• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocknöjdhet

Lolle

Panerai
Oj oj vad jag känner igen mig. Råkade chippa glaset på en tw Steel och var inte mig själv på hela helgen.

Just nu nojar jag mig över min nya speedmaster som måste ruckas. Sådant kan göra mig sömnlös. Fan, varför kunde man inte bara samla på mynt eller frimärken?

Högst sannolikt hade man varit likadan gällande ett frimärke eller ett mynt - möjligtvis med skillnaden att de inte är bruksvaror åtminstone.

Jag märker tyvärr att jag har en allmän nördighet inom mig så jag fastnar lätt för saker jag upplever gedigna hantverk eller roliga på något sätt. Helt plötsligt samlar jag på cigarrer trots att jag från början inte ens gillar att röka, eller samlar på olika whiskey eller vin trots att jag tyvärr egentligen uppskattar en kall Cola mest.

Min familj älskar mina nycker och att jag tenderar att hitta de billigaste sakerna att intressera mig för.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag blir gladast av att hitta och köpa den där klockan jag länge velat ha men inte slagit till på av olika anledningar, när den precis är hemklickad och jag kan motivera för mig själv att jag bara måste ha den och att jag äntligen lyckats köpa den, då är jag på topp.

Känslan återupplevs varje gång jag ser att paketet flyttat sig för att slutligen kulminera när jag åker hemåt med paketet. Får den bra värden i timegraphern så infinner sig känslan igen.

Därefter hittar jag en ny klocka jag bara måste ha, oftast är den så dyr att jag känner att jag borde sälja en annan klocka och jag letar då efter och upptäcker helt löjliga fel på någon klocka vilket får mig att sälja. Rewind, repeat. :)
 

paradis

Audemars
Efter att efter det ha bott i Italien under en viss tid insåg jag att han förmodligen inte är någon klockentusiast. Det är snarare så att han fått klockan av typ pappa/mamma eller ärvt den. Träffade sedan väldigt många med fina klockor som inte alls var intresserade av klockor annat än att bara ha en klocka. Italienare köper normalt finare saker utan att för den delen vara entusiaster. Har aldrig träffat så många personer som har en standardlön (dvs inte är rika) men som ändå har äkta LV-väskor när de ska ut och resa och dyra klockor/brillor etc. De köper dessa saker sällan men när de väl gör det så köper de kvalitet. Det ligger i deras blod antar jag :)
Känner också några Italienare, ock när dom fick sitt första lön, direkt till klock affären ock köpte fet klocka. Avbetalning i detta fall, men Italienare är tokiga i klockor. Titta på folk som ska köpa begagnat , oftast från Italien.
 
Topp