• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Livet Deluxe

Ricrob

Patek
Jag var precis och såg Livet Deluxe med frugan och mööös i fulla drag av alla klockor som flashades! Jorge visar prov på smak med Bratte i början och ett par (japp, 2 st) Speedy's men jugge-maffians klockarsenal såg ut att ha sponsrats av Ur&Penn..? Är det ngn som sett den och spottat fler modeller?

Tjäna!
 

Obeedoobe

Friends of KS
Så det var en bratte han hade. Funderade på vad det var för klocka. De övriga uren kunde jag inte identifiera. Speedy'n bär han väl även privat?

Mvh
 

Bodén

Panerai
Så det var en bratte han hade. Funderade på vad det var för klocka. De övriga uren kunde jag inte identifiera. Speedy'n bär han väl även privat?

Mvh

Verkar så

dpSWDzG.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Riktigt besviken på filmen... Väljer dem att kalla den Livet Deluxe som boken så bör dem följa boken och inte hitta på eget skit.. Sämst!
 

Ricrob

Patek
Ni är helt lost hela bunten.. 1an sög purjo, 2an var bland det bästa svensk filmindustri gjort i actionväg och 3an var nästan där också. Mina åsikter kan iofs grundas på att jag läste boken innan jag såg 1an och undrar fortfarande om Daniel Espinoza hade gjort det..
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ni är helt lost hela bunten.. 1an sög purjo, 2an var bland det bästa svensk filmindustri gjort i actionväg och 3an var nästan där också. Mina åsikter kan iofs grundas på att jag läste boken innan jag såg 1an och undrar fortfarande om Daniel Espinoza hade gjort det..

Tack ricrob. Tvåan är verkligen bland Sveriges bästa filmer - alla kategorier! Än finns hopp om människan (alla mina vänner hatar den också)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ni är helt lost hela bunten.. 1an sög purjo, 2an var bland det bästa svensk filmindustri gjort i actionväg och 3an var nästan där också. Mina åsikter kan iofs grundas på att jag läste boken innan jag såg 1an och undrar fortfarande om Daniel Espinoza hade gjort det..

Du har ju sämst koll. Ettan är bland de bästa svenska filmer som någonsin gjort, alla kategorier. Tvåan och trean var ungefär lika dåligt genomförda pga dåliga skådespelarinsatser och dåliga manus men trean var rejält mycket segare än tvåan. Då det i stort sett bara är regissören som skiljer ettan från uppföljarna (manusförfattare och skådisar är mer eller mindre desamma) utgår jag ifrån att det är Espinosa som gör skillnaden. Det verkar som att Hollywood håller med om det.
 

Ricrob

Patek
Du har ju sämst koll. Ettan är bland de bästa svenska filmer som någonsin gjort, alla kategorier. Tvåan och trean var ungefär lika dåligt genomförda pga dåliga skådespelarinsatser och dåliga manus men trean var rejält mycket segare än tvåan. Då det i stort sett bara är regissören som skiljer ettan från uppföljarna (manusförfattare och skådisar är mer eller mindre desamma) utgår jag ifrån att det är Espinosa som gör skillnaden. Det verkar som att Hollywood håller med om det.
Du måste sluta sova när du kollar film..

Seriöst, 1an är i sig inte en dålig film men det faktum att Espinoza glömde den lilla detaljen att läsa boken innan han gjorde filmen gör att den faller tungt. Det kan ärligt talat vara den sämsta filmatiseringen av en bok som ngnsin gjorts.. I världen!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är skillnad på en filmatisering av en bok, och något som "baseras" på en bok... :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Du har ju sämst koll. Ettan är bland de bästa svenska filmer som någonsin gjort, alla kategorier. Tvåan och trean var ungefär lika dåligt genomförda pga dåliga skådespelarinsatser och dåliga manus men trean var rejält mycket segare än tvåan. Då det i stort sett bara är regissören som skiljer ettan från uppföljarna (manusförfattare och skådisar är mer eller mindre desamma) utgår jag ifrån att det är Espinosa som gör skillnaden. Det verkar som att Hollywood håller med om det.

"Lyssna.... *flås flås* du får 20 lax". Älskar AbdulKarims flåsande konstapauser. Bäst i hela ettan
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Du måste sluta sova när du kollar film..

Seriöst, 1an är i sig inte en dålig film men det faktum att Espinoza glömde den lilla detaljen att läsa boken innan han gjorde filmen gör att den faller tungt. Det kan ärligt talat vara den sämsta filmatiseringen av en bok som ngnsin gjorts.. I världen!

Espinoza läste troligen manuset och baserade filmen på det. Har du läst uppföljarna och jämför med filmerna är det bra mycket mindre som stämmer överens.
 

Ricrob

Patek
Espinoza läste troligen manuset och baserade filmen på det. Har du läst uppföljarna och jämför med filmerna är det bra mycket mindre som stämmer överens.
Precis det jag menade i mitt första inlägg, nämligen att jag endast läst första boken och därför sågar filmen för att den skevar galet från boken. Skulle jag inte ha läst den, kanske den skulle ses som lika bra eller bättre än efterföljarna..? Jag tycker det borde finnas gränser för hur mycket filmen får skilja från boken för att få kallas filmatisering, ta även Hypnotisören.. Vafan hände?! Åt andra hållet, Shutter island.. Fucking perfektion! :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor

Reize

Omega
Du har ju sämst koll. Ettan är bland de bästa svenska filmer som någonsin gjort, alla kategorier. Tvåan och trean var ungefär lika dåligt genomförda pga dåliga skådespelarinsatser och dåliga manus men trean var rejält mycket segare än tvåan. Då det i stort sett bara är regissören som skiljer ettan från uppföljarna (manusförfattare och skådisar är mer eller mindre desamma) utgår jag ifrån att det är Espinosa som gör skillnaden. Det verkar som att Hollywood håller med om det.

Jag gillar ettan, men att kalla den "en av de bästa svenska filmer som någonsin gjorts, alla kategorier" är ju lite att kasta bajs på Sveriges tämligen rika filmarv. Den var en frisk fläkt i action/gangster-genren dock.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Ettan > Trean > Tvåan.

Sen att filmerna kallas Snabba Cash förstår jag inte riktigt. Väldigt lite som stämmer överens med böckerna.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
2'an var bäst enligt mig, mycket bra drama då man får se bad guysen lida.
3an var för krystad och för hoppig i storyn.
Bra musik i samtliga dock och fina urverk såklart :)
 
Topp