• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockor liknande original!

Veratio

Cartier
Bara det här forumet som är så anti Steinhart. Löjligt att exkludera dom när man söker klockor som är så lika original som möjligt.

Steinhart har, som sagt, flera egna coola modeller som är värda att kolla på.

Men jag är partisk, älskar min Triton som är en av mina sju sommar/semester-klockor!

Glöm inte att köper du för rätt peng kostar ju det här intresset näst intill nada!!


Niclas L
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Bara det här forumet som är så anti Steinhart. Löjligt att exkludera dom när man söker klockor som är så lika original som möjligt.

Steinhart har, som sagt, flera egna coola modeller som är värda att kolla på.

Men jag är partisk, älskar min Triton som är en av mina sju sommar/semester-klockor!

Glöm inte att köper du för rätt peng kostar ju det här intresset näst intill nada!!


Niclas L


Har nog fan hellre HIV än en Steinhart...
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Har nog fan hellre HIV än en Steinhart...
Menar du en HIVE watch ?
a2da9f5cd3031f22dbf95aa2470e44eb.jpg
;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Prova dig fram hos lite micromärken osv.. Slänger upp några märken nedan du kan kika närmare på.

Damasko
Stowa
Christopher Ward
Oris
Benarus
Lew & Huey
Detroit Watch Company
Aevig
Anstead
Weiss
Tempest
Hamilton
Movas
Benrus
Squale
Astor+Banks
Marathon
Gavox
Lüm-Tec
Helson
Halios
Raven
Laco
Prometheus
Obris Morgan
Dagaz
Bernhardt
Davosa
Elliot Brown
Ancon
Hexa
G. Gerlach
Maranez
MKII
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Denna borde väl vara perfekt? Bra märke, egen design som ändå är lite oversized och breitlig. Ny kostar den kring 5k. Häng på ett billigt gummiarmband eller mesh och du har lite omväxling i sann bratteanda.

410473d1335007541-certina-ds-action-automatic-divers-watch-200-m-c013-407-11-051-00-01.jpg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Prova dig fram hos lite micromärken osv.. Slänger upp några märken nedan du kan kika närmare på.

Damasko
Stowa
Christopher Ward
Oris
Benarus
Lew & Huey
Detroit Watch Company
Aevig
Anstead
Weiss
Tempest
Hamilton
Movas
Benrus
Squale
Astor+Banks
Marathon
Gavox
Lüm-Tec
Helson
Halios
Raven
Laco
Prometheus
Obris Morgan
Dagaz
Bernhardt
Davosa
Elliot Brown
Ancon
Hexa
G. Gerlach
Maranez
MKII


Guuden :) tackar. Nu har jag något att göra inatt
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orient har genom åren haft rätt mycket som påminner om annat.
Lyckligtvis har de slutat med rena kopior (förutom av sina egna alster). Vilket tyvärr var rätt legio under en period.

Den enda designkopian jag skulle vilja ha är den av Suben men bara för att jag samlar.
Den är för övrigt skitsvår att hitta i bra skick så om ni ser en får ni gärna hojta till.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Orient har genom åren haft rätt mycket som påminner om annat.
Lyckligtvis har de slutat med rena kopior (förutom av sina egna alster). Vilket tyvärr var rätt legio under en period.

Den enda designkopian jag skulle vilja ha är den av Suben men bara för att jag samlar.
Den är för övrigt skitsvår att hitta i bra skick så om ni ser en får ni gärna hojta till.


Link on pic pls... poseidon vill jag ha :D
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Suben?
Fanns två modller.
Den till vänster är den äldre och den som är mest intressant för mig.
Höger är den bättre med safirglas (jag kan tänka mig en sån också)
orient_sub_comparison.jpg

2ER00002D0 CER00008D0





Om vi snackar generellt finns ju t.ex de här också
orient_cer1p004b0.jpg

CER1P004B0

sized_ORIENT-01.jpg
CVZ00001B




Tydliga hommager men inte kopior.



