• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Rom?

SSL

Audemars
Jepp, dags att dra ned igen nu i början av februari och kika lite boll. Varit nere tiotalet gånger, men aldrig med ett klockintresse. Så har någon nåt trevligt klocktips så dela gärna med er här i tråden.
 

jabla

Sarlacc
Det här var det närmaste jag kom, hittade ingen i Rom. :D

YM_Rom.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Om du ser någon irra runt i Roms gator frågandes efter schrimpsmœrgas, kom då smygandes fram och viska "paketöppningstråd" så får du en kram och rolexlänk :D
 

SSL

Audemars
Om du ser någon irra runt i Roms gator frågandes efter schrimpsmœrgas, kom då smygandes fram och viska "paketöppningstråd" så får du en kram och rolexlänk :D


Vafan?! Vad är är Schrimps? Är länken äkta då? Blir så dålig stämning här om den är fejk o jag postar den här.
 

SSL

Audemars
Hmm, kom på att jag har en bekant som har en smyckesbutik med sluss och grejer, han kanske även har klockor. Hoppas.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Eorologi har en till synes seriös och fin butik, men jag tycker du ska hålla dig borta. Köpte i juli-13 en datejust som var nyservad (enligt dem samma som rolexservice), samma klocka är nu på service hos Rob E..

Garanti på klockan har jag, men det är inget säljaren bryr sig om, klockan skickades till dem för att bli servad igen men kom tillbaka utan förändring med samma problem. Vid konfrontation fick jag höra att det är MIG det är fel på, jag kräver tydligen för mycket.

Rob E såg att klockan var i direkt behov av service, rotoraxeln (tror jag det var) var trasig, datumskivan var sne och bytte datum fel och nya skruvar behövdes.

Right, mig det är fel på.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Eorologi har en till synes seriös och fin butik, men jag tycker du ska hålla dig borta. Köpte i juli-13 en datejust som var nyservad (enligt dem samma som rolexservice), samma klocka är nu på service hos Rob E..

Garanti på klockan har jag, men det är inget säljaren bryr sig om, klockan skickades till dem för att bli servad igen men kom tillbaka utan förändring med samma problem. Vid konfrontation fick jag höra att det är MIG det är fel på, jag kräver tydligen för mycket.

Rob E såg att klockan var i direkt behov av service, rotoraxeln (tror jag det var) var trasig, datumskivan var sne och bytte datum fel och nya skruvar behövdes.

Right, mig det är fel på.
Hade liknande problem med samma säljare, klockan fortade sig tre min per dygn och var som ni förstår i behov av service fast jag fick samma löfte som Wii. Lyckades dock efter många konversationer via mail få betalt för halva servicen iaf. Så det var väl bra gjort, men är inte mitt förstahandsval till nästa gång.
 

SSL

Audemars
Är det beggat ni köpt då, eller? Jag kommer inte köpa nåt, men om jag någon dag ska köpa klocka i Rom så ska jag ha en italienare med mig. Gäller iofs fler grejer, annars kör dom bara med en.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Hade liknande problem med samma säljare, klockan fortade sig tre min per dygn och var som ni förstår i behov av service fast jag fick samma löfte som Wii. Lyckades dock efter många konversationer via mail få betalt för halva servicen iaf. Så det var väl bra gjort, men är inte mitt förstahandsval till nästa gång.

Jäklar vad irriterad jag blir! Tog mig nu tid att skriva ordentligt hur de behandlat mitt ärende. För alla som funderar på att köpa från Eorologi, läs detta innan: https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/page-2

Var det du som hade köpt GMT pepsin? Hur mycket fick du tillbaka?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Finns annars många fina butiker i området runt den Spanska trappan =)
IWC har slängt upp en ordentlig precis bredvid trappan och någon minut åt varje håll hittar man något
 

SSL

Audemars
Finns annars många fina butiker i området runt den Spanska trappan =)
IWC har slängt upp en ordentlig precis bredvid trappan och någon minut åt varje håll hittar man något

Spanska trappan hamnar jag alltid vid, så får hålla ögonen öppna.

Kommer annars röra mig en del på Via Nazionale och där finns en del lyxigare butiker, känslan är att en och annan klockbutik borde ligga på den gatan.
 
  • Like
Reactions: Wii

Wi

NLA
2-Faktor
Spanska trappan hamnar jag alltid vid, så får hålla ögonen öppna.

Kommer annars röra mig en del på Via Nazionale och där finns en del lyxigare butiker, känslan är att en och annan klockbutik borde ligga på den gatan.


Ja, om jag minns rätt och inte tar fel på gatorna så finns det en Bvlgari-butik och en handlare med Patek, Rolex, Omega, VC mm
 
  • Like
Reactions: ssl

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hela området Spagna har klockor...Kör hårt!
 
  • Like
Reactions: ssl

SSL

Audemars
Armaniklockor och små digitalare. Överallt. På läktaren hade jag fem små digitalare runt mig. Smallkläder o smallklockor verkar vara deras melodi.
 
Topp