• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockor man kan sparka sig själv över ibland.....

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Saknar faktiskt min Chronolink, svider lite när jag ser en sån. Särskilt med svart tavla och länk. Faaan, tänker man då. Skydivern hör väl dit också. Annars rätt lugnt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Bara en i mitt fall som jag ojar mig över....

image.jpg


Sen en som var stenhård.....men som är lite för dålig kvalle på för att sakna....

image.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
nyfiken på vad du upplevde som dålig kvalite på Nostrumen.

Verket var ett standard ETA med DD piggyback....värdelöst! Slog i klockan i dörrkarmar vid två tillfällen och då låste sig urverket....in till urmakaren bägge ggr......och då var den ändå servad nyligen.....irriterande orobust konstruktion.

Tudor Heritage har samma set up, men det skiljer 20 år+ mellan dem så man får hoppas på att det utvecklats åt det bättre.....
 

Onelund

Rolex
Verket var ett standard ETA med DD piggyback....värdelöst! Slog i klockan i dörrkarmar vid två tillfällen och då låste sig urverket....in till urmakaren bägge ggr......och då var den ändå servad nyligen.....irriterand orobust konstruktion.
fy vad surt, det är ju som det skriver annars en rätt stenhård design
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Min Calcutta-Rolex kan jag sakna ibland

https://klocksnack.se/threads/calcutta-1942-biggin-hill-1943.4770/

jäkligt sweet liten sak, Rolex med dubbelmärkt tavla och militär proveniens... lär jag ju aldrig äga igen... :confused:

Fixade en korrekt subsekund och renovering med ny balansaxel, fick inte mycket för den heller...







Fast å andra sidan håller jag skönhet i konstruktion och funktion jävligt högt i mina klockor - och manuellt o skruvkrona är ju ett jävla konstruktionsfel... :rolleyes:
 

trumpetera

Panerai
När jag var grabb, köpte jag en Tudor Oyster 50-talare av Antique Mechanik som då låg i Gallerian i Stockholm.

Nu HITTAR jag den inte längre!!!

Har inte sålt den eller nå't, men den är väck!

Har inte sett den på över 20 år, men tänker ofta på den.....
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
När jag var grabb, köpte jag en Tudor Oyster 50-talare av Antique Mechanik som då låg i Gallerian i Stockholm.

Nu HITTAR jag den inte längre!!!

Har inte sålt den eller nå't, men den är väck!

Har inte sett den på över 20 år, men tänker ofta på den.....
Kul, har också handlat av honom, en Speedy 1990. Han flyttade till Kungsholmen sen tror jag. Trevlig kille :)


Skickat från iPhone
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan ångra min Heuer ganska ofta, trots att den var stor och kanske i för bra skick för att jag skulle våga använda den fullt ut, så är det något jag ångrar idag! :(
MgseyGX.jpg

4_1-jpg.15109
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skulle gärna haft kvar min första riktiga klocka. Samtidigt hade intresset säkert avstannat om jag ej börjat flippa.


Sedan saknar jag min DD...
 
Topp