Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockmärket Principe, mer info tack.

Diskussion i 'Vintage' startad av Donkii, 10 september 2013.

1. Donkii
    Trådstartare

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Har lite funderingar på att plocka in en udda fågel i min samling, en Principe Chrono från 60-talet med Valjoux 7733.

Det lilla problem jag har är just att jag inte hittar någon info om dessa, förmodade prisbilder osv.

Så all information ni kan tänkas ha om detta märke osv. tages tacksamt emot. China :) ?

[​IMG][​IMG][​IMG]

2. Dilip

Dilip Guest

Den är jävligt snygg, du borde lätt köpa den.
    Kan du hjälpa mig byta plexi på en klocka jag har btw, du har ju ett sånt sjukt smidigt plexiverktyg ser jag :)

3. China

China Guest

Varumärket tillhör stallet hos tillverkaren J. Crevoiserat & Cie i Saignelégier. En kvalificerad gissning är att Principe i likhet med systermärket Framont var inriktat på export till Sydamerika. Varumärket Principe är från början av 1950talet, men familjen Crevoiserat har haft tillverkning under olika varumärken (det äldsta är förmodligen La Pive) i Saignelégier sedan 1920talet.

sunkan, Jens, Donkii och 1 annan gillar detta.
  4. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Fina Carrera-influenser, stabilt verk även om det inte framgår när det servats utn bra att allt fungerar. Ska du köpa den så är det för att du tycker den är snygg och cool, den är för högt prissatt för att göra business av (i alla fall i Sverige). Snygg!

5. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund
    400 pund släpper dem den för.. Men priset känns överkomligt egentligen då jag gillar klockan :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

6. _jonte

_jonte Friends of KS

Förbannat snygg, så köööp! :)

7. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund
    Man är ju sedan länge drabbad av flipparsjukan så det vore trevligt att iallafall få tillbaka pengarna om man får för sig något. Tror ni på det?

8. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Tycker att just den säljaren brukar ligga rätt högt i sin prissättning på alla sina klockor. Men gillar du den så är väl priset överkomligt, letar du vidare tror jag säkert du kan hitta liknande för en eller två tusenlappar mindre. Sen det klart dom kanske är i bättre skick hos denna säljare osv.

9. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund

Jo han ligger högt precis som du säger men istället så kan man ju lägga bud och han startade på 650 och nu är dem nere på 400 så vi får väl se om det blir affär :)

10. sunkan

sunkan Bonde

riktigt tjusig! ångrar du dig så får du nog igen pengarna av nån av oss på forumet :D

11. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Tror spontant att det kan vara svårt att få tillbaka typ 4400 kr om du vill flippa den dock.

12. sunkan

sunkan Bonde

ah, pund inte dolares. då var det lite saftigare.