• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Måberg

Panerai
Morden i Midsomer, vad för klocka har Barnaby på nattduksbordet? Tråkig parfym av något slag?

DSC_1418.JPG
 

matalm

Cartier
Bildgooglade men hittade ingen exakt lika. Antalet bokstäver stämmer dock;)
Känns dock som att dessa gamla deckarrävar brukar ha coola bilar och också coola klockor(?). Varför Skagen känns lite otippat.
 

Måberg

Panerai
Bildgooglade men hittade ingen exakt lika. Antalet bokstäver stämmer dock;)
Känns dock som att dessa gamla deckarrävar brukar ha coola bilar och också coola klockor(?). Varför Skagen känns lite otippat.
Ja, lite besviken faktiskt om han skulle köra på en Skagen, hade gjort sig bättre med en Reverso eller varför inte en S&S skydiver när han ändå kör Volvo liksom..? :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hittar det inte i tråden, men vilka klockor är det som flashar förbi i Top Gun? (Ja, jag erkänner, vi kollade precis på den...).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hittar det inte i tråden, men vilka klockor är det som flashar förbi i Top Gun? (Ja, jag erkänner, vi kollade precis på den...).

Världens bästa film ju!

Såg den typ 100 ggr innan jag var 10 (fast jag spolade alltid förbi scenerna när dom pussas) och jag skulle än idag lämna allt jag äger och har om någon erbjöd mig att börja flyga stridskärror.

Och trots att jag alltid fick vara Goose när vi lekte Top Gun så är det ju ändå Mavericks klocka man vill ha.

En PVDad Porsche Design från Orfina. Enligt ryktet så var det en pilot 'on set' som lånade ut den till Tompa eftersom han inte hade någon lämplig pilotklocka.

Ett annat rykte säger att han har olika klockor i samma scen i filmen då den är ökänd för alla felaktigheter.

Och för att ge posten lite relevans så kan vi gemensamt läsa på om den skärmytsling som inspirerat slutscenen i Top Gun:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Sidra_incident_(1981)?wprov=sfsi1

...you could be my wingman anyday!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.gif


Världens bästa film ju!

Såg den typ 100 ggr innan jag var 10 (fast jag spolade alltid förbi scenerna när dom pussas) och jag skulle än idag lämna allt jag äger och har om någon erbjöd mig att börja flyga stridskärror.

Och trots att jag alltid fick vara Goose när vi lekte Top Gun så är det ju ändå Mavericks klocka man vill ha.

En PVDad Porsche Design från Orfina. Enligt ryktet så var det en pilot 'on set' som lånade ut den till Tompa eftersom han ingen hade någon lämplig klocka.

Ett annat rykte säger att han har olika klockor i samma scen i filmen då den är ökänd för alla felaktigheter.

Och för att ge posten lite relevans så kan vi läsa på om den skärmytsling som inspirerat slutscenen i Top Gun:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Sidra_incident_(1981)?wprov=sfsi1

...you could be my wingman anyday!

Tack! :)

Tyckte jag såg något rolexliknande flasha förbi också. Det kändes inte som om han hande samma klocka i hela filmen....
 

pederr

Cartier
Topp