• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken DU inte gillar...

vekktah

Cartier
Om man skiter i skräpet och tittar på "riktiga" tillverkare:

U N - sjukt skum design. Blir nästan arg när jag ser dem.

Graham - wtf ?!

Panerai - förstår bara inte. Men tycker inte de är fula.

Ebel - aldrig sett irl, men det behövs nog inte...

Seiko - förstår att gs är makalösa saker, men jag går inte igång på dem.

Patek Philippe - svära i kyrkan men enbart vissa varianter på nautilusen på läder tilltalar mig. I övrigt kejsarens nya kläder för mig.

Longines - gillar legend divern, men som märke zZzZz

Vacheron c - boooring

Doxa och De flesta andra microtillverkare - inget för mig.



Till skillnad från många älskar jag ju oris, och tycker Richard mille och hublot är bland det fetaste i lyx-segmentet.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag tycker faktiskt Richard Mille gör coola men asdyra klockor. Hade de kostat ca 20,000 - 30,000 så hade jag nog köpt en, såååå det sååå
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tycker Sinn är riktigt fula, hemska länkar också!
Seiko gör mycket fult. Men har några trevliga.
Oris är rätt tråkiga och fula i mina ögon..
 

WBergdahl

Panerai
Finns det något på detta forum som GILLAR klockor från modemärken?

264819d1268116477-post-nice-fashion-watches-img_1139-
 

CJP

Breitling
Förstår inte att så många ogillar Panarai. Otroligt vackra klockor. Anledningen till att jag blivit medlem på detta forum är att jag så småningom hoppas kunna köpa en Panerai då rätt klocka dyker upp under säljes. Ogillar själv klockor som är för plottriga, oavsett fabrikat. En klocka ska enligt mitt tycke vara enkel och inte ha för många komplikationer.
 

par

Patek
2-Faktor
Många som inte gillar AP här alltså. Är det från verkliga uppleverser och känningar med klockorna eller bara baserat på bilder? Vågar påstå att de är bättre i verkligheten men givetvis är smaken olika.


Personligen har jag problem med ett märke och det är HUblot.
På något sätt lyckas de aldrig bygga så tidslösa klockor som ändå AP presterar.
 

Espresso

Cartier
Tycket det känns riktigt märkligt med uttalande som att jag inte gillar klockmärkena AP & Vacheron Constantin som exempel. Ni som skrivit det hade gärna fått utveckla får dessa två är ju exempel på tillverkare som har ett antal serier av olika modeller som skiljer sig rätt markant åt. Eller är det bara att folk har svårt för ex AP RO eler AP ROO?
 

par

Patek
2-Faktor
Tycket det känns riktigt märkligt med uttalande som att jag inte gillar klockmärkena AP & Vacheron Constantin som exempel. Ni som skrivit det hade gärna fått utveckla får dessa två är ju exempel på tillverkare som har ett antal serier av olika modeller som skiljer sig rätt markant åt. Eller är det bara att folk har svårt för ex AP RO eler AP ROO?

Exakt, Ap som örr mänger av klassiska modeller liknande Pateks finaste
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Som någon sa ovan, "Om man skiter i skräpet och tittar på "riktiga" tillverkare", så har väl de flesta märken en klocka som ingen av oss skulle skämmas för att gå runt med. Å andra sidan så har väl även favoritmärket en modell som vi aldrig skulle visa oss med. Jag har en Breitling som jag gillar, men jag tycker (som flera ovan) att de flesta av deras modeller är överdesignade (Breitbling). Är ingen fantast av Rolex, men jag skulle inte säga nej till en Sea Dweller. Båda märkena tillverkar fantastiska klockor rent tekniskt, men det innebär inte att man måste gilla alla modeller. Smaken är som tur är olika och tillverkarna vill göra mer affärer genom att variera utbudet så det tilltalar så många som möjligt. Så länge märket håller jämn och hög kvalitet ska vi kanske vara glada för det.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Förstår inte att så många ogillar Panarai. Otroligt vackra klockor. Anledningen till att jag blivit medlem på detta forum är att jag så småningom hoppas kunna köpa en Panerai då rätt klocka dyker upp under säljes. Ogillar själv klockor som är för plottriga, oavsett fabrikat. En klocka ska enligt mitt tycke vara enkel och inte ha för många komplikationer.

Det är väl snarare så i fallet Panerai att själva designen är en komplikation
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Ni vill jag inte vara en bitterpelle men man ver ju hur matcher kan riggas i den sporten.
Är väl en av anledningarna för att det ev försvinner från os.

Innan vi stämplar AA genom GbA så är det värt att nämna att han kör egen firma. Minns inte i vilken bransch det var, men det var lukrativ business
 

chronomaster

Breitling
Panerai: gillar inte tavlan speciellt mycket, ser ut som att fonten för siffrorna är comic sans eller nått. Gillar inte heller skyddet för kronan.
Hublot: Ingen modell som är snygg förutom kanske classsic fusion. Ogillar märket generellt också pga de i alla fall tidigare körde ETA i sina svindyra klockor. Gillar inte heller märken som blir stora för de promotar sig via kändisar osv.
AP: Hatkärlek, en vanlig RO i stål kan vara ball men många ROO är skitfula. Gillar inte heller att varje kändis har en egen limited edition. Även hört att AP ska kräva service rätt ofta som även kostar skjortan.
Zenith: Ett märke där jag verkligen gillar historian och urverken men inte utseendet på klockorna tyvärr.
Breitling: 95 % av modellerna är galet vräkiga. Finns några få jag gillar som t.ex superocean. De som är lite mer nedtonade.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Panerai tycker jag gör j*vligt fula klockor.
Hublot är ganska hemska, speciellt på bild. Sett några mer cleana IRL och de ser väl helt OK ut då.
AP Royal Oak har jag alltid haft svårt för. Jag tycker det ser ut som en ståltoalett du hittar på sunkhak. Dock har jag sett ett par fina varianter, men de är inte många.
Patek Philippes Nautilus - Jag förstår inte hypen för fem öre.
Cartier och JLC Reverso och liknande - Fyrkantiga klockor är verkligen inte min grej.
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Vet inte vilka klockor jag inte gillar, och jag ser ingen anledning att fundera vidare på det.

OKdå Stäjnhart är rätt så tragiska!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det var en rejäl bump på ett par år där ;)
Jag säger som alla andra: Hublot funkar överhuvudtaget inte för mig.
 

Buckshot

Panerai
Jag är inte expert och ganska ny inom hobbyn, men det här är några märken som inte står på min inköpslista.
Invicta
: Om man gör alla möjliga klockdesigner som man kan fantisera fram och sen säljer till ständigt reapris, det måste väl bli succe? Kvalitet? Vi gör några kvalitetsklockor men vi talar inte om vilka. Bläh.
Omega: Säkert bra men tämligen tråkiga.
Breitling: Alldeles för stort och spretigt sortiment med fel image(i Sverige?)
Hublot: Jättedyra klockor utan historia.
 
Topp