Finns vintage som liknar PP Aquanaut etc om man letar lite.
Tilläggas bör väl att ingen av ovanstående tillverkas längre utan det är beg, som gäller.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Link on pic pls... poseidon vill jag ha :D

Ska väl tillägga att jag egentligen inte gillar designstölderna Orient pysslat med och att du bör leta reda på en Poseidon, som står väldigt mycket på egna ben, eftersom det är den du gillar.
Köp exempelvis den som ligger på Ebay nu.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ska väl tillägga att jag egentligen inte gillar designstölderna Orient pysslat med och att du bör leta reda på en Poseidon, som står väldigt mycket på egna ben, eftersom det är den du gillar.
Köp exempelvis den som ligger på Ebay nu.

men säljaren kändes sådär va :p han på ebay alltså. Förövrigt fina modeller :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
men säljaren kändes sådär va :p han på ebay alltså. Förövrigt fina modeller :)
Det var säljaren av en annan Poseidon jag kände mig osäker med, få transaktioner och bara köp.
Sen är jag osäker på sydamerika-handel generellt efter att ha blivit blåst en gång (fick tillbaka pengarna av paypal så inget att bråka vidare om). Vilket väl är hyfsat fördomsfullt - men så är det.
Den som ligger nu har jag faktiskt inte kollat upp. men den säljaren är väl iaf från USA, då det varit andra auktioner jag prioriterat och förlorat pga snålhet :arghh:
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det var säljaren av en annan Poseidon jag kände mig osäker med, få transaktioner och bara köp.
Sen är jag osäker på sydamerika-handel generellt efter att ha blivit blåst en gång (fick tillbaka pengarna av paypal så inget att bråka vidare om). Vilket väl är hyfsat fördomsfullt - men så är det.
Den som ligger nu har jag faktiskt inte kollat upp. men den säljaren är väl iaf från USA, då det varit andra auktioner jag prioriterat och förlorat pga snålhet :arghh:

ska kolla påt :D riiktigt fin klocka
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du nämner Breitling osv i ditt första inlägg. Jag tror helt enkelt att du får släppa tanken på nått liknande under en period i ditt liv och kika närmare på något märke som är billigare men står på egna ben. Breitling kommer att finnas kvar när tiden är kommen så googla, fråga och googla igen så kommer du hitta den där dykaren som ska sitta på armen lagom till första doppet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köp en beggad skx007, shoppa loss på 10watches.com och börja modda. För under 1500kr kan du bygga något kul som påminner om en annan klocka. Bra sätt att bygga upp ett intresse.

IMG_1233.jpg




1331600689064

11613d1368217999-black-bay-tribute-image-1.jpg
 
Vad är din budget, istället för att gå på micromärken (som iallafall jag tycker är sjukt tråkiga) så jaga något riktigt märke inom din budget, gillar du Breitling så kan du ju faktiskt hitta äldre ex från 5k, t.ex Breitling Pluton osv, eller en B-1 för runt 10k...en Omega SMP quartz finns för mellan 7-10k...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är din budget, istället för att gå på micromärken (som iallafall jag tycker är sjukt tråkiga) så jaga något riktigt märke inom din budget, gillar du Breitling så kan du ju faktiskt hitta äldre ex från 5k, t.ex Breitling Pluton osv, eller en B-1 för runt 10k...en Omega SMP quartz finns för mellan 7-10k...
Han har skrivit 10k, så jag ser inte heller problemet. Finns ju massa kul för 10.
 

Andy McB

Rolex
Rätt ny inom klockor osv. Så bad bara om hjälp av de som kan mer. Då jag inte alls har intentioner att uppröra lr liknande, utan snarare tvärtom. Hjälp att hålla mig ifrån de "förbjudna" . Klockor över 10k kan jag tyvärr för stunden bara drömma om så allt handlar om att hitta alternativ dör uppskattar fort. Hantverk och design men är själv emot plagiat. Hoppas du förstår vad jag menar.
Finns inga förbjudna klockor. Köper du kopior, homager eller något som liknar nåt annat så kommer det alltid finnas de som inte gillar det. Men i grund och botten så handlar det om vad DU gillar, vad alla andra tycker är rätt oviktigt. Vill du smälta in i gänget här, ja lyssna och ta till dig råd. Men hittar du en "förbjuden hommage" som du diggar och som du tycker håller kvalitetsmässigt, kör på det.
Men som någon skrev, har du väl letat ett tag och hittat din förbjudna klocka så kanske det ändå slutar med att du sparar ihop till the real deal.
Under tiden, go bananas och besök Zodiac-tråden [emoji6]
 
P

Philippe Stern

Guest
Vill ju klargöra att tråden handlar om att hitta acceptabla modeller som liknar dyrare modeller inte alls rena kopior. Skulle aldrig köpa rent plagiat ex. STEINHART..
Du är mer plagiat än Steinhart. Dina åsikter och inlägget så generiska att man har svårt att skilja dessa från andra nördarna.
 
Topp