• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i annorlunda färger

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Hej

Tänkte höra vad folk tycker om klockor i kulörta färger? För/emot, matcha med kläder, -Nej det är 80-tal!

Skickar med en bild på min illröda Casio G-Shock

Ab057ZI.jpg
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Personligen gillar jag det ej, eftersom det syns för mycket. Men gillar man färger så är det help okej. De gångerna jag ser folk med färgade klockor tänker jag "hur fan tänkte dem när de reflekterade över stilrenhet"?
 

sunkan

Omega
Har personligen lite svårt för det, känns lite osmakligt!

Kör dock en svart g-shock mudman på jobbet varje dag, men den är ju svart..
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag kom faktiskt själv att tänka på hur folk uppfattar mig med min klocka, det är ju inte så att dom tänker "-Hmm, den där killen är nog en klocksamlare och det är därför han har en jävligt galen klocka på sig"

Snarare precis som ovan postare, -Hur fan tänker han?

Eller?

;D
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Var går gränsen för för färgglatt? Pepsi-insert? Rootbeer-tavla? Eller pratar vi hela klockan i nån lattjo färg?:)
 

Dykare

Breitling
Varför just på dom ställena?

Mvh//Zackarias
Nu var det väl inte endast de ställena som åsyftades, men misstänker att poängen framgår ändå. Anledningen är väl att jag helt enkelt inte tycker det passar sig i vardagen, eller till fest. Sedan finns det ju visserligen folk som kan bära upp köttklänningar och skit, så varje regel har bevisligen sina undantag. :)

En god vän spelar tennis i sin gul/blå Scubalibre - sådär lagom kaxigt!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Var går gränsen för för färgglatt? Pepsi-insert? Rootbeer-tavla? Eller pratar vi hela klockan i nån lattjo färg?:)
Jag hade faktiskt de klockorna i åtanke också när jag skrev inlägget, så jag syftar i allra högsta grad på dem även fast jag la in en bild åt det mer extrema hållet. För mig har klockor med de lite mer färgglada inslagen kommit på senare tid, men då syftar jag inte på klockor som min G-Shock utan mer mot klockor som orange Omega PO eller grön Rolex.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Dykare

Breitling
Var går gränsen för för färgglatt? Pepsi-insert? Rootbeer-tavla? Eller pratar vi hela klockan i nån lattjo färg?
Jag hade faktiskt de klockorna i åtanke också när jag skrev inlägget, så jag syftar i allra högsta grad på dem även fast jag la in en bild åt det mer extrema hållet. För mig har klockor med de lite mer färgglada inslagen kommit på senare tid, men då syftar jag inte på klockor som min G-Shock utan mer mot klockor som orange Omega PO eller grön Rolex.
Går gränsen där håller jag med om att det kan vara trevligt, men när vi snackar de mer extrema alternativen står jag fast vid mitt tidigare uttalande.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite färg kan ju funka...om det är en pumpkin och typ Halloween...

6FB36338-2B55-4461-99E6-AA9F7053BBB1-8076-000007F8EBB536C3_zps298198ac.jpg


Annars tycker jag för färgglada klockor är snyggast på bild. I praktiken funkar det inte för mig. Lite som med natos, snyggt med färgglada Natos på bild, IRL är det dock enfärgat som gäller...åtminstone för mig.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det kan ju vara så att färgerna också speglar det humör man är på, mer färg under vår/sommaren med olika färgade natoband och lite mer dressat och återhållsamt höst/vinter.

Kan dock till viss del hålla med Denke om att det ser bättre ut på bild eller passar bättre på vissa personer.
 

KMS

Rolex
Hade en orange Vostok Amphibian, är fortfarande riktigt grym på bild, men jag fick den aldrig att funka på armen. så håller nog med om att vissa klockor funkar bättre på bild. Känns ändå inte riktigt som jag är färdig med orangea dykare...
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag har en orange Planet Ocean och gillar den verkligen, en liten färgklick som lyser upp i höstmörkret!


Jag har som sagt en också, men jag tycker inte det "färgglada" tar över, det är ju skillnad om betzel och siffror har färg gentemot om hela klockan eller tavlan är färgad.

Jag efterlyser fler färgglada klockor! Kom med bilder nu!
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Vill man gå under radarn så ska man inte använda färger så vitt jag vet....
 
Topp