• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor jag älskar som fan, men ändå inte bär frekvent, flitigt, JA...you name it

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker definitivt att du ska ge framförallt pannan mer handledstid, den sitter som en smäck! :hungry:
Dock så förstår jag att det är svårt att välja vilken som ska få sitta på handleden varje morgon, med alla fina klockor som du sitter på :)

Tack Danielle, kul att ni är så många som slår ett slag för Paneraien, den är klart underskattad med sina 40mm.
Hehe...är oftast inte så svårt att välja, men visst, ibland har man lite ångers när det skall till och väljas :D .
 

Danielle

Panerai
Tack Danielle, kul att ni är så många som slår ett slag för Paneraien, den är klart underskattad med sina 40mm.
Hehe...är oftast inte så svårt att välja, men visst, ibland har man lite ångers när det skall till och väljas :D .
Jag skulle då ha beslutsångest varje dag ;)
Pannan verkar passa alldeles perfekt med 40mm. Tycker dom större oftast ser väldigt klumpiga ut.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle då ha beslutsångest varje dag ;)
Pannan verkar passa alldeles perfekt med 40mm. Tycker dom större oftast ser väldigt klumpiga ut.

Hehe...man får lära sig att fatta ett beslut :D.

Håller med dig till 100%, dom större är helt OK, men 40mm pannan är super schysst och prrfekt i strl :cigar:.
 

svesam

Rolex
Som vanligt ett kvalitetsinlägg av Af Sjodahl.
Men va fan att ha den grymma pannan liggandes orörd.... vet skäms på sig ;)
Nu är du så god och parkerar någon av Rollarna istället en stund och
låter Pannan förbli på armen :)

PS. Köper du dessutom tillbaka en Chronomat till samlingen så är ju ordningen återställd ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det klockvett att fråga hur många klockor/ur du har? Isf undrar jag hur många du har och hur många av dom använder du? Alla utom dessa två? Väldigt snygga iaf!

Klart man ska fråga om man är nyfiken :D, är ju upp till personen som får frågan att svara ;).

Har väl ca ett 50 tal olika klockor, allt från några Rolex, till ett gäng Camel Trophy men även någon seiko och citizen klocka finns! Hur många jag använder flitigt är nog 5-6 st, alla är av märket Rolex. Dom andra blir då och då, mest använder jag dom, om jag gör något som kräver lite tuffare tag, där man inte behöver vara så rädd om klockan.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Alf. Tack för att du finns. Det är få, eller inga, tillfällen då jag så nyfiket klickar på inlägg som när jag ser att du skrivit. Oerhört trivamt och givande. God fortsättning. Grymma klockor btw.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack Affe. Vilket dilemma vi samlare har. När man inte vill skiljas från våra tidigare klockor samtidigt som vi lockas av nytt eller mögel. Det är bara att behålla dem och bära dem DÅ och DÅ. Att bara ha en samling där alla får lika armtid är bara tjafs. Men detta med Rolex....
Fyller 60 i veckan men har ännu inte tyckt att jag behöver den trygheten! Därmed inte sagt att jag inte gillar dina Rollar, för det gör jag! Däremot är det inte jag, personlighetsmässigt så att säga!:)
 

Maro

Audemars
Du får sätta upp ett schema Af Sjodahl där du tvingar dig att använda olika klockor.. När man väl spänner på sig en gammal darling så pirrar det alltid till lite igen.

Sköna bilder och text i vanlig ordning.
 

MariaE

Panerai
Klart man ska fråga om man är nyfiken :D, är ju upp till personen som får frågan att svara ;).

Har väl ca ett 50 tal olika klockor, allt från några Rolex, till ett gäng Camel Trophy men även någon seiko och citizen klocka finns! Hur många jag använder flitigt är nog 5-6 st, alla är av märket Rolex. Dom andra blir då och då, mest använder jag dom, om jag gör något som kräver lite tuffare tag, där man inte behöver vara så rädd om klockan.

Jag är alltid nyfiken. :) Tack för svaret. Undrade lite om du hade en klocka för varje göromål, men om du brukar 5 flitigast så "slipper" du byta flera ggr om dagen. 50 st. Jag har en bit kvar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack Affe. Vilket dilemma vi samlare har. När man inte vill skiljas från våra tidigare klockor samtidigt som vi lockas av nytt eller mögel. Det är bara att behålla dem och bära dem DÅ och DÅ. Att bara ha en samling där alla får lika armtid är bara tjafs. Men detta med Rolex....
Fyller 60 i veckan men har ännu inte tyckt att jag behöver den trygheten! Därmed inte sagt att jag inte gillar dina Rollar, för det gör jag! Däremot är det inte jag, personlighetsmässigt så att säga!:)

Tackar!

