• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken som du gillar

Buckshot

Panerai
Klockornas Picasso eller hur cool som helst? Cool.
Vacheron-Constantin-Historiques-American-1921-Review-2.jpg
 

PCB

Audemars
Breitling,,,,, ,för den sjuka detaljkvaliteten och sitt egna uttryck.
Rolex,,,,,,,,,,för nyare rolex, har länkar/spännen i världsklass.
IWC,,,,,,,,,,,för deras sobra, lite strama uttryck.Lyx som inte gapar:kolla på mej!
Longines,,,,,,,för att det kan vara, det mest prisvärda märke schweiz har att erbjuda.
 

Ronnie

Rolex
debethune_moonphase.jpg

De Bethune - Fina och fantasifulla

b015787cedb4cc8c2a29736eb0b4b2f2.jpg

George Daniels - Vackra och tekniskt intressanta. Intressant urmakare.

gf_3_1_2.jpg

Gruebel Forsey - Kompromisslösheten

thomas-prescher-trilogy-tourbillon-watches1.jpg

Thomas Prescher - tekniken och den unika estetiken
 

Fadershan

Patek
Ni har ju glömt några ;)

Zenith och Movado: El primero i allmänhet och en hög med coola ur t.ex. A386, a384, de luca, sub sea, Datron, m90 osv osv

Enicar: Allt e ju typ svinballt... Sherpa ops/600/divette/graph m.fl.

Bulova: Flera gamla coola kvalitetsklockor och innovation. T.ex. "666 devil divers", Accutron med tuning fork.

Hedersomnämnande: Seagull och Vostok för sin prisvärdhet!
 

Bally

Cartier
AP - Royal oaken känns som den perfekta klockan för alla tillfällen (i min mening)
Roger Dubuis - Gillar deras excalibur serie och skeleton modellerna är otroliga när man kikar närmare på dem.
IWC - Kan inte sätta fingret på varför men gillar deras design skarpt.
Hublot - Blir jag skjuten för att jag skriver detta nu? Tycker om designen på classic fusion och på big bang klockorna, gillar inte urverken i dem.. Resten av deras kollektion är rätt ljummen och tycker alla dessa specialversioner limited edition etc. kunde de sluta upp med..
 
Topp