• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Rhodos?

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Fattar ej heller. Vad menar du är skillnaden på Svensk och Grekisk AD?:eek:

4 papp är ju ett gäng gyros & mythos...

Ingen skillnad på grekisk och svensk AD! Hade jag bott i Grekland hade jag föredragit grekisk AD men nu bor jag i Sverige och har en 10 min ifrån mig så då föredrar jag den. Och det är en högst subjektiv preferens som jag gav uttryck för. @ffk1975 sökte uppenbarligen råd och åsikter från andra kring frågan och fick det. Och ibland är dessa svar inte helt entydiga, vilket är bra. Då får den som frågar om råd två sidor av myntet.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har handlat hos Nick Sarlis tidigare, och det funkade bara bra.
Ingen skillnad på garantier os v eftersom Nick Sarlis är officiell Rolex AD.
Hade gärna handlat där igen...
 

ffk1975

Breitling
2-Faktor
Tack för er feedback! Nu var växelkursen betydligt sämre än vad jag trodde. Nästan 10 kr! :confused: Så skillnaden mot priset hemma är minimal. Då köper jag nog hemma i Sverige istället. Inte av någon annan anledning än att det känns lite tryggare för mig som Rolexrookie att köpa min först Rolex på hemmaplan.
 

Chad

Rolex
Tack för er feedback! Nu var växelkursen betydligt sämre än vad jag trodde. Nästan 10 kr! :confused: Så skillnaden mot priset hemma är minimal. Då köper jag nog hemma i Sverige istället. Inte av någon annan anledning än att det känns lite tryggare för mig som Rolexrookie att köpa min först Rolex på hemmaplan.

Hur mycket skiljer det?
 

ffk1975

Breitling
2-Faktor
På ett förhandlad pris, eller hans listpris?
Vad jag kommer ihåg gick det att förhandla ned priset rätt rejält...
Han är stenhård. Fått ner det 100 EUR, thats it. Finns säkert mer prut på andra modeller men gmt brukar vad jag förstått inte finnas så mycket prut på.
 

Code

AKA Vincent B
20170907_183445.jpg
20170907_183445.jpg
Jag är på Rhodos nu. Men konstigt att vissa säger att det går att pruta. Försökte men dom blev typ sura och otrevliga. Och kollar vi billigare Seikos tex vart dom typ dyrare än i Sverige. Blev sura då också när man försökte pruta. Kommer inte köpa klocka härifrån. Och Rolex hade stängt.
20170907_172123.jpg
20170907_182636.jpg
20170907_182642.jpg
20170907_182654.jpg
20170907_182723.jpg
20170907_172123.jpg
 

Maro

Audemars
20170907_183445.jpg
20170907_183445.jpg
Jag är på Rhodos nu. Men konstigt att vissa säger att det går att pruta. Försökte men dom blev typ sura och otrevliga. Och kollar vi billigare Seikos tex vart dom typ dyrare än i Sverige. Blev sura då också när man försökte pruta. Kommer inte köpa klocka härifrån. Och Rolex hade stängt.
20170907_172123.jpg
20170907_182636.jpg
20170907_182642.jpg
20170907_182654.jpg
20170907_182723.jpg
20170907_172123.jpg
Hehe dom är nog trötta på turister som kommer dit och prutar och aldrig köper
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Synd, jag har alltid blivit mycket bra bemött, och även handlat Rolex från Sarlis till ett mycket bra pris.

Då bumpar vi denna tråden då jag ska till Rhodos i sommar. Hur är utbudet hos Sarlis? Funderar på att kolla in en OP 39. Brukar det var tunnt på hyllorna eller har han hemma?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Då bumpar vi denna tråden då jag ska till Rhodos i sommar. Hur är utbudet hos Sarlis? Funderar på att kolla in en OP 39. Brukar det var tunnt på hyllorna eller har han hemma?
Sarlis har grejer hemma. Var småtajt på sport förra sommaren men OP fanns inne. Fast de roligare klockorna finns ju hos Kournakis ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
7
Då bumpar vi denna tråden då jag ska till Rhodos i sommar. Hur är utbudet hos Sarlis? Funderar på att kolla in en OP 39. Brukar det var tunnt på hyllorna eller har han hemma?

De gånger jag varit där har det funnits en hel del i hyllorna, som t ex sportrolex i stål, DJ o s v.
Men med den hype som råder nu, är det nog svårt att förutse vad som kan finnas.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Nere i Mandraki går det btw att pruta bra på brattar och omegas. Standard 30% förprutat och jag erbjöds ytterligare 20% på Seawolf i somras.
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
Första hon sa till mig var att jag skulle få ”special price” å då var jag fortfarande utanför å fönstershoppade. Hade min Panna 111 på mig. Så verkar inte så svåra med prut??
 
