• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor från Herr Judit

Outdoors

Breitling
Hej,
Butiken herrjudit.se verkar lyckas hitta guldklimpar när det gäller vintageklockor.
Tror ni att dom själva servar dom och levererar nåt pålitligt, eller handlar det bara om fina fotokunskaper och att det mer blir som ett extra dyrt köp från ebay?
 

Marckus

Panerai
Guldklimpar vet jag inte... Har du lite koll och tid att jaga gör du bättre köp på egen hand... Service utför dem inte och garantitiden är 2v. Men orkar man inte jaga och hittar något man gillar så ja, varför inte. Men jag själv skulle inte handla där
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
De har några trevliga modeller jag inte skulle vara missnöjd med att äga. Om klockorna är någotsånär ärligt servade så tycker jag inte deras priser är farliga heller. En schysst genomgången klocka är värd att betala extra för, men frågan är om de är det...
 

Outdoors

Breitling
Trots att jag läst ett ohederligt antal poster, artiklar, och rekomendationer; känns vintagemarknaden jäkligt osäker. Speciellt om man köper i en prisnivå som är omkring samma som en service. Risken blir ju då att priset blir det dubbla ganska omgående.

Fråga: om man mest vill piffa till en högst obefintlig klocksamling för att ha ett fint dressur (läs vintage) för speciella tillfällen; är man fullständigt vansinnig om man då ignorerar eventuella servicebehov och lever med några min off per dag. Eller finns det andra riskfaktorer förutom dålig kalibrering och slött urverk tro?
 

Marckus

Panerai
Fråga: om man mest vill piffa till en högst obefintlig klocksamling för att ha ett fint dressur (läs vintage) för speciella tillfällen; är man fullständigt vansinnig om man då ignorerar eventuella servicebehov och lever med några min off per dag. Eller finns det andra riskfaktorer förutom dålig kalibrering och slött urverk tro?
Användning av urverk i dåligt skick kan väl liknas med att köra en oservad gammal bil i dassigt skick. Nästkommande service kan bli dyr pga vidare slitage av slitna delar, dåliga oljor osv, samt ingen självklarhet att man kan hitta reservdelar till alla verk. Gäller det billigare ur kan man givetvis påstå att det inte spelar lika stor roll, -Precis som med en billigare gammal bil! :)
 

Outdoors

Breitling
Tror jag främst letar efter nåt i stil med Junghans Max Bill ( fast riktig vintage och runt 2-3000 k)
Bauhaus inspirerad, domeglas, creme-urtavla.
Sen vore det ju trevligt med en gammal omega seamaster också.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag har som sagt tidigare jobbat på Herr Judit. Ang service lär väl de framgå i annonsen ifall de är servade eller inte? Är nog olika beroende på klocka. har inte jobbat där sedan 2013 så kan därmed inte ge något svar om hur de gör idag. Ring och fråga istället!
 

Outdoors

Breitling
Frågade Herr Judit via mail klockorna är servade. Fick detta till svar, utan svar på mon fråga, så jag gissar att dom inte är det, även om det säker är bra grejer ändå. Står inget om service i deras "annonser" på hemsidan vad jag såg.

"Vi säljer våra klockor med två veckors garanti så att man under den tiden kan förvissa sig om att klockan går som den ska! Vi ber våra kunder acceptera att klockorna kanske går + - 3 min per dygn!"
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Utan att någonsin själv köpt en klocka från herr Judit, skulle jag avråda köp, om du inte hittat något unikt som du inte får tag på någon annanstans.
Bättre att köpa en klocka från tradera och direkt lämna in den för en service. Blir inte såå stor prisskillnad och du får en betydligt stabilare klocka och längre garanti...
(Såg att de hade Atlantic samt Eljo för 1650:- respektive 1850:- )

http://webshop.herrjudit.se/sv/kategorier/klockor/klockor/
 

Point Blank

Cartier
+- 3min per dygn är ju rätt bra gångavikelse. COSC har inte nått Herr Judit än...

Om du hittar något unikt på Herr Judit så köp det där men annars betalar du ett ganska stort premium (som i alla butiker) jämfört med om du köper direkt av en privatperson på Tradera eller Klocksnack.
 

Outdoors

Breitling
Frågade Herr Judit via mail klockorna är servade. Fick detta till svar, utan svar på mon fråga, så jag gissar att dom inte är det, även om det säker är bra grejer ändå. "
Jag vinner eventuellt pris i mest slarviga stavning i den posten. Korrekt är: "Frågade Herr Judit via mail OM klockorna är servade. Utan svar på MIN fråga.
Beklagar :)
 
Topp