• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor-kopior

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Surfade på internet, och kom till denna sida XXXXXXXXXX
Förargad över sidan, och deras klockor, skickade jag ett mail till dem. Fick svar:
ZH0pp3x.png

...

Anmäl gärna denna sida, och skicka lite klagomail, tillsammans kan vi få ned den! :D
 

Bodén

Panerai
Vafan, fattar inte varför alla här tjatar om en nytillverkning av GMT-Pepsi? De här schyssta grabbarna har ju nya, fina exemplar av både Pepsi och Coke på lager för en spottstyver!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har Företagen som tillverkar de äkta klockorna koll på dessa pissgamar?
Vad gör tex rolex åt dessa säljare?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Från deras FAQ:
"Ser man skillnad på era klockor och originalen?

Med blåtta ögat är det ytterst svårt om inte omöjligt att se att de är kopior. En erfaren urmakare kan däremot se att det är en replica genom att öppna klockan"

Kan det vara den omtalade klass-1-kopian vi snackar om? :eek:
 

Hellebring

Cartier
Är det tullverket man anmäler sånt här till? Det lär ju ligga i deras intresse att kunna stoppa sån här handel. Eller det kanske blir hårdare mot de ansvariga om man anmäler till tillverkarna så att de tar till passande åtgärder?

Jag blir ledsen av sånt här då det säkerligen resulterar i att något jag verkligen ser fram emot och jobbar för att kunna skaffa kommer mötas av idioter som köpt sån här skit och säger att det är samma.. Det blir liksom jag som sänks som puckad på något sätt om sånt här får ske, även om jag vet att det är de som är förlorarna som går på skiten. Det är bara sorgligt.
 

10past10

Omega
Vid internet köp har man alltid 14 dagars ångerrätt. I allafall enl wikipedia.

Om det stämmer så är det mat för tanken att tänka sig ett hypotetiskt senario där 2000 ks:are samma dag beställer två klockor var á 2000sek som dom sen lämnar tillbaka efter 13 dagar. Då så sitter killen på ett lager med fejk klockor till ett värde av 8 miljoner.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Så här kan det inte fortsätta! Jag slängde iväg ett mail till killen!

"Hej!

Jag är riktigt sugen på en bra klocka, men alla jag sett på internet har varit riktigt, riktigt dyra. Riktigt dyra, alltså, inte bara lite, utan riktigt dyra!

Jag hittade denna som ni säljer *länk till "Rolex Daytona" i guld med diamanter*
och blev riktigt, riktigt intresserad. Den visar på riktig stil hos bäraren (förhoppningsvis jag snart)!
Men innan jag beställer så vill jag ställa några frågor:

1. Är de helt i guld? Eller är det bara ett tunt lager?
2. Jag har hört talats om verkshöjd, är den hög på denna klocka?
C. Är priset hugget i sten? Jag vill verkligen inte vara till besvär, men det känns lite dyrt! Jag fick tusen kronor i födelsedagspresent för några dagar sen. Går det att pruta ner till 1000? Eller 1100 åtminstone? Det hade varit riktigt, riktigt najs och bra!

MVH
Pär"
 

A.Gold

Omega
Vid internet köp har man alltid 14 dagars ångerrätt. I allafall enl wikipedia.

Om det stämmer så är det mat för tanken att tänka sig ett hypotetiskt senario där 2000 ks:are samma dag beställer två klockor var á 2000sek som dom sen lämnar tillbaka efter 13 dagar. Då så sitter killen på ett lager med fejk klockor till ett värde av 8 miljoner.


Hahaha vore ju helt underbart!

Dock värt 4 mille
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Klockan är tydligen inte i guld, försäljaren har trots lång erfarenhet aldrig hört talats om verkshöjd och priserna är fasta. Det lutar åt att Perra_96_CS får avstå från köp denna gång!
 

Mr Chance

Kalmar
Hoppas ingen misstolkar mig nu, men för mig är kopior ganska mycket en icke-fråga, jag ska förklara vad jag menar.

Först och främst, jag har (som vuxen) aldrig köpt en kopia, vare sig klocka, klädesplagg eller annan produkt och kommer heller aldrig göra det. Har jag inte råd med äkta vara får det vara. Sen tror jag inte heller Rolex eller andra orginalprylar påverkas så mycket av kopieindustrin då jag inte tror att det är så många som handlar kopior som väljer mellan äkta vara eller kopia.

För mig är det så här, jag skiter ganska högaktningsfullt i vad andra köper för prylar (utom när ni alla postar bilder på coola klockor)! Visst kan jag tycka att det är sorgligt att folk okritiskt köper kopior med tanke på arbetsvillkor och annat för de som arbetar där. Men det är ju å andra sidan likadant i, exempelvis, klädindustrin (och då snackar vi inte kopior) men det är inte överdrivet många som bryr sig om de arbetarnas villkor, det enda som räknas är priset på produkten.

Självklart ska vi på KS inte tillåta kopior, vi ska inte länka till sajter där kopior säljs och vi ska inte tillåta bilder på kopior annat än i bildningssyfte. Men blir jag arg, upprörd eller känner hat mot kopior? Nej, jag känner typ... ingenting.

Imho.
 
Topp