• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor från födelseåret

tdn-dk

Panerai
Har i klockor från födelseåret?

Her mine fra 1967 :) Speedy Pro 145.012-67, SM300 165.024, Constellation Pie-Pan 168.004 og et Seamaster Chronometer 168.022

IMG_9628.JPG
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hade en perfekt Daytona från mitt födelseår. Gjorde inget för mig så har insett att det är roligare att leta efter klockor man gillar än att jaga födelseårsdinkor. Tänk om man varit född på 60-talet... The opportunities..

image.jpeg
 

6r15c

Omega
OI000080~2.jpg

Samma månad och år som gjorde den än mer speciell för mig. Kunde inte låta bli den..
Men den var i Japan...o jag här. Vad gör man inte för en klocka..

För att göra det lite svårare så blev det att hitta en japansk urmakare som utförde helservice och satte dit ett safirglas. Så härligheten skulle vara i tiptop när jag får hem den..
En snygg liten rackare. :)
 
Senast ändrad:

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Min 16014 från -79. Kul med årsklocka faktiskt. Sa till min fru att om jag säljer denna måste jag köpa en rolex till henne...sådär i retrospekt var det nog inte så smart :banghead:
image.jpeg
 
Topp