• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Klocknation" utanför Europa och Asien?

Att Schweiz och Japan har framstående urtillverkare, tror jag att de allra flesta kan vara ense om.
Men finns det någon framstående tillverkare/"klocknation" utanför Europa och Asien?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor

image.jpeg



Hehe he he hehe
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sorry. Är fast i gammalt kolonialt tänk. Imperiet etc vilket iofs öppnar för att nämna den indiska tillverkaren HMT...
TS kanske menade klocknationer förutom Schweiz och Japan, och då finns det ju ganska många.
Storbritannien, Frankrike, Tyskland (öst/väst), Ryssland (sovjet), Kina, Indien, USA...
 
Tack! @eriksson850 Kan du ge mig några tillverkare? Spontant kan jag bara komma på Watham - det är väl USA-beserat?
Bell & Ross, är väl brittiskt? Det kan säkert @Denke svara på, eller hur? Du kom ju med "Storbritannien?", som förslag. Men då frågan var om det fanns framstående tillverkare/"klocknationer" utanför Europa och Asien? Så tror/hoppas jag att ditt svar var oseriöst.
Eller ska jag ta det som ett statement ifrån forumet?:)
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack! @eriksson850 Kan du ge mig några tillverkare? Spontant kan jag bara komma på Watham - det är väl USA-beserat?
Bell & Ross, är väl brittiskt? Det kan säkert @Denke svara på, eller hur? Du kom ju med "Storbritannien?", som förslag. Men då frågan var om det fanns framstående tillverkare/"klocknationer" utanför Europa och Asien? Så tror/hoppas jag att ditt svar var oseriöst.
Eller ska jag ta det som ett statement ifrån forumet?:)
Bulova, Waltham och Hamilton. Tror dock inte någon av dem producerar något i USA nu för tiden.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack! @eriksson850 Kan du ge mig några tillverkare? Spontant kan jag bara komma på Watham - det är väl USA-beserat?
Bell & Ross, är väl brittiskt? Det kan säkert @Denke svara på, eller hur? Du kom ju med "Storbritannien?", som förslag. Men då frågan var om det fanns framstående tillverkare/"klocknationer" utanför Europa och Asien? Så tror/hoppas jag att ditt svar var oseriöst.
Eller ska jag ta det som ett statement ifrån forumet?:)

Definitivt ett officiellt KS-statement! Om Brexit blir av så är GB inte längre en del av EU och det blir tull och moms på alla klockor som köps därifrån. Orimligt!

Plus att jag läste fel i rubriken. ;)
 
Topp