• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

galácticon

Patek
2-Faktor
solsidan.PNG
 

Rulle

Audemars
Någon som.sett den nya norska dramaserien okkupation ? Där ryssarna ockuperat norge för naturgas och oljan ..

Säsong är rätt bra !
Säsong två kommer vara viaplays andra egna serie !

Första säsongen är dessutom norges dyraste serie någonsinn !
 

YearZero

Omega
Kollade på första avsnittet av säsong 4 av Sherlock. I de tre första säsongerna så har Dr. Watson på sig en svart Monaco, men nu denna.

Vet någon vad det är för klocka?
DSC_0031.JPG
 

bykr89

Cartier
Har någon tänkt på hur mycket klockor man ser i Saw-filmerna?
Jag hittar inget när jag söker på nätet, men det är så många scener där klockorna syns bra. Jag tänker att det är ett och samma märke. Kan tyvärr inte urskilja någon. Gissar på kanske Casio av något slag..
Håll till godo med 2 scrn shots fr. Google.
Saw-II_7240_2.jpg
hqdefault.jpg
 

Oniel

Panerai
Kollade på första avsnittet av säsong 4 av Sherlock. I de tre första säsongerna så har Dr. Watson på sig en svart Monaco, men nu denna.

Vet någon vad det är för klocka?
DSC_0031.JPG

Tänkte också på det när jag såg avsnittet igårkväll! Ingen aning om klocka GP som meo-swe säger kan stämma men har ingen aning?

Grymt bra serie i vilket fall som!! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Genny in Gomorrah, sportar både en YM i Guld så väl som in Datejust i Guld. Sen om det är äkta är ju svårt och avgöra. För övrigt så är denna serie grymt bra, rekommenderas, min gamla klasspolare hette faktiskt Savastano i efternamn och dom var även ifrån Napoli där denna serie utspelar sig!

36fae0eba84ceac2280d8f53e74aa1e7.jpg
Gomorrah-Sundance-4.jpg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Moneyball med Brad Pitt på Kanal 9 nu. Blir mycket kortärmat och Tag Heuer Kirium då....

upload_2017-1-29_16-52-46.png
 

galácticon

Patek
2-Faktor
PSX_20170202_214340.jpg
Di Caprios guld-Tag (3000?) från Wolf of Wallstreet har varit uppe ett par gånger men nu när jag ser om filmen ser jag att han även här en vittavlad. Någon som vet vad det är? Tag är väl givet, men ref?
PSX_20170202_213633.jpg
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
La la land, Ryan Gosling bär vintage omega (40-50 tal?)

Ryan-Gosling-in-La-La-Land-845x563.jpg
IMG_20170202_223203_071.jpg

Grym film men jag förstår om den inte är för alla...
 
Topp