• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i sina rätta element

StrawberryFields

Sir Notalot
Ni vet vad jag vill ha. Visa mig era klockor som gör det de är byggda för eller åtminstone är i närheten av det.

Här är min Sinn U2 med mig en sommareftermiddag på jobbet. Enjoy!

IMG_20130830_214346_zps80e51f68.jpg
 

JayJay

Rolex
Tjusigt. När får vi se din sedan länge utlovade recension på den där klockan? Du kan ju skriva en recension om livet på en undervattensbåt när du ändå är igång.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Tjusigt. När får vi se din sedan länge utlovade recension på den där klockan? Du kan ju skriva en recension om livet på en undervattensbåt när du ändå är igång.

Jag funderar på en bild kavalkad, och minimalt med text, som påvisar skillnaden på U1 och U2 och sedan hänvisa till din recensionen.

En recensionen om livet som ubåtsmatros? Se Das Boat så är det avklarat :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Faen va coolt! Skulle också vilja jobba på en U-båt, måste vara skrämmande förtjusning att vara nere på flera meter. Behöver ni en skeppspojke så ställer jag upp på direkten :doctor:
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Var det inte någon/några svenska ubåtar som fick åka över till Kalifornien nyss och öva där under en tid?
Var du med där? Det hade varit grymt spännande.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Hahaha...säger upp mig på jobbet och åker ner omgående, kan hålla reda på Per i skåpet :rolleyes: , men först kör vi på VIP guidning så man får känna in stället.
Det är ett rätt annorlunda liv man har valt. Nästan omöjligt att säga om någon passar för det innan man har provat. Men om viljan finns brukar det räcka. Fast ett studiebesök är alltid bra att göra så att man får en uppfattning om miljön.
Shit, jag skrev nyss och då var det 2007. Jag har helt förlorat grepp om tiden.....
Det går fort när man har kul :D
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Du måste skaffa dig en OKEAH (Ocean). Tillverkades för ryska marinofficerare! Då har du något att prata om på Östersjön!

Spännande yrken!

Få väl ta någon bild på kaffeautomaten i lärarrummet imorgon - det blir ju spännande!;)

j7hTIFL.jpg
 

Simich162

Breitling
Det beror lite på. Oftast är det gröngölingarna som får dem oattraktiva bingarna, men kan också vara chefen (den enda med egen hytt, som alltid är svinkall). Men om man är väldigt lång kommer man aldrig kunna sträcka på bennen i bingen.

Sjukt ändå att Roger Zapfe a.k.a Atlas pallade med livet i en ubåt. Han var ju verksam inom ubåtsvapnet ett tag. 200 cm och 140 kilo...

glads2001_05.jpg

frontface_uniform.jpg
 

JayJay

Rolex
Sjukt ändå att Roger Zapfe a.k.a Atlas pallade med livet i en ubåt. Han var ju verksam inom ubåtsvapnet ett tag. 200 cm och 140 kilo...

Såg honom på stan för ett par månader sedan. Kan meddela att han fortfarande är en hyfsat mäktig uppenbarelse. Man känner sig sjukt liten i hans närhet. Kan ju omöjligtvis varit bekvämt för honom på ubåten.
 
Topp