• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken DU inte gillar...

..SÅ -vilka är märkerna som DU inte riktgt går igång på, gärna med någon vettig förklaring varför och inte bara att vissa är skit...

Jag har ett par som jag/man kanske borde gilla som klocknörd men inte känner något direkt sug efter...


Zenith - Säkert kanongrejer men inte för mig, känns som dom lever på sina verk endast...

Vacheron Constantin - Känns stendött i min bok, vet faktiskt inte varför?, men ser inte varför man skulle köpa VC när man kan ta AP eller PP för typ samma pengar

IWC - Här är jag lite ambivalent, känns tråkigt som märke men flera fina modeller, ahhh jobbigt...

Ulysse Nardin - Går inte igång på deras designspråk riktigt...

Chopard - Inte riktigt min grej, vissa MM är lite kul men inte mer...

Tag Heuer - Klassikerna är fina men det övriga känns lite tråkigt i mina ögon

Sedan går jag för övrigt inte igång ALLS på micromärken av alla dess slag, då köper jag en Seiko istället....

Vi har säkert haft en likadan lista förut men vafaan, lite nya trådar är alltid kul...

(Ska väl tilläggas att jag gillar några enstaka modeller från alla ovan nämda tillverkare men detta var mer generellt...)
 
  • Like
Reactions: par

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle säga APs Royal Oak ogillar jag designen på, é så fult med skruvarna på glaseringen.

Franck Mullers klockor ser billiga ut tycker jag bara. Vissa har schysst form visserligen men det é allt.

Hublots modeller ser ut som någon jävla leksak i mina ögon, dom flesta modeller iaf.

Richard Milles klockor är skitfula rakt igenom, fattar nada varför dom är så j.. Dyra helt enkelt.

Ulysse Nardins klockor går jag väl inte helt igång på heller, tycker mest att dom är för plottriga i sitt utförande.

Vill tillägga att detta är bara baserat på vad ögat och hjärtat säger, har inget och säga om verken i klockorna är bra eller dåliga.
 

rzc

Omega
Finns många, lite snabbt:

Hublot - Hemsk design, dagis?
AP - Proportionerna stämmer inte, för tjock/hög ring, små tavlor. Skruvar..
Graham - Grotesk design kan inte ta de på allvar, ser ut som en Ben 10 klocka...
Panerai - För stora, fula. Osäker på vad man betalar för. Ibland.
Breitling - Överdesignad alledes för mycket av allt (gäller dock inte alla modeller)
Micromärken - Skum design, grisjävlar eller så är det en homage.
Alla Rolex klåpare tex. Bamford - Smaklösa "moddar" av Rolex (vet dock inte om de kan räknas som "märke")
Alla "parfymmärken"tex. Gucci, Armani - Är det klockor de säljer?
.
.
.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Förutom många nämnda:
Corum, 12 kantig tavla!
Steinhard, snygga men plankade rakt av rollar och annat.
Bell Ross, dom fyrkantiga.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Hublot, AP (mestadels), Graham, Oris, TH ( mestadels). Ett axplock men de flesta märken har en eller flera modeller som är uteslutna för mig. Jag kan till exempel absolut inte med YM II och jag är långt från förtjust i Elipse. Däremot är en nyare DJ på min shortlist och en 5712 vore inte alls fel. Jag kan egentligen inte lista märken jag ogillar utan mer modeller.
 
  • Like
Reactions: ZQT

WBergdahl

Panerai
Hublot - Riktigt löjlig design
Panerai - Här har jag bara problem med skyddet över kronan
Tudor - Timvisaren är väldigt ful i mina ögon
Klädmärken - Fungerar bara inte
Tag Heuer - Känns om att alla modeller är en mil höga...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Håller med om att nästan alla ljumma tillverkare ändå har en del riktigt grymma saker i sortimentet (vc, corum, tag) och har svårt att ogilla ett helt märke. Överlag går jag ju igång på klockor...

De enda som verkligen går bort är väl de med strykfula logos som förstör en hel tavla (orient!), kräkframkallande typografi (bernhardt!) eller sortiment helt baserat på hommager. Tillverkare i low-endsegmentet alltså - kanske var det inte sådana tråden var tänkt att handla om, men något skulle man ju ogilla:)
 

Johan M

Cartier
För min del:

*Rolex - Jag har alltid gillat underdogs och avskytt det som alla andra gillar och anser vara bäst. Jag kan inte följa strömmen och göra vad andra gör utan anledning. Det gäller inte bara klockor utan även filmer, bilar, motorcyklar, kläder och annat. Angående Rolex kan jag dock tänka mig att köpa och äga en Rolex, t ex GMT 1675/16750 i pepsifärger eller Day-Date i vitguld.

*Richard Mille och Hublot - Fy fan vad fula många av dem är.

*Tag Heuer - Gillar inte namnet. Gillar dock Monaco som modell.

*Breitling - Gillar inte deras bezels, de ser förbannat billiga ut helt enkelt.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Klarar inte av Breitling helt enkelt, allt känns bara fel. Bell & Ross, Graham och Bulgari står inte högt i kurs heller.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Har svårt för Hublot, ogillar designen och vissa modeller ser plastiga ut.
Tag heuer är heller ingen favorit, förutom Monacon då.
Breitlings modeller med plottriga tavlor går bort också.
Alla parfymmärken.
 

Bolio

Panerai
AP, Breitling, Bell&Ross ( förutom Vintage modeller ) och Cartier.
Skulle jag få en av dessa skulle jag aldrig bära den, enda nyttan de skulle kunna användas till var att sälja så man kunde köpa nått annat.
För mig endast en design fråga jag gör ingen bedömning av verk kvalité eller hantverk, de är helt enkelt yber fula.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vore kul med en sammanställning med allt ogillandes.

Själv har jag gått från att hata till att ändå ge det märket en chans.

Zenith har lyckats med att vända till det de senaste åren så de är förlåtna. Tänkte från dem dära rymdskeppsklockorna. :facepalm:

Annars är väl Graham som sticker i ögonen.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Gillar i alla fall något från de flesta, men inte från alla.
Seiko: gör absolut inget för mig
Hublot: Nej...går inte
Harry Winston: Bling...men inget mer
Richard Mille: Varför så komplicerat...?
 

Hardy

Thug
Mycke
Jag skulle säga APs Royal Oak ogillar jag designen på, é så fult med skruvarna på glaseringen.

Franck Mullers klockor ser billiga ut tycker jag bara. Vissa har schysst form visserligen men det é allt.

Hublots modeller ser ut som någon jävla leksak i mina ögon, dom flesta modeller iaf.

Richard Milles klockor är skitfula rakt igenom, fattar nada varför dom är så j.. Dyra helt enkelt.

Ulysse Nardins klockor går jag väl inte helt igång på heller, tycker mest att dom är för plottriga i sitt utförande.

Vill tillägga att detta är bara baserat på vad ögat och hjärtat säger, har inget och säga om verken i klockorna är bra eller dåliga.

Instämmer till fullo! +panerai och breitling
 

Asplund

Patek
2-Faktor
AP, Hublot, Corum, Breitling, Tag, Bell & Ross, Raymond Weil.

EDIT: Sen finns det ju såklart oändligt med micromärken som får en att rysa av illamående.
 

Thomas77

Omega
Allt från Rolex, speciellt Submariner 116610 LN som sitter på min arm, usch och fy! Har hela mitt liv längtat efter en Hugo Boss klocka men frugan tvingade mig att köpa en Rolex, hon sa något om att det inte är ok att köpa klockor från kostym och parfymtillverkare.
 
Topp