• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega?

Isodor

Audemars
Halloj!

Är ganska ny här! (kanske hängt här 3 veckor eller dylikt).

Sedan jag började surfa här så har jag upplevt som att Rolex och Omega är det som dominerar detta forum totalt, sällan man ser en tråd om t.ex Breitling eller TAG Heuer som också är riktigt stora och populära klockmärken.

Är det så att det finns ont om dessa personer här? :) Varför väljer ni Rolex/Omega framföra andra märken i prisklassen?

Vore kul att se lite mer folk som delar med sig av märken som JLC/Patek/Glashutte/Vacheron/AP/Hublot/Zenith/IWC/Graham/OlysseNardin/Cartier/Longines/TAG/Breitling

Visa gärna bilder eller berätta något om ni haft något av dessa fina märken!

Själv är jag väldigt förtjust i JLC och Zenith men har ingen i ägo ännu.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Gå gärna in under Vintage. Där finns en väldig variation. En hel del Breitling och andra märken har cirkulerat här sedan start men visst är Rolex och Omega dominerande.
 

Isodor

Audemars
Sett att det är större spann där, men som underrubrik lyder så inga klockor senare än '86.

Vore kul att se lite folk som köper nya pärlor här! :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Zenith skrev:
Sett att det är större spann där, men som underrubrik lyder så inga klockor senare än '86.

Vore kul att se lite folk som köper nya pärlor här! :)

Jodå, det cirkulerar en hel del nyare klockor av diverse märken här också.
Jag tycker faktiskt det är en ganska bra blandning, med en hel del Seiko också.
 

Ajax

Omega
Jag tror Rolex och Omega är ganska dominerande vart man än vänder sig, såvida man inte besöker märkesspecifika forum då :) Men här finns ju även Seiko, en del IWC etc.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega?

Det är just därför jag, yonsson, Orup och Molle upprätthåller ordningen på det här forumet. ;)
 

vonhall

Rolex
Kan också tycka att det kan vara lite tråkigt att Omega och Rolex är så stora på marknaden! Följer därför ditt råd och lägger ut lite bilder på klockor av andra märken som jag har.

Börjar med en handjagad Seagull chrono 63:
_MG_7327.jpg


Eterna Monterey:
_MG_7338.jpg


Seiko Monster infrusen i Vira blåtira:
Seikoautomatifrysendricka4_zps393f5311.jpg


Heuer Monaco:
bbae66b423496796a2ac86531e5eced8.jpg


Baume & Mercier Riviera XL:
AF48D900-E966-43DF-AF9F-E88C505436FA-1276-0000015E0FAAD434_zps6da6385b.jpg


Seiko 6309-5030:
_MG_6501.jpg


Resten vill du inte se för det är Omegaklockor :D
 

Ajax

Omega
Då passar jag på att lätta ut två av mina icke-rolex/omegas:

Min Longines Grande Vitesse

20121231_111825.jpg



Samt min Oris BC3 Advanced Black Dial

20130114_195505.jpg


Som bonus fick ni världens bästa fotbollslag, alldeles gratis.
 

BME

Cartier
Jag har varken en Rolex eller Omega i min ägo för närvarande så jag tillhör minoriteten och är stolt över det :D
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega?


Jag bidrar till mångfalden med en risig Citizen :)

Trevlig torsdag
JoberMan
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21359026878.670666.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21359026878.670666.jpg
    62.2 KB · Visningar: 515

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ajax skrev:
Jag tror Rolex och Omega är ganska dominerande vart man än vänder sig, såvida man inte besöker märkesspecifika forum då :) Men här finns ju även Seiko, en del IWC etc.

+1

Jag har Omega PO, CWC SBS, Ulysse Nardin n/n och en gammal Certina. Använder dock mest Omegan. Ska även försöka få in en Rolex i samlingen under våren. Eller en Panerai. Eller en TH Monaco....................
 

Bilagor

  • cwc.jpg
    cwc.jpg
    165.3 KB · Visningar: 495
  • un.jpg
    un.jpg
    135.9 KB · Visningar: 510

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
I min nuvarande samling ingår Rolex, Omega, Tag Heuer, Seiko, Eterna, Alpina, Doxa, Tissot. Har även haft Zenith och Breitling.

