• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockor liknande original!

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Detta blir väl kanske inte super uppskattat efter alla "jaga med facklor och högaffel" trådar om märken som liknar andra.

Nu menar jag inte Steinhart nivå. Men tyvärr har jag inte ekonomi till att köpa en Breitling Abyss eller Tudor mm. Mm.
Så tänker då liknande modeller inte rena Plagiat som ni kunniga kanske kan tipsa om och göra en eventuell lista med alternativ för oss med inte fullt så stor plånbok och som fortfarande vill uppleva design/kvalite utan 100st smslån.

tack för mig.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Där stack du ut hakan ordentligt !

Tipset blir att spara till det du verkligen vill ha, annars avstå.
Under tiden tittar du på Seiko som håller en godtagbar nivå avs kvalitet kontra pris . Mitt tips för dagen.


Det tycker jag ej. Så du menar att om jag ej kan punga nästan 40k för en klocka så ska jag hålla mig till Seiko, äger en Stargate edan. Exempelvis älskar jag Glycine Combat sub vilket jag personligen tkr påminner om en välkänd klocka, behöver nog ej säga vilken. Men den är inte okej menar du?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ett till exempel är enligt mig Orient Poseidon som jag tkr påminner om Breitling Abyss men inte alls är ren kopia men får samma vibbar rent Designmässigt men för ett mkt mkt lägre pris. Och man får förmodligen vad man betalar för även där.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Vill ju klargöra att tråden handlar om att hitta acceptabla modeller som liknar dyrare modeller inte alls rena kopior. Skulle aldrig köpa rent plagiat ex. STEINHART..
 

adress

Friends of KS
Detta blir väl kanske inte super uppskattat efter alla "jaga med facklor och högaffel" trådar om märken som liknar andra.

Nu menar jag inte Steinhart nivå. Men tyvärr har jag inte ekonomi till att köpa en Breitling Abyss eller Tudor mm. Mm.
Så tänker då liknande modeller inte rena Plagiat som ni kunniga kanske kan tipsa om och göra en eventuell lista med alternativ för oss med inte fullt så stor plånbok och som fortfarande vill uppleva design/kvalite utan 100st smslån.

tack för mig.
Du pratar med andra ord om KOPIOR. Tror inte ngn på forumet kan rekommendera det. Bättre i så fall att köpa ett original - oavsett märke - som du gillar och har råd med. Den dag du har råd med " det som liknar originalet " kommer du att köpa originalet - så är det vara. Lycka till !
 

tissoter

Audemars
Spara och vänta alternativt köp seiko, tissot, longines om vänta känns för lång och tråkig, vilket den alltid gör :) hehe
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Förstår ingenting, kika runt bland Orient, Seiko, Glycine, Certina, Tissot osv. och hitta något du gillar? Tycker att du börjar lite i fel ände med den approachen du har nu

Men där kom du med flera tips på märken :) kikat på alla av dem.och hittat flera modeller jag gillar. Ex Poseidon tyvärr svår att få tag på.
 

Jonte73

Audemars
Det tycker jag ej. Så du menar att om jag ej kan punga nästan 40k för en klocka så ska jag hålla mig till Seiko, äger en Stargate edan. Exempelvis älskar jag Glycine Combat sub vilket jag personligen tkr påminner om en välkänd klocka, behöver nog ej säga vilken. Men den är inte okej menar du?

Du verkar ha uppslag själv så begriper inte riktigt din ängsliga tråd !

Gå på det du gillar inom budget, och fundera inte så mycket på vad som är rätt eller fel, ett tips i all välmening.

Heppåre !
 

Strindberg

Patek
2-Faktor

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Du verkar ha uppslag själv så begriper inte riktigt din ängsliga tråd !

Heppåre !

Rätt ny inom klockor osv. Så bad bara om hjälp av de som kan mer. Då jag inte alls har intentioner att uppröra lr liknande, utan snarare tvärtom. Hjälp att hålla mig ifrån de "förbjudna" . Klockor över 10k kan jag tyvärr för stunden bara drömma om så allt handlar om att hitta alternativ dör uppskattar fort. Hantverk och design men är själv emot plagiat. Hoppas du förstår vad jag menar.
 

Jonte73

Audemars
Rätt ny inom klockor osv. Så bad bara om hjälp av de som kan mer. Då jag inte alls har intentioner att uppröra lr liknande, utan snarare tvärtom. Hjälp att hålla mig ifrån de "förbjudna" . Klockor över 10k kan jag tyvärr för stunden bara drömma om så allt handlar om att hitta alternativ dör uppskattar fort. Hantverk och design men är själv emot plagiat. Hoppas du förstår vad jag menar.

Jaja nemas problemas, de du listar är de jag skulle tagit upp förutom Seiko naturligtvis.
Lycka till.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Sinn 104 måste väl vara en okej modell ?:) för den behåller sig väl under 10k? Någon som har koll
 

RDFG

Cartier
Bortsett från det tråkiga i att köpa en nästanklockan kanske någon av dessa victorinox kan funka? kvartsverk och prislapp under 5000:- på allihop

2015-05-02 23-43-04.jpg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Bortsett från det tråkiga i att köpa en nästanklockan kanske någon av dessa victorinox kan funka? kvartsverk och prislapp under 5000:- på allihop

2015-05-02 23-43-04.jpg


tack, bra tips där :D dock, glömde nämna. Enbart automatiskt som är intressant. Men tackar :D du är på rätt spår.

trevlig kväll
 
Topp