Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockor Malmö

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 28 februari 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ska en sväng till Malmö med familjen om ett tag.

Vad bör jag inte missa, kommer nog mest bli fönster shopping men ändå.

Finns det nått ställe som kanske har ett begagnat utbud eller bra utbud av straps?

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Re: Klockor Malmö

Finns en butik en bit från Caroli center precis utanför Radisson Blu. De har hela skylten full av Invicta!

3. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö

Hukes på Södergatan och Bergströms på Gustaf Adolfs torg.
    På Emporia hittar du Hours, som säljer bl.a. Tudor.

Begagnat vet jag inte direkt... Finns någon butik på Davidhallstorget, aldrig varit inne där dock.
    http://goo.gl/maps/5okKq

4. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Håller med föregående talare! Både Hukes och Bergströms är mycket trevliga och tillmötesgående. Senast såg jag en liten antikhandel, på ner mot Centralstationen. I fönstret snurrade en glasmonter med klockor. Ett par gamla Omegor såg jag i alla fall. Kommer inte ihåg vad den heter dock..

5. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Tack för tipsen då har jag nått att kolla på. Men invicta tipset får jag spara tills jag reser själv och har ett par timmar på mig att verkligen botanisera i utbudet.

6. naggge

naggge Friends of KS

Har också noterat denna butik när jag har knallat från stan till centralstationen. Spottade två Omega Flightmasters i skylten i somras.

Edit: Hittade den med hjälp av street view på google maps nu. Heter tydligen M Alkinge Antik AB och ligger på Hamngatan 2

7. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Davidhallstorget,mest för service,mycket lite till salu,mest fick klockor.Ägaren,Per Ekelund-0406112287

8. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Klockor Malmö

Fantastiskt trevlig kille. Öppettider tors-fre 13-17, om jag minns rätt... :)

9. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Är det samma ägare som tidigare? Hade ett par riktigt jävla fula fakes i skylten när jag härjade i malmö 2008-2010ish.

10. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Klockor Malmö

Till vilken butik?

11. Chun76

Chun76 Torpare

Bumpar tråden. Är det någon som känner till någon fler begagnathandel i Malmö?

12. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Kolla auktionshusen, exempelvis Lauritz strax söder om caroli city. Hukes på baltzar har normant en del begagnat.

13. Chun76

Chun76 Torpare

Tack för tipset!

Mårtenssons ur Brookfield