, stabil och mångsidig var helt klart M3 E36, sjukast var M535 E28 turbo +500hk. :) Dock så var jag även jävligt nöjd med en MB S500 coupé.. Tills det skulle tankas iaf.
 
Topp