• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Målarn

The Steak
Ofta när jag kollar på nån film/serie/program eller liknande så ser man ju en hel del klockor som man har ingen aning om vilka det är?!?!

Så därför startar denna tråd för mig och Er såklart ;) som kanske vill posta en bild på nån klocka ni har sett och vill veta vad det är för Märke/Modell?? Kom gärna med bildbevis oxå :D

Finns ju alltid nån som har mer koll än den andra :D !!

Börjar med en klockbild från senaste CSI NY avsnittet, inte direkt den bästa bilden men nu kör vi...
Vad bär han?? Och säg inte klocka :twisted:
csinyklocka.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är likadan. Kollade på Dexter igår ochgooglade fram att han hade en timex från 70-talet, men nr jag googlar på det nu, så får jag upp en annan klocka som ser mer lik ut, än timexen som det stod om i en annan tråd.

timex1973.jpg

capturedcran20110811005.png
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
daviden skrev:
Tjejen såg Metropia (finns på Netflix) igår, och tog foto - skickade till mig och skrev "Du vill kanske se den här?"

Photo%202012-10-17%2010%2034%2016.jpg

Photo%202012-10-17%2011%2035%2026.jpg

Haha koll!

Annars har ju Harvey i Suits en Patek som han kör ibland.

Don i Mad Men har ju en klocka då och då, vet inte om han har olika, han har kört en Cartier som han fick av Betty iaf!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
daviden skrev:
Tjejen såg Metropia (finns på Netflix) igår, och tog foto - skickade till mig och skrev "Du vill kanske se den här?"

Photo%202012-10-17%2010%2034%2016.jpg

Photo%202012-10-17%2011%2035%2026.jpg

Haha koll!

Annars har ju Harvey i Suits en Patek som han kör ibland.

Don i Mad Men har ju en klocka då och då, vet inte om han har olika, han har kört en Cartier som han fick av Betty iaf!
Han rockar Rolex Explorer, JLC Reverso och Omega :D
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
För att anknyta till ditt yrke så har jag för mig att en av killarna i Tusenbröder köper en Breitling direkt efter första postrånet. :lol:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=iwpbjWP-r-A[/video]

Efter 50 sek: "Käften nu, det här är min grej, ni har era jävla radhus och ungar och grejer. Jag har en Breitling nu." WIS? :D
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
För att anknyta till ditt yrke så har jag för mig att en av killarna i Tusenbröder köper en Breitling direkt efter första postrånet. :lol:

Med UTC då förmodas?

Tacka vet jag Jorge i Livet Deluxe, han har ju lite mer smak och köper sig en AP :D
Dock har han av någon anledning en Speedmaster i Snabba Cash 2
 
  • Like
Reactions: ZQT

pulpen

Cartier
2-Faktor
TV-serien Entourage innehåller mycket godsaker i klockväg. Serien är för övrigt grymt bra om någon skulle missat det :)
 

Målarn

The Steak
pulpen skrev:
TV-serien Entourage innehåller mycket godsaker i klockväg. Serien är för övrigt grymt bra om någon skulle missat det :)

Riktigt skön serie faktiskt!! Synd att den tog slut :cry: och jaa mycket klockor/tjejer och bilar :cool: !!

Ari Gold is the shit :lol: !!
 

Målarn

The Steak

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fast & the furious.
Riktigt bra smak då det valdes en JLC.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1350922819.611569.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1350922819.611569.jpg
    42.3 KB · Visningar: 979
Topp