Hehe...du är ju bara ungdomen vet ja :D, nej så är det nog för vi är alla olika, vet inte varför jag just valde Rolex, men så kände jag igår, och jag gör det nog idag också Hehe.
 
  • Like
Reactions: TiE

Lalas

Cartier
Riktigt snygga klockor, det är ju synd att det bara finns sju dagar i veckan, 365 dagar om året osv... Tycker det är helt rätt att behålla dom även om du bara tar fram dom då och då!
 

Lalas

Cartier
Förresten du kanske kan göra någon av dom till Skottårsklockan, då åker den ju iallafall på vart fjärde år...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag är alltid nyfiken. :) Tack för svaret. Undrade lite om du hade en klocka för varje göromål, men om du brukar 5 flitigast så "slipper" du byta flera ggr om dagen. 50 st. Jag har en bit kvar.

Det var så lite så!

Det är bra att du är MariaE :D, det är jag också, och vad jag kan komma på, så har jag alltid varit det också, ja, enda sen barnsben :cool:.

Jag är nog mer av en periodare, just nu så kör jag mycket med klockorna; DD, 16750, 16753, YM, Milgauss och min Tudor snowflake. Har gjort det ganska så länge nu, för att vara jag, varierade mycket mera för bara 8 månader sedan. Men när jag väl köpte mina första vintage så gillar jag dom mer än jag faktiskt kunde drömma om. Har väl inte tyckt att det varit värt att betala 10-15k kanske 20k mer, för nästan samma klocka, bara pga av att den är gammal eller med mögel på.

Jag har en klocka för varje göromål, men bara när jag är hemma, har ett jobb som inte kräver aktivitet. Hehe...50 är kanske mycket, men då räknar jag alla klockor, tom dom/den jag fick av min mor när jag var 6 år. Har alltid haft svårt att skilja mig från saker, allra helst mina klockor, är nog en samlare med mycket emotionell känsla. Varje klocka har ju sin historia, och det är därför det blir svårt att skiljas ifrån den eller dom som sagt.

Jaja...den som spar han har :smug:, lycka till med samlandet nu MariaE, och sluta aldrig med att vara nyfiken ;)

Mvh // Affe
 

Blackmore

Panerai
Tack för trådstarten. Grymma klockor. Är inget fan av Panerai i vanliga fall. De är så djävla stora, känns som att ha ett decilitermått på handleden, men din ser förbannat fin ut men sina 40 mm.
 

MariaE

Panerai
Det var så lite så!

Det är bra att du är MariaE :D, det är jag också, och vad jag kan komma på, så har jag alltid varit det också, ja, enda sen barnsben :cool:.

Jag är nog mer av en periodare, just nu så kör jag mycket med klockorna; DD, 16750, 16753, YM, Milgauss och min Tudor snowflake. Har gjort det ganska så länge nu, för att vara jag, varierade mycket mera för bara 8 månader sedan. Men när jag väl köpte mina första vintage så gillar jag dom mer än jag faktiskt kunde drömma om. Har väl inte tyckt att det varit värt att betala 10-15k kanske 20k mer, för nästan samma klocka, bara pga av att den är gammal eller med mögel på.

Jag har en klocka för varje göromål, men bara när jag är hemma, har ett jobb som inte kräver aktivitet. Hehe...50 är kanske mycket, men då räknar jag alla klockor, tom dom/den jag fick av min mor när jag var 6 år. Har alltid haft svårt att skilja mig från saker, allra helst mina klockor, är nog en samlare med mycket emotionell känsla. Varje klocka har ju sin historia, och det är därför det blir svårt att skiljas ifrån den eller dom som sagt.

Jaja...den som spar han har :smug:, lycka till med samlandet nu MariaE, och sluta aldrig med att vara nyfiken ;)

Mvh // Affe


Ingen dålig topp 5. Den första klockan kan även vara den viktigaste så att den är sparad förstår jag. Tack för all info, nu ska jag kolla upp vad en YM är. Nyfikenheten måste stillas! :bookworm:
 

jabla

Sarlacc
...nu ska jag kolla upp vad en YM är. Nyfikenheten måste stillas! :bookworm:

Här är min YM, Af Sjodahl har bytt till blå tavla på sin...

YMnyckel.jpg
 
Topp