• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmodet har ändrats

Sond

Patek
Från 32-33 mm till 42 mm. Från läder och länk till gummi och Nato och från skimrande guld till orange..:) Bara en iakttagelse i hastigheten.
puQbmbW.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Det är Beads of rice som gäller till den där. Köp den här från yobokies så är du kung sen!

 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor

Ja men det är dåligt med gulddetaljer på Doxa. SKX011 är en av de få coola Seikodykarna med guld. TT-jubileelänken till SKX var det längesedan jag såg gick att köpa och den enda TT-oysterlänken som passade SKX tror jag satt på någon udda gammal kinetic-dykare. Den hade även en guld-bezel som många ville ha till sina SKX-TT-projekt. BoR-länken är ju gjord för din klocka. Ett givet köp!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sköna kontraster! Skulle dock våga påstå att dykare = gummi / länk. Dress = läder. Så har det väl alltid varit och vissa anser att alla andra kombinationer är galenskap. En dressig klocka funkar dock bättre på länk än en dykare på läder. :confused:
 

Rivalen

Rolex
Spencer - smålänning? "Gilla" på språket där. Huruvida Jaganata anstränger sig vet jag ej och tyar inte ha någon uppfattning (blev det där rätt? Tya-experten var är du - ryck ut!)
:cool:
 
U

urinvånaren

Guest
Spencer - smålänning? "Gilla" på språket där. Huruvida Jaganata anstränger sig vet jag ej och tyar inte ha någon uppfattning (blev det där rätt? Tya-experten var är du - ryck ut!)
:cool:
Tya= orka
Exempel Filmen Utvandrarna "Ja tyar int mer Karl-Oskar" Jar orkar inte längre...:)
 

Landshark

Cartier
Jag vill påstå att man kan skönja en liknelse mellan "klockmode" och "fälgmode". För bara några år sedan ansågs 17" vara stort. Nu är vi uppe på 20" och däröver. Ni som tror att stora klockor (typ 43-45 mm) och internet ;) bara är en fluga och som tror att nästa generation 911:a har 15 tums plåtfälgar - hand up!?


1967_Porsche_912_zpsaf275b8f.jpg


991_zpsf7dd0c5d.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror personligen att vi kommer se storlekarna minska på klockorna. Tycker mig redan se de tendenserna (förutom hos vissa Schweizare).
 

Camo00

Patek
Tror personligen att vi kommer se storlekarna minska på klockorna. Tycker mig redan se de tendenserna (förutom hos vissa Schweizare).
Flera anställda i urbutiker jag pratat säger också att trenden ser ut att vända något. Men då pratar vi om extremstora ur typ >47-48mm där det bara är ett par seriösa tillverkare som insisterar?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tror personligen att vi kommer se storlekarna minska på klockorna. Tycker mig redan se de tendenserna (förutom hos vissa Schweizare).

Man kan ju hoppas i alla fall. Man ser ju många riktigt äckliga JetSet och Regal klockor på minst 50mm som är enligt ägarna "jääävligt schyssta" helt i "pläterat roséguld" med.
 
Topp