Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockor malmö

Diskussion i 'Diskussion' startad av Biffbert, 15 mars 2015.

1. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Tjena ks, behöver samla lite tips från er som kan!
    Jag ska nämligen åka bort till Malmö på konsertresa nästa helg och tänkte passa på att göra det till en klockresa också. Så vilka butiker bör man slita med sambo och storebror till? Märken av störst intresse i dagens läge är Rolex, Hublot och Omega (som jag kommer på nu men ett axplock i alla fall). :)
    / Jesper

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Bergströms o Hukes.

Johnne och Icaras gillar detta.
  3. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Centralt? Och finns det några vintagemöjligheter där?

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Båda ligger centralt.
    Vintage hittar du hos Antikurmakaren Davidshalls torg (även centralt). Kolla bara upp öppettider först.

Biffbert gillar detta.
  5. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Perfekt, tackar så mycket! Glömde skriva med Tudor men det finns också antar jag?

6. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Båda ligger centralt ja - se bild nedan:
    image.jpg

Kettil, Biffbert och jabla gillar detta.
  7. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Har inte varit hos Per på några månader, men av vintage klockor så brukar han ha bara fick ur.Öppet bara Tors-Fre 10-16

jabla och Icaras gillar detta.
  8. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Bergströms, finns ju en del pantbanker du kan kika på om du vill ha vintage.

paradis gillar detta.
  9. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Ja pantbank kanske inte är så dumt i lite större städer... de är bara dryga i Växjö så tänkte inte så långt [emoji1]

10. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Fördel i större stad! Man kan gå till nästa om bemötandet suger. Kan rekommendera Sefina i Malmö, fått mycket bra hjälp där även om jag ej köpte då det ej fanns några Rolex hemma men väldigt hjälpsamma och delade ut tips vart jag kunde leta och så vidare.

11. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Kan tänka mig att det blir bättre när de har lite större utbud och konkurrens kanske. Här har vi i stort sett bara en och han sa i stort sett bara att det han hade var för dyrt för mig... men då börjar man ju få lite kött på benen, gött! Lite orolig för vad som hinns med eftersom det är på en lördag dock. För jag antar att öppettider inte är de bästa på pantbanker under helgen i Malmö heller...

12. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Jo men det är nog skapligt med öppetider ändå, iaf på lördagen. Trevlig säljare du träffade :)

13. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Haha ja ett riktigt litet charmtroll! :)

14. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    "För jag antar att öppettider inte är de bästa på pantbanker under helgen i Malmö " På Lördagar så är det öppet 11-14 Pantbanken Triangeln
    Södra Förstadsg.60

Sefina
    Bergsgatan 1

Biffbert gillar detta.
  15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Tar du dig tid och åker över till Köpenhamn så har du 4 st klockbutiker längst Ströget på en sträcka mindre än 3-400 m. Där kan du avverka: Rolex, Patek Philippe, Panerai, Hublot, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, JLC, Omega, Breitling, Chopard, Girrard Perregaux, IWC ...osv. osv. osv. :)

Biffbert, MalmöKlockarn, Icaras och 2 andra gillar detta.
  16. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Se där! Låter ju tokfett :D
    Tvekar på att Thåström väntar på mig dock så det hinns nog dessvärre inte med... men sparar tips tills jag ska på klockresa i Köpenhamn om ett tag helt enkelt så slipper jag göra ny tråd då :pompus:

daviden gillar detta.
  17. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Kan ju passa på att ställa en semi-fråga i samma tråd:
    Tänkte också att jag skulle skaffa ett äkthetsintyg på min Omega SMP som jag är ägare nr 2 på, vad kan det tänkas kosta ungefär?

18. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Har för mig att Bergströms tar runt 1000:- :)

19. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Ok, får det ju vara värt :)

20. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Möjligt att Hukes är billigare, men har för mig att Bingoraalf (?) nämnt förut att de ville ha cert :)

21. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Oj, det minns jag inget om :p men jag var i kontakt med Bergströms tidigare om att kolla äktheten på min Cartier åt eventuell köpare - och de nämnde inget om att jag behövde något cert :) så TS kan säkert vända sig dit om Huke är bråkiga

Icaras gillar detta.
  22. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Okej men det ska nog inte vara några problem, har cert och box :) Däremot har jag inget originalkvitto och jag såg en del kvitton jag tyckte såg lite konstiga ut från förra ägarens service på klockan... Men finns cert och box kanske det är pengar i sjön med ett intyg? Köpte nämligen klockan precis när mitt intresse vaknade så min research var minst sagt halvdan. Hade därför varit betryggande med ett papper där det står "KLOCKAN ÄR ÄKTA" :D

Gotte! :)

Icaras gillar detta.
  23. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    När blev den servad sist? Du får ju i princip äkthetsintyg inbakat om du servar hos AD då de inte servar kopior, om det är ett par år sen senast så kan du lika bra vänta? :). Spara kvitto/papper från service om du vill sälja.

Vad som är smartast får du fråga någon annan om ;)

24. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Tur att nån vet hur det funkar! Ska kolla igenom kvitton och se vart den är servad och trycktestad helt enkelt så lär ju det räcka :) Den är från 2010 så kan ju inte vara så värst gamla uppgifter heller.

Mårtenssons ur Brookfield