• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmässa den 20 October 2012...

....såg denna tråd på TTT och tänkte posta här oxå,

Mässan är den 20 October 2012 Royal Viking Hotel kl.12,00 -17,00 auktion 14,30.
Inbjudningskort kommer nästa vecka till dom som är medlemmar.
 
Idag låg inbjudan i brevlådan, så vilka ska gå????? och hoppas på GTG på Plaza efteråt som vanligt...

27E7FE54-A2CA-4CD3-A71D-1DC2DA34D8F5-3123-000003C945EEDB50_zps15230257.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag lär ju aldrig bli insläppt efter att jag offentligt kritiserat otyget med att det säljs fejkklockor på mässan...men jag kanske kan hänga utanför... :lol: :lol: :lol:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
Denke skrev:
Jag lär ju aldrig bli insläppt efter att jag offentligt kritiserat otyget med att det säljs fejkklockor på mässan...men jag kanske kan hänga utanför... :lol: :lol: :lol:

Det där lät intressant. Har du lust att utveckla? :)

Ingen jättegrej. Jag hörde (uppgiften stämmer) att det såldes en del fejkklockor på mässan helt öppet och frågade hur det låg till i en tråd på gamla TTT. Av någon anledning blev det lite sura svar. Vilket jag tycker är konstigt....

Ingen big deal för mig bortsett från att jag tycker det är oseriöst och personligen skulle jag inte lägga pengar på att köpa klockor på ett ställe där jag vet att det förekommer fejkklockor. Då köper jag hellre av folk här på forumet som jag litar på.
 
På mässan ligger det tyvärr en och annan fake på klockborden och då hos dom riktigt gamla rävarna, dvs dom sin inte vet vad internet är och aldrig hört talas om TTT och än mindre Klocksnack utan dom sitter och köper och säljer fickur med varandra...

Men ingen har vad jag vet försökt sälja något som äkta vara utan säger direkt att den är fake och försöker inte dölja något...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
Men ingen har vad jag vet försökt sälja något som äkta vara utan säger direkt att den är fake och försöker inte dölja något...

Problemet som jag ser det är ju att det är precis det man aldrig kan veta...ingen här skulle väl säga toppen! om Köp/Sälj var öppet för fejk, bara man är ärlig med det?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Denke skrev:
masterkiller skrev:
Men ingen har vad jag vet försökt sälja något som äkta vara utan säger direkt att den är fake och försöker inte dölja något...

Problemet som jag ser det är ju att det är precis det man aldrig kan veta...ingen här skulle väl säga toppen! om Köp/Sälj var öppet för fejk, bara man är ärlig med det?

Nja jag dömer inte men jag tycker inte heller att det är särskilt trevligt att det säljs falska klockor även om säljarna är "ärliga" med det. Framförallt inte på etablerade klockmässor.

Lite kul kontrast, här på forat får vi ju som bekant en mindre stroke om det dyker upp t.e.x en Marina Militare :lol:
 
Topp