• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockmärken = bilmärke

CarlV

Cartier
oris 020.JPG
strandbaden 127.JPG
 

Babinus

Cartier
Den är ju faktiskt lik på riktigt, bra jobbat :)
En liten amatörpsykologisk djupdykning:
När jag var en liten kläpp på 70-talet hade min kompis brorsa en sådan där Ford. Brorsan var byns coolaste 18-åring och alla småkläppars idol. Idolens bil gillar man alltid. Dessutom hade han alltid en snygg tjej i den.

Det kanske var de vibbarna som gjorde att klockan blev oemotståndlig för köp?
 

jhm

Panerai
Tycker min Subba matchar Expyn rätt bra.
image.jpg


Bra kombo! Själv känner jag att jag blir mer och mer förtjust i min Orient BlueRay, vilken passar perfekt då även jag kör japanskt. Snart kommer dock min första krona, så då blir det även Schweiziskt inslag i vardagen (om jag inte räknar mina gamlingar som knappt får någon handledstid längre). :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
En liten amatörpsykologisk djupdykning:
När jag var en liten kläpp på 70-talet hade min kompis brorsa en sådan där Ford. Brorsan var byns coolaste 18-åring och alla småkläppars idol. Idolens bil gillar man alltid. Dessutom hade han alltid en snygg tjej i den.

Det kanske var de vibbarna som gjorde att klockan blev oemotståndlig för köp?
Haha, mycket bra analys. Måste givetvis vara därför du köpte den :)
 

Babinus

Cartier
Bra kombo! Själv känner jag att jag blir mer och mer förtjust i min Orient BlueRay, vilken passar perfekt då även jag kör japanskt. Snart kommer dock min första krona, så då blir det även Schweiziskt inslag i vardagen (om jag inte räknar mina gamlingar som knappt får någon handledstid längre). :)

Om klockmärkens och bilmärkens tillverkningsländer ska höra ihop:

Någon som kör Monteverdi?

Angående din bil: Nu vet vi att du kör hybrid, den är japansk.....så upp med ridån! Vilken bil kör du?
 

point1

Cartier
Största problemet med Model S är att den är rysligt ful, de har tagit alla komponenter av dålig amerikansk design och slagit ihop dem i den bilen :banghead:

Det är synd att den är så estetiskt otilltalande eftersom själva grundtanken är god. Jag har dock inte hört någon berätta hur bra/dåligt batteriet mår av att stå ute en natt (utan sladd i) när det är -20 grader (med det att jag inte hört något menar jag att jag har varit för slö för att försöka kolla upp det)

Det har inte varit något problem med min Tesla med kyla, aldrig hört från någon annan Tesla-ägare att de haft problem. Du är förövrigt en av de få jag hört som tycker att Tesla är fula, får bara positiva kommentarer från folk som är nyfikna. Den ser ju inte speciellt amerikansk ut, mer lik Aston Martin, inte så konstigt med tanke på att Fisker designade både Aston Martin DB9 och var med och designade Tesla Model S i början.

Tycker dock att din klocksmak är hemsk så vi tycker nog helt enkelt inte om samma saker :p
 

jhm

Panerai
Det har inte varit något problem med min Tesla med kyla, aldrig hört från någon annan Tesla-ägare att de haft problem. Du är förövrigt en av de få jag hört som tycker att Tesla är fula, får bara positiva kommentarer från folk som är nyfikna. Den ser ju inte speciellt amerikansk ut, mer lik Aston Martin, inte så konstigt med tanke på att Fisker designade både Aston Martin DB9 och var med och designade Tesla Model S i början.

Tycker dock att din klocksmak är hemsk så vi tycker nog helt enkelt inte om samma saker :p


Teslan är skitfin! Hade den inte varit så jäkla dyr i Sverige, hade jag beställt en. :)
 

billo

Cartier
Mitsubishi eitlingfan, post: 2033057, member: 15485"]Mitsubishi = ?
Kan vara bra att veta för mig som kör en ;)[/QUOTE]


De beror på vilken Mitsubishi du kör?
Patrol eller space

Hublot Big Bang 44.5mm
2006_nissan_patrol-pic-12548-1600x1200.jpeg


Regal någon 33 mm modell (ur och penn)
mitsubishi-space-star-01.jpg


:)
 
Topp