• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken man ändrat åsikter om...

...som sagt, vilka märken har DU ändrat åsikter om?

I mitt fall så är det nog IWC, förut så tyckte jag det kändes rätt trist, medans nu känns det mesta intressant:

Portuguese
Ingy
Aquatimer (inte dom nya)
Pilot 3717
Yacht Club II

osv osv osv.......
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Breitling, för 10 år sen fnös jag pizzabagarklocka, nu ser jag konsistens i formerna, historisk betydelse o robusta verk, har dock inte ägt nån än...

Vulcain, förr: fult namn, ett i mängden av 300 ointressanta tredje-nivå schweiziska fabrikat.
Nu: Cricket=världens bästa klocka, buren av fler presidenter än DD och tuffare äventyrare än Exp1, i samma klocka... med den bästa komplikationen...
 

16610

Patek
2-Faktor
Tok gilla Breitling innan men det har svalnat av ordentligt. Gilla inte seiko innan men har ändrat mig...
 

Daruvar

Cartier
Håller med om Breitling, tyckte det kändes väldigt ointressant för bara 1-2 år sedan. Nu har jag insett att det finns några som jag faktiskt vill äga!
 

Jens

Greedo
Inga direkta märken däremot verk. För tjugo år sedan så kunde jag inte tänka mig Quartz. För tio år sedan började jag gilla dom och nu fullkomligt älskar jag riktigt bra jävla Quartz-verk!
Breitlings nya inhouse Quartz-verk gör mig alldeles varm inombords och det mina vänner händer väldigt sällan:)



J
 

Glusch

Cartier
Innan jag gav mig in i klockvärlden hade jag många märken som jag inbillade mig var av hög kvalité och fina då jag såg många av dem, t ex Rodina.

När jag väl började lära mig lite om klockor var det massvis med verk och märken jag inte såg charmen i, till exempel Seiko eller Stowa, som jag idag bland annat har som favoritmarken.

Har ej kommit så långt ännu att jag börjat uppskatta bland annat Breitling eller Sinn, men det kommer väl..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Dissade förr juvelmärkena Cartier, Chopard och Bulgari. Idag kan jag mer om klockorna och historiken, så nu vet jag bättre. Respekt!
Införskaffat både Cartier och Bulgari sedan dess.
image.jpg
 

AgE

Omega
Rolex. Inledningsvis tyckte jag Rolex var överskattat och svindyrt. Dessutom hatade jag datumbubblan som finns på de flesta modeller. Plus att jag förknippade Rolex med en typ av människor som jag har svårt för och inte ville bli kopplad till.

Men allt det där får man ju äta upp när man själv skaffar en.
 

Galaxy

Rolex
Sedan klockintressets begynnelse är det förmodligen AP och Rolex som jag mest ändrat uppfattning om (åt det positiva hållet).
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Måste säga Breitling. För 12 år sedan så var det den enda klockan jag kunde tänka mig bära och då var det Breitling B2 eller Crosswind som jag sparade ihop till.
Det blev dock ingen Breitling när det kom till kritan. Klockorna har kommit och gått men det har aldrig blivit någon Breitling.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Cartier. Förut när jag tänkte på märket var min första tanke "smycken". Nu är min första tanke "elegant chic", tänker på klockorna alltså. Inte längre smyckena.
 

Ryttaren

Rolex
Rolex här också.. Förr tyckte jag Rolex bara var för gamla gubbar med för mycket pengar. Jösses så fel man hade :cool:

Tudor är annars ett märke som fortfarande växer i mina ögon.

Breitling vill jag gilla för de har några fina modeller....men har inte kommit dit än :p
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har väl inte ändrat åsikt så mycket, men fått klart vidgade vyer.

För ett år sedan, som lycklig OWG med en Breitling på armen under många år, kände jag inte till så många märken. The usual suspects, typ nämnda Breitling, Rolex, Omega, Certina, Citizen, Seiko och ett par till. Har nu insett att det finns många flera kvalitativa märken i olika prisklasser därute. Att jag sen plockat på mig ett par fina IWC är väl mera en slump än ett välmotiverat och genomtänkt beslut ... ;)
 

Icaras

Rolex
Seiko - helt inställd på att det var skräpklockor med Ur & Penn-kvalitet. Fick ganska omgånde reda på att så inte var fallet.

Har fortfarande svårt för Breitling. SoH ser dock riktigt schysst ut.
 

BOTL

Panerai
Jag hade väldigt svårt för Rolex och min okunniga åsikt var att att lämpade sig bäst för gubbar!
 
Topp