• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Götet.

JaTack

Rolex
2-Faktor
Magnussons Ur hade en Grand Seiko när jag var inne för någon månad sedan, de hade då också kvar några Omegor som de sålde ut.. Om någon har koll, vet ni om de har någon Omega kvar? Minns att de var väldigt sänkta(20%) i pris när jag var där senast, man kan ju hoppas att de sänkt priset ännu mer nu :hungry: Servicen var också väldigt bra, kan rekommendera dem.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Magnussons Ur hade en Grand Seiko när jag var inne för någon månad sedan, de hade då också kvar några Omegor som de sålde ut.. Om någon har koll, vet ni om de har någon Omega kvar? Minns att de var väldigt sänkta(20%) i pris när jag var där senast, man kan ju hoppas att de sänkt priset ännu mer nu :hungry: Servicen var också väldigt bra, kan rekommendera dem.

25% på det de har kvar. Det var dock inget jättespännande i fönstret, bara lite ovanligare modeller.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
25% på det de har kvar. Det var dock inget jättespännande i fönstret, bara lite ovanligare modeller.

Ja när jag var där så ville jag testa en Speedmaster men de hade bara en med en röd ring i vilket jag faktiskt tyckte såg okej ut, men inte direkt vad jag var ute efter. Kanske så att man skulle ta sig en tur förbi nästa gång man är i Göteborg hur som helst för att kolla vad som finns kvar, borde bara vara bra prutläge om de redan sänkt med 25% och man kanske kan få något utöver det.

Testade en Plopp när jag var där förra gången för övrigt, den fanns inte kvar?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja när jag var där så ville jag testa en Speedmaster men de hade bara en med en röd ring i vilket jag faktiskt tyckte såg okej ut, men inte direkt vad jag var ute efter. Kanske så att man skulle ta sig en tur förbi nästa gång man är i Göteborg hur som helst för att kolla vad som finns kvar, borde bara vara bra prutläge om de redan sänkt med 25% och man kanske kan få något utöver det.

Testade en Plopp när jag var där förra gången för övrigt, den fanns inte kvar?

Tror inte den var kvar.
 

VRD

Cartier
Ja när jag var där så ville jag testa en Speedmaster men de hade bara en med en röd ring i vilket jag faktiskt tyckte såg okej ut, men inte direkt vad jag var ute efter. Kanske så att man skulle ta sig en tur förbi nästa gång man är i Göteborg hur som helst för att kolla vad som finns kvar, borde bara vara bra prutläge om de redan sänkt med 25% och man kanske kan få något utöver det.

Testade en Plopp när jag var där förra gången för övrigt, den fanns inte kvar?



denna är någon månad gammal nu. Ingen plopp dock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Infinitum, är det stället som ligger vid språkcafét? Hon som arbetade där sa att de inte köpte in OQ-Rollar för att de gått upp så mycket i pris. :bored:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så här ser jag på klockbutikerna i GBG.
Magnussons ur: Den äldre damen som arbetar där har koll. Resten är helt värdelösa på klockor. Haft enstaka GSar och någon rolig Rado, resten av klockorna är tråkklockor.

Bergströms ur: Alltid trevliga och kunnig personal. Inte direkt exotiska klockor, men Rolex, Omega, Tudor. Beredda på att diskutera pris.

Jarl Sandin: ALLTID top notch service oberoende av vem man pratar med. Gillar stämningen i butiken; seriös utan att bli pretto. Trevliga och kunniga både urmakare och säljare. IWC, Breitling mm.

Klockmaster, Frölunda torg: ligger rätt off, men säljer Seiko... Ska få bekänna färg i veckan. :)

NK: Sög. Bra att de lade ner. Hoppas Jarl Sandin får JLC.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag var inne på Hedens guld i veckan och bytte min 116613-Blue mot en 116610-Black
och måste säga att jag är mycket nöjd, trevlig personal och bra bemötande.

De är trevliga och vänliga.
Men de har skrämmande dålig koll på det de säljer.

Påpekat många fel på deras klockor och även hittat fake i deras klockutbud
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Bergströms ur: Alltid trevliga och kunnig personal. Inte direkt exotiska klockor, men Rolex, Omega, Tudor. Beredda på att diskutera pris.

Jarl Sandin: ALLTID top notch service oberoende av vem man pratar med. Gillar stämningen i butiken; seriös utan att bli pretto. Trevliga och kunniga både urmakare och säljare. IWC, Breitling mm.

Klockmaster, Frölunda torg: ligger rätt off, men säljer Seiko... Ska få bekänna färg i veckan. :)

NK: Sög. Bra att de lade ner. Hoppas Jarl Sandin får JLC.

Tillägg :

Bergströms är villiga att diskutera pris, men inte i någon stötte utsträckning (enl min erfarenhet)
Har även Breitling om någon mot förmodan skulle vilja ha en sånn :)

Jarl, supernice på alla sätt. För även Omega, Tag, S&S, Longines och några muppmärken.

Klockmäster har väll även kvar Tag och Longines om jag inte mins fel?!
Får nog gå dit i veckan och kolla känner jag.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har koll på om NK har kvar något roligt?
 

ErikGBG

Audemars
Lika bra det, var ju katastrof sista åren. Blir exklusiva smycken där nu, kanske dom kan sköta bättre.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Lika bra det, var ju katastrof sista åren. Blir exklusiva smycken där nu, kanske dom kan sköta bättre.

Tveksamt. Tjejerna som jobbar där inne är så jävla dåliga.

Bergströms får skit, men de som jobbar där är ju iallafall vuxna och utbildade.

Senast jag var på NK så fick jag gå och hämta en av tjejerna, efter att jag stått inne vid JLC-montern i 5-10 minuter utan att få hjälp.
De stod tre anställda och pratade, och jag var enda kunden på hela området.
 

Loshin

Panerai
Japp, sämre service får man leta efter. Har aldrig fått ett vettigt bemötande där. Snarare får man känslan av att det är de som gör mig en tjänst genom att sälja produkten till mig och inte tvärtom.
 

ErikGBG

Audemars
Ja så har det varit sista åren då dom bytt personal varje månad och folk från smyckesavdelningen fått jobba där.
Skulle korta en länk och dom tappade bort en skruv. Fick ursäkt och löfte om att en ny skulle beställas och skickas hem.till mig. Efter 2 månader ringde jag, dom bad om ursäkt och skulle lösa asap. 2 månader till gick så jag åkte in och skällde ut deras chef. Då tog de 2 veckor sen fick jag den. Totalt värdelöst
 
Topp