• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i prisklassen 15-23k

Galaxy

Rolex
Det är inte så dyrt att byta tavla!
Tänkte mer att själva tavlan var sällsynt, tänker du att man kan köpa den ny hos en AD/på internet? :) Det är självklart ett alternativ om möjligheten finns.

Handlaren har alldeles för långt namn för min smak. Klockan ser polerad ut. Man behöver inte leta utomlands för en fin DJ, borde gå att hitta en här på forumet inom sin tid.

Vad spelar namnet för roll? o_O Och jo, känns skönt om man kunde hitta en på forumet. :)
 
Tänkte mer att själva tavlan var sällsynt, tänker du att man kan köpa den ny hos en AD/på internet? :) Det är självklart ett alternativ om möjligheten finns.



Vad spelar namnet för roll? o_O Och jo, känns skönt om man kunde hitta en på forumet. :)
Det kanske är en seriös handlare, vad vet jag. Men namnet "Just In Time Watches" är inget som hägrar att ha på kvittot och och formligen skriker ut att ingen kommer svara vare sig via mail eller telefon. Det gör det inte bättre att företaget ligger i Italien. Men som sagt, bara mina fördomar som talar. Due diligence är väl vad jag vill förmedla.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tycker att boetten är helt ok. Priset är väl ganska ok med tanke på att det kommer från en handlare. Går säkert att pruta något.

Är lite undrande till tavlan. Den ser ny ut och alla lumepluppar är väldigt vita och fräscha. Tror inte det finns nya vita tavlor till 1601. Tror att tavlan bör ha texten T Swiss T. acce1999.
Visst ska orginaltavlan vara märkt T SWISS T för det serienumret. För övrigt, så föreslår jag lite närmre granskning av hur såväl markörer som lysmassa är applicerade. De träffar inte alltid rätt minutmarkör, eller når ut till randen av tavlan där den får sin yttre vinkel. Det där är en tavla som har fått sig en behandling, ommålad och ny lysmassa förmodligen.

Klockan som sådan är polerad, allra minst en gång. Ändlänkarna är något slitna (kolla gapet mot länken).

Du har rätt, Galaxxy i att det är ovanligt med vita stavindextavlor på Datejust. Väldigt snyggt!

Finns för övrigt nya tavlor med Luminova för 160X och framåt att beställa av AD (givet att du har en klocka att sätta tavlan i...) Vet dock inte om det finns vita...

Mvh A
 

Galaxy

Rolex
Visst ska orginaltavlan vara märkt T SWISS T för det serienumret. För övrigt, så föreslår jag lite närmre granskning av hur såväl markörer som lysmassa är applicerade. De träffar inte alltid rätt minutmarkör, eller når ut till randen av tavlan där den får sin yttre vinkel. Det där är en tavla som har fått sig en behandling, ommålad och ny lysmassa förmodligen.

Klockan som sådan är polerad, allra minst en gång. Ändlänkarna är något slitna (kolla gapet mot länken).

Du har rätt, Galaxxy i att det är ovanligt med vita stavindextavlor på Datejust. Väldigt snyggt!

Finns för övrigt nya tavlor med Luminova för 160X och framåt att beställa av AD (givet att du har en klocka att sätta tavlan i...) Vet dock inte om det finns vita...

Mvh A


Då känns det klokt att skippa den klockan, tack för värdefull input! Vet du om det finns någon lista med bilder på de olika tavlorna som finns nya till 160x? :)
 

BCKSTRM

Rolex
Jag kör en Tudor Pelagos. Den kan du få för ca 23. Jag älskar den verkligen. En riktig skönhet. Många tycker den är tråkig innan de provar den, vartefter de flesta verkar tycka som mig... Så sjukt välbygd och prisvärd klocka, men kanske världens fetaste lume.

Annars kan du få en Breitling Superocean. Är själv inte förtjust i Breitling som märke, men har fastnat lite för SOH.

Jag gillar dock verkligen DJ... :)
 

Galaxy

Rolex
Bumpar denna, lite sugen på att sälja DJn och skaffa någon kronograf för omkring 17'... Har dock ingen aning om vilken. Får man ngn Heuer eller Universal Geneve möjligtvis? Vore jättetacksam för fler förslag!

Fortfarande ganska spekulativt, men vem vet... :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Bumpar denna, lite sugen på att sälja DJn och skaffa någon kronograf för omkring 17'... Har dock ingen aning om vilken. Får man ngn Heuer eller Universal Geneve möjligtvis? Vore jättetacksam för fler förslag!

Fortfarande ganska spekulativt, men vem vet... :)
Det är väl longines och kanske heuer som är bäst i det spannet, men ska du verkligen sälja din DJ? :wideyed:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bumpar denna, lite sugen på att sälja DJn och skaffa någon kronograf för omkring 17'... Har dock ingen aning om vilken. Får man ngn Heuer eller Universal Geneve möjligtvis? Vore jättetacksam för fler förslag!

Fortfarande ganska spekulativt, men vem vet... :)
Nej men inte sälja, det var ju en keeper. Spara lite till en billigare kronograf typ Wittnauer, Nivada Grenchen, Chronosuisse eller liknande.

Inom budget får du ett ok ex av Heuer Carrera från valfritt decennium. Någon Autavia eller Montreal borde också gå att klämma in. UG har jag sämre koll på.
 

Galaxy

Rolex
Hej igen!

Velar... Vilket av följande:

1. Behålla DJn och köpa en LLD, shysst duo...
2014-12-04-12-41-12-jpg.89693

2015-01-18 11.34.21.jpg


Resten = sälja DJ och köpa följande ist.

2. Day-Date 1803 på läder? Nice!!
Rolex_Day_Date_r_4fa3a9f9be454.jpg


3. 14060m (som mest kommer köras på cordovan isf), kaxigt!
yhepagyj.jpg

k2826_1.jpg


4. Air-King 114200 med blå tavla (och spara en del)? Liten men naggande god...
114200-09182014-2.jpg


5. OP 116000?
OP_wicker.jpg


6. Sist men definitivt inte minst... DJ 116200 (dock mkt tveksamt om den ryms i budget), begagnad gvs.
14071203[1].jpg


Motivering uppskattas!!
 
Topp