Tror att en hel del här inne liksom mig själv har en större samling men på något sätt blir det oftast trådar om Rolex, Omega och Seiko lik förbaskat :)

Du kan väl som nybliven forummedlem ta tag i saken och leverera andra trådar? :)

Välkommen!

(Edit: oops, glömde min Panerai :) )
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror nog starkt att det ör kopplat till att det finns en fungerande andrahandsmarknad för Omega och Rolex förutom att de är stora. Köper du en ny UN, Zenith, TAG eller VC etc. så får du nog räkna på ett värdefall på uppåt 50 procent initialt vilket gör att viljan att köpa dessa klockor nya är lågt.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega

Tror att lite handlar om att man helst postar sina Rolex och Omega-klockor, och att de som inte har någon drar sig för at posta alls?!
Sätter en bra slant på att antalet Rolex+Omega jämfört med antalet Alla Andra Märken är försvinnande lågt egentligen och att känslan att alla andra har femton Rolex var är falsk... :)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Re: Sv: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega

Här kommer något jag tror jag är ensam om.
udupugy4.jpg


Lånad bild.
 
  • Like
Reactions: KMS

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega

Peter K skrev:
Här kommer något jag tror jag är ensam om.
udupugy4.jpg


Lånad bild.

Visa mer! Är det den där polska (?) klockan som diskuterades för ett tag sedan? Ser riktigt ball ut!
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Re: Sv: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega

Denke skrev:
Peter K skrev:
Här kommer något jag tror jag är ensam om.
udupugy4.jpg


Lånad bild.

Visa mer! Är det den där polska (?) klockan som diskuterades för ett tag sedan? Ser riktigt ball ut!

Vad jag vet, så är det några polska entusiaster som startat tillverkning
De har gjort några klockor till olika forum.
Nu har man börja göra egna modeller.
Man har tre modeller i olika utföranden just nu till salu.
Det finns ytterligare modeller i pipen under året.

De flesta av modellerna är tributer till polacker under andra världskriget.
Min klocka heter Orp Dzik P52. Det var en av ubåtarna som lyckades fly från tyskarna och sedan slogs på de allierades sida under kriget. De har även gjort en flygar klocka.

Man har seagullverk i klockorna. Resten tillverkas tydligen lite här och var.
Casen till deras kommande modell ska vara tillverkade i USA tex.
Allt monteras sedan i Polen.

Super kvalitet upplever jag. Den drar sig dessutom inte mer än 5 Sek per dygn.

Googla G.Gerlach watches för ytterligare info.
 

Ricrob

Patek
Ja visst är de dominerande, speciellt Rolex men som sagt, Seiko tar mycket plats och även andra också. Masterkiller pushar ju friskt för Panerai och undertecknad en del för Tag Heuer (iaf Monaco) och Breitling, fast jag inte äger ngn för tillfället.

Blandat är bra men det är oundvikligt att det dras åt specifika håll, så tycker jag!
 

carlanton

Audemars
Jag blir bara besviken varje gång jag ser Rolex i verkligheten. När det gäller Omega är det egentligen bara Ploprof jag gillar, och de är lite utanför min budget.

Roligare klocka med roligare verk för roligare pengar:

2hnvzpf.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
carlanton skrev:
Jag blir bara besviken varje gång jag ser Rolex i verkligheten. När det gäller Omega är det egentligen bara Ploprof jag gillar, och de är lite utanför min budget.

Roligare klocka med roligare verk för roligare pengar:

2hnvzpf.jpg

Fint urverk men allt för mycket en clownklocka i mina ögon med alla "roliga" färger.
 

Isodor

Audemars
Grym klocka, årtal på den där?

Jag är inte heller något fan av Rolex, designen tilltalar mig inte, men respekterar folk som gillar dem, det är ju ändå fina klockor, utan tvekan.
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Re: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega?

Jag kör 100% Sinn!
Sinn ux & Sinn 556
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1359059780.444990.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359059780.444990.jpg
    39.9 KB · Visningar: 272
Topp