• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Narcos säsong 2 har många bra klockor, börjar med 16618:
Screen Shot 2016-09-04 at 15.54.00.png

Screen Shot 2016-09-04 at 15.58.00.png
Många DJs också om jag sett rätt.
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Annars innehöll War Dogs en hel del klockgodis(svårt att hitta bilder dock).
Jonah Hill bar något som jag är rätt säker på är en 16610(sett till insertet och att den ser ut att ha datumbubbla ur vissa vinklar).
5939.jpg

Annars bar han gärna något rektangulärt som såg ut att vara någon form av Tank med armband.
Miles Teller körde på Speedmaster och Bradley Cooper bar en IWC Big Pilot i avslutningsscenerna.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kollar på The Deep just nu. Shit vilken kass film :wtf:

Rolex figurerar dock, liksom (enligt Watches in movies) Seiko och lite annat.

Deep-Rolex2.jpg
Dagens ungdom... The Deep är riktigt bra! Vackert filmad i vackra miljöer med Jacqueline Bisset :woot: Men man får ta den för vad den är, det är en fantastisk dykfilm.
Öppningsscenen är en riktig klassiker, jag tog några skärmdumpar som påvisar min tes:heart:
Screen Shot 2016-09-11 at 21.08.07.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.06.09.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.05.58.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.06.49.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.05.39.png
 
Dagens ungdom... The Deep är riktigt bra! Vackert filmad i vackra miljöer med Jacqueline Bisset :woot: Men man får ta den för vad den är, det är en fantastisk dykfilm.
Öppningsscenen är en riktig klassiker, jag tog några skärmdumpar som påvisar min tes:heart:
Screen Shot 2016-09-11 at 21.08.07.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.06.09.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.05.58.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.06.49.png Screen Shot 2016-09-11 at 21.05.39.png

Nja, ungdom vet jag inte, men tack ändå....:)
Såg den just för att det skulle vara en dykfilm men det hjälpte inte. Skulle säga att det som är bra är ovan nämnda klockor + att de faktiskt dyker med dem, den coola 70-taliga dykutrustningen, Jacqueline Bissets två stora talanger, undervattensfotot och Noltes kläder. Allt annan är... hmmm.... fruktansvärt faktiskt. Tempo, skådespelarinsatser, manus, ALLA scener på land, "actionscenerna", de "dramatiska" scenerna etc etc. Brrrr:bag:

Varför ska det vara så svårt att göra bra dykfilmer?
 
Att se the Deep avskräckte mig inte i mitt sökande efter en vettig dykfilm, så igår tryckte jag play på Into the blue. På papperet en popcornsrulle för tonåringar med konstant lättklädda Paul Walker och Jessica Alba, party och najsa miljöer. Jag fann den dock betydligt bättre än jag trodde jag skulle; stabila skådisar i alla roller, massor av såväl fridykning som apparatdykning, aldrig tråkig, förvånansvärt brutal och med överjordiskt snygga undervattensscener (några måste ha varit inspelade i vattentank för så löjligt bra djurliv hela tiden finns knappast). Dessutom hade en klocka en avgörande roll i handlingen (Hamilton Khaki Navy), och jag anar smart produktplacering. Riktigt snyggt med stål/vit urtavla och inre dykarring, eller också ser allt bra ut på Paul Walker:
img1266422946qbx.jpg

DeepBlue_Hamilton2.jpg

remember-paulwalker_10-intotheblue.png


Josh Brolin kör G-shock och något oidentifierat (en till Hamilton Navy?)
IntoTheBlue_Brolin.jpg

fhd005IBU_Josh_Brolin_001.jpg



Som film får den 3 av 5 guldklockor, som dykfilm får den 5 av 5.

(Om du dyker själv kommer du dock att kvida över avsaknaden av säkerhetstänk och dykettikett: Man stannar alltid nere tills sista luftmolekylen är utsugen så att man måste göra nöduppstigning varenda jävla gång, dykflagga är unheard of, fiskar ska man pilla på, ens divebuddy ska alltid vara minst 50 meter bort, man ska alltid befinna sig under bronskanonen när man lyfter den med lyftsäckar, octopus är skitsamma - bättre att växelandas i en reg hela tiden, uppstigning från 20 meter ska man tydligen göra så snabbt som möjligt utan säkerhetsstopp, etc etc)
 

månljus

Panerai
Försökte söka men kunde inte se att denna klocka har varit uppe här. Big pussy i Sopranos. Känns som att det ska vara en Rolex DD men det är väl inte det?
Skärmavbild 2016-09-29 kl. 00.34.48.png


Klockan hittas 7:46
 
Topp