• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmodeller som är snygga på natoband?

acce1999

Patek
2-Faktor
Enklaste regeln tycker jag är dykare och militärer. Punkt. Vissa GMT(som Master och SMP) passerar också). Klockan som ligger i gränslandet är Explorer.
Du vet väl att Explorer ettan varit "issued" som militärklocka? Tyskland, till exempel.

Men det ändrar knappast det faktum att alla Rolexar är som bäst på länk. :D

A
 

Sond

Patek
Du vet väl att Explorer ettan varit "issued" som militärklocka? Tyskland, till exempel.

Men det ändrar knappast det faktum att alla Rolexar är som bäst på länk. :D

A
Njae... Men svårt att få in den i militärfacket..? Men du ser, det är därför jag tycker de kan passa på Nato..;)

Och länk är fint. Ibland..:)
 

Galaxy

Rolex
Jag har personligen svårt för nato, men har nu beställt ett väldigt ljusblått som jag ska testa såhär med sommaren närmar sig... Återkommer med bilder när jag får det.
Annars tycker jag Seiko SKX007 funkar bra med nato. :)
 

Sirba

Omega
Funkar fint!

_MG_2767.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Gillar egentligen inte nato (känns lite billigt jämfört med en länk eller ett rejält läder), men det funkar rätt bra på den här:

Sinn 5.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Gillar egentligen inte nato (känns lite billigt jämfört med en länk eller ett rejält läder), men det funkar rätt bra på den här:

Sinn 5.jpg

Har också tänkt på det där med "billighetskänslan" i nato vs länk. Jag har en tudorsub (bild postad i denna tråd) som kom på ett no-name oyster när jag bytte till mig den och den länken känns inte avsevärt billigare än rolexlänkar, trots att den kostar mindre än en tiondel. Ett nato, som ju är billigare än både original rolex och no-name oyster känns billigare än originallänk men mindre billigt än no-name oyster.

Snurrigt? Ja, det där med subjektiv upplevelse av kvalitet ÄR snurrigt.

Imho.
 

SSL

Audemars
Börjat ogilla nato. Men efter att jag hittade den här tråden så har jag kommit fram till att "bakvik-flärpen" är A o O. Slarvas det med den så :wtf::arghh::banghead::chicken:
 
Topp