Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockmässa den 20 October 2012...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 16 september 2012.

1. ....såg denna tråd på TTT och tänkte posta här oxå,

Mässan är den 20 October 2012 Royal Viking Hotel kl.12,00 -17,00 auktion 14,30.
    Inbjudningskort kommer nästa vecka till dom som är medlemmar.

2. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Perfekt.....då är det inbokat i kalendern och avstämt med Överhuset!!!

3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Det är ok Davvan, du får gå!

4. MartinSWE

MartinSWE Stadsbo

Från:
    Finare delen av Stockholm
    Om han städat sitt rum så är det ok...

5. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Får du gå då Spence? ;)

6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Jag är herre i mitt hus!

7. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Klockhuset räknas inte.

8. Idag låg inbjudan i brevlådan, så vilka ska gå????? och hoppas på GTG på Plaza efteråt som vanligt...

9. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag lär ju aldrig bli insläppt efter att jag offentligt kritiserat otyget med att det säljs fejkklockor på mässan...men jag kanske kan hänga utanför... :lol: :lol: :lol:

10. Jag kan rekommendera dig, nemaz problemaz :)

11. Denke

Från:
    Stockholm
    Tack! :)

12. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Det där lät intressant. Har du lust att utveckla? :)

13. Denke

Från:
    Stockholm
    Ingen jättegrej. Jag hörde (uppgiften stämmer) att det såldes en del fejkklockor på mässan helt öppet och frågade hur det låg till i en tråd på gamla TTT. Av någon anledning blev det lite sura svar. Vilket jag tycker är konstigt....

Ingen big deal för mig bortsett från att jag tycker det är oseriöst och personligen skulle jag inte lägga pengar på att köpa klockor på ett ställe där jag vet att det förekommer fejkklockor. Då köper jag hellre av folk här på forumet som jag litar på.

14. På mässan ligger det tyvärr en och annan fake på klockborden och då hos dom riktigt gamla rävarna, dvs dom sin inte vet vad internet är och aldrig hört talas om TTT och än mindre Klocksnack utan dom sitter och köper och säljer fickur med varandra...

Men ingen har vad jag vet försökt sälja något som äkta vara utan säger direkt att den är fake och försöker inte dölja något...

15. Denke

Från:
    Stockholm
    Problemet som jag ser det är ju att det är precis det man aldrig kan veta...ingen här skulle väl säga toppen! om Köp/Sälj var öppet för fejk, bara man är ärlig med det?

16. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Nja jag dömer inte men jag tycker inte heller att det är särskilt trevligt att det säljs falska klockor även om säljarna är "ärliga" med det. Framförallt inte på etablerade klockmässor.

Lite kul kontrast, här på forat får vi ju som bekant en mindre stroke om det dyker upp t.e.x en Marina Militare :lol:

Mårtenssons ur Brookfield