Då bumpar vi denna tråden då jag ska till Rhodos i sommar. Hur är utbudet hos Sarlis? Funderar på att kolla in en OP 39. Brukar det var tunnt på hyllorna eller har han hemma?

En liten bumb på ett äldre inlägg. Men någon kanske ska hit snart! Men jag var hos Sarlis idag, han hade lite gott och blandat hemma. Submariner, Explorer, Daytona, ej den ni vill ha... Hade även GMT, men ej Pepsin så klart.. Men stenhård på priset på alla sportrollar, men Datejust, OP mm kunde han ge 15-20% på. 15:e august skulle han få in mer klockor. Men frågade ej vad då jag är hemma i Sverige igen då! Förövrigt var han supertrevlig och tog inte illa upp om man försökte hyvla priset lite på en sub.

En 116610LN kostade 8050:- Euro
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
En liten bumb på ett äldre inlägg. Men någon kanske ska hit snart! Men jag var hos Sarlis idag, han hade lite gott och blandat hemma. Submariner, Explorer, Daytona, ej den ni vill ha... Hade även GMT, men ej Pepsin så klart.. Men stenhård på priset på alla sportrollar, men Datejust, OP mm kunde han ge 15-20% på. 15:e august skulle han få in mer klockor. Men frågade ej vad då jag är hemma i Sverige igen då! Förövrigt var han supertrevlig och tog inte illa upp om man försökte hyvla priset lite på en sub.

En 116610LN kostade 8050:- Euro
Be honom berätta om när han blev bekant med vår kung :)
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Intressant, många bra tips här. Åker ner 5 september så kanske värt att botanisera lite i nämnda butiker.

Rolex ADn skulle alltså fylla upp lagret 14 aug? Men var svårprutad på sportrollarna?
 

Hojannes4

Breitling
Känns lite skumt och byta ämne då det handlade om Rhodos men kändes lite skumt och göra en ny tråd. Men jag ska till Madrid nu i september och undrar om någon vet något ställe som man borde kolla in. :)

Mvh
 
Intressant, många bra tips här. Åker ner 5 september så kanske värt att botanisera lite i nämnda butiker.

Rolex ADn skulle alltså fylla upp lagret 14 aug? Men var svårprutad på sportrollarna?

15-17:e aug skulle han få in nytt. Inte svårprutad, omöjlig på sportrollarna! Trevlig var han, men han hade inga problem med att säga han hellre sålde till sina stammisar från Grekland än till oss turister. Det kan han ju absolut göra och tycka, men inget jag känner att man behöver säga till kund.:)

Lite kul att han står och röker i butiken, och går ”backstage” ibland ett tag och försvinner och så står man med en rolle i handen och dörren öppen ut i det fria - Inte som hemma direkt:D
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
15-17:e aug skulle han få in nytt. Inte svårprutad, omöjlig på sportrollarna! Trevlig var han, men han hade inga problem med att säga han hellre sålde till sina stammisar från Grekland än till oss turister. Det kan han ju absolut göra och tycka, men inget jag känner att man behöver säga till kund.:)

Lite kul att han står och röker i butiken, och går ”backstage” ibland ett tag och försvinner och så står man med en rolle i handen och dörren öppen ut i det fria - Inte som hemma direkt:D

Tack för info, låter ju som en upplevelse i upplevelsen den säljaren. Så om jag kokar ner det hela rätt, ta en Daytona och spring? :)
 
Will do, iofs är ju nya OP med svart tavla som släpptes på Basel väldigt tilltalande. Om man kan få 20% på en sån :rolleyes:

Jag håller med och håller tummarna:)
Som jag skrev innan så kunde jag få 15-20% på Datejust samt OP just då och på det som fanns inne. Men jag hade siktet inställd på en Sub och kollade inte allt annat ordentligt.
 

robols

Breitling
Intressant, många bra tips här. Åker ner 5 september så kanske värt att botanisera lite i nämnda butiker.

Rolex ADn skulle alltså fylla upp lagret 14 aug? Men var svårprutad på sportrollarna?

Var inne hos honom igår.
En svart Sub och en svart GMT av sportmodellerna var det han valde att visa mig.
8000:- Euro för Suben, 7.950:- Euro för GMT.
Vågade inte att försöka förhandla priset men det kanske var tur?
8000:- euro med dagens kurs kändes inte helt rätt.
 